فهرست مطالب:
فصل 1-ارتباط در سازمان
مفهوم ارتباط
عوامل ایجاد ارتباط در سازمانها
انواع ارتباط در یک سازمان
انواع ارتباطات در یک سازمان (Communication)
اهمیت ارتباط در سازمان
غایتهای حاصل از ارتباط
ایجاد تغییرات سازمانی
پیش بینی و جل گیری از تنش های سازمانی
تحکیم وضعیت کارکنان
ایجاد همبستگی بین اعضا و سازمان
ارتباطات سازمانی را چگونه برقرار کنیم؟
پیشنهادهای مربوط به بهبود ارتباطات در سازمان
فصل 2-انواع جلسات در سازمان
جلسه گروه موافق و مخالف
جلسه گروه همسو
میزگرد
سمینار
سمپوزیم
جلسة مجمع عمومی
کنفرانس
کنگره
فصل 3-نفوذ در دیگران
الگوهای نفوذ در دیگران
قدرت و اختیار
نفوذ از راه تهدید اجبار
نفوذ از راه مهارت و استادی
نفوذ از راه همکاری و همیاری (تشریک مساعی)
خلاصه
بهبود ارتباطات — نکاتی برای مدیران
مقدمه:
ارتباط در لغت به معنی مشارکت در یک نظر و ایجاد رابطه برای انتقال یک خبر به کار رفته است. از اواخر سالهای 1930 و پس از انتشار مقاله ای تحت عنوان (اطلاعات یک مسعله ی اندیشه است) به مرور اندیشمندان درصدد بررسی ارتباطات از طریق ریاضیات برآمدند. رفته رفته مفهوم ارتباطات به فرایند اطلاعات تبدیل شد. متعاقب این امر (سیبرنتیک) عنوان شد که آن عبارت است از مجموعه تئوریهای مربوط به قانونمند ساختن انتقال و دریافت یک خبر بین انسان و ماشین...
تحقیق چگونگی ارتباطات در داخل سازمانها و مشاوره مدیریت با کارکنان