پاورپوینت آماده جهت ارائه به عنوان سمینار کلاسی درس سازمان های پیچیده دیدگاه استراتژیک
هر چیزی که بتواند منابع مادی و غیر مادی(دارائی های بدون خاصیت یا کم خاصیت) راتبدیل به دارائی های با ارزش و شایسته کند،که این دارائی ها برای فرد و سازمان منفعت ایجاد کنند.
استراتژی باید بتواند مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند.
استراتژی را از 3 دیدگاه مورد بررسی قرار می دهیم:
دیدگاه کارکردی:ایجاد مزیت رقابتی پایدار از طریق به کار گیری منابع مادی و انسانی برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار.
دیدگاه فلسفی:تشخیص سریع تر نیاز مشتری و تأمین بهتر آن نیازها نسبت به رقبا.
دیدگاه فرآیندی:ایجاد شایستگی های متمایز کننده برای خلق ارزش جهت مشتری.
vاستراتژی به عنوان طرح:نوعی کار آگاهانه و مجموعه ای از رهنمودها می باشد که برای مقابله با رخدادی خاص در آینده پیش بینی می شود.
§ارتش
§تئوری بازی
§مدیریت استراتژیک
vاستراتژی به عنوان نیرنگ:علاوه بر دارا بودن مفهوم قبل دارای ویژگی خاصی است که منجر به نیرنگ و مانوری در مقابل رقبا می شود.
v
vاستراتژی به عنوان الگو:به دنبال توسعه استراتژی که می تواند به صورت طرح و یا نیرنگ باشد،مهم ترین گام محقق سازی استراتژی هاست.در این تعریف استراتژی الگویی در جریان تصمیم هاست.
v
vاستراتژی به عنوان موقعیت:وسیله ای برای قرار دادن سازمان در جایی که نظریه پردازان سازمانی مایلند آن را محیط بنامند.
vاستراتژی به عنوان نگرش:استراتژی یک نگرش است که محتوای آن نه فقط از یک موقعیت منتخب بلکه از روشی عمیق و ریشه دار برای درک جهان تشکیل شده است.
دانلود پاورپوینت نگرشی جامع بر مدیریت استراتژیک - 30 اسلاید