هم اکنون می دانیم که تجارب یک مشتری می تواندکسب وکارماراتحت تاثیرقراردهدبه همین دلیل خدمت به مشتریان بایددرمرکزمدل کسب وکارباشد خدمت به مشتریان یک عملیات تمام نشدنی است که به یکی ازمهمترین زمینه های استراتژیک برای موفقیت کسب وکارتبدیل شده است.
این مقاله شامل برخی آمارها ازخدمت به مشتریان می باشدکه به شماکمک خواهدکردتادرموردرویکردخدمت به مشتریان خودبیشترفکرکنیداگراین مشتریان ازکسب وکارشماراضی نیستنداستراتژی خدمت به مشتریتان باشکست مواجه شده است ازشکست هادرس بگیریدمهم است تاعلت ناخشنودی مشتریان رابدانیدودرک کنیدکه مشتریان چگونه فکرمی کنند . خوشبختانه تحقیقات زیادی دراین زمینه تحت نام روانشناسی مصرف کننده انجام شده است . روانشناسی راه خودرادرهرزمینه ای مانندسرگرمی فرهنگ باکسب وکارپیداکرده است . درزمینه کسب وکاربه جنبه های مختلف تقسیم شده است :
درجذب نیرو, روانشناسی درآزمون استعدادومشاوره شغلی استفاده می شود .
فرهنگ سازمانی بخش بزرگی ازروانشناسی سازمان مانندروانشناسی فضای کاری است .
روانشناسی به فاکتورهای استرس کاری وتعادل کار - زندگی کمک می کندتامطمین شویم کارکنان سالم وفعال هستند .
درسطح روانشناسی شناختن یک مشتری می تواندبه افزایش تجربه دراین زمینه بینجامد درک اینکه چرا یک مشتری نه می گوید می تواند به شماتفاوت بین زمانی که نه به معنی نه و نه به معنی شاید رابگویدیاحداقل می تواندرازاینکه چراآنهانه می گویندراحل کند. دراینجادلیل که چرامشتریان نه می گویندذکرشده است .
5علت نه گفتن مشتریان