QFDیک فرآیند گروهی منظم جهت برنامهریزی و طراحی محصولات جدید یا بهبود محصولات / خدمات بطریق زیر میباشد
lتمرکز روی نیازمندیهای مشتریان
lبکاربردن محیطهای قابل رقابت و نیازمندیهای بازار برای بالا بردن اهداف طراحی
lایجاد کار گروهی و استفاده از فوائد آن
lتهیه مستنداتی برای آسان شدن یکسان سازی
lتبدیل نیازمندیهای کیفی مشتری به اهداف قابل اندازهگیری بگونهای که محصولات و سرویسهای مناسب، بصورت صحیح و در اولین فرصت به بازار معرفی گردند .
نحوه ساختن خانه کیفیت
lنیازمندی / خواستههای مشتری
lاهمیت نیازمندیهای مشتری .
lتحلیلهای قابل مقایسه
lهدف نهایی
lنسبت بهبود
lنقاط فروش
lامتیاز
lخواص محصول / ویژگیهای مهندسی
lرابطه ویژگیهای محصول – نیازمندیهای مشتری
lامتیاز رابطه خواص محصول / ویژگیهای مهندسی (PFEC).
lارتباطات PFEC
ماتریس 1 : خانه کیفیت
lهدف :
•تعریف / ارزیابی نیازمندیهای مشتری
•تعریف رابطه بین نیازمندیهای مشتری و نیازمندیهای فنی محصول (PTR)
•ارزیابی نیازهای فنی محصول (PTR)
lخروجی ها :
•نیازمندیهای مستند شده مشتری
•اندازه گیری هدف و نیازمندیهای فنی
•نیازهای بازار
•ویژگیهای محصول
•تحلیلهای مقایسهای
ماتریس 4ـ طرحریزی تولید
lهدف :
•عملیات فرآیند را با ویژگی های فیزیکی محصول مقایسه کنید
•اطمینان حاصل نمائید که اهمیت هر چیز بایک مشتری بررسی میشود .
•معین سازید که کدامیک از بازرسیهای کیفیت زائد بوده و کدامیک از آنها نیاز به توجه بیشتر دارند .
•مقادیر هدف را برای ویژگیها تعیین کنید .
•بررسیهای داخلی را برای فهم این نکته که آیا فرآیند بصورت صحیح عمل میکند، تعریف نمائید .
l خروجیها :
•ویژگیهای فیزیکی محصول کلیدی
•مقادیر هدف ویژگیهای محصول کلیدی
•بررسیهای داخلی کلیدی بمنظور تضمین کیفیت
دانلود پاورپوینت گسترش عملکرد کیفیت QFD- در 27 اسلاید