ویژگیهای رویکرد مبتنی بر بازرسی :
تلاشها بعد از تولید محصول یا ارائه خدمت انجام می گیرد .
در بهترین شرایط ممکن، فقدان کیفیت – نه کیفیت – را نشان می دهد .
تولید محصول یا ارائه خدمت فاقد الزامات را مجاز میداند ، زیرا که برای پیشگیری اقدام نمی شود .
چنین تلقی می شود که منشا مشکلات کیفیت کارکنان می باشند نه فرایندها و سیستم ها .
برای یافتن نقص ، نقش پلیسی و کارآگــاهی حاکم می شود و کارکـــنان برای حفظ خود از خطر، حالت دفاعی به خود می گیرند .
برای یادگیری از مشکلات و پیشگیری از بروز آنها تلاش به عمل نمی آید .
روح همکاری ، اعتماد ، مسؤولیت پذیری و خلاقیت از بین میرود و جو سوءظن ، ملامت و تمایل به کتمان مشکلات حاکم می شود .
تعریف مدیریت جامع کیفیت
کیفیت چیست؟
vدستیابی به استانداردهای از پیش تعیین شده .
qاستانداردهابا توجه به نیازها وانتظارات مشتری ها و منابع موجود مشخص میشوند.
qباید بطور مستمر در استاندارد ها تجدید نظر شود.
vکار درست را بار اول درست انجام دادن و دفعات بعد بهتر انجام دادن.
q این تعریف متضمن تصمیم گیری کیفی، اجرای کیفی وارتقای مستمر می باشد.
vبه نیازها و انتظارات .......... مشتریها پاسخ دادن .
فهرست برخی مطالب :
مراحل اجرایی مدیریت جامع کیفیت
نگرش سیتمیک به سازمان ...
نقش مدیران ارشد در مدیریت جامع کیفیت
چرا کیفیت ؟ برداشتهای غلط از کیفیت
فرضها و اصول ارتقای مستمر کیفیت
روش ارتقای فرایند
FOCUS - PDCA
بارش افکار
فرایندی را برای ارتقا پیدا کنید
روشن کنید فرایند چگونه عمل می کند
علل تغییرات عملکرد فرایند را درک کنید
قسمتی از فرایند را برای ارتقا انتخاب کنید
برای یک مورد ارتقا برنامه ریزی کنید
تابلوی گزارش
دانلود پاورپوینت سیر تحول مدیریت کیفیت - 74 اسلاید