رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق در مورد سازمان و تشکیلات صندوق بین‌المللی پول

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد سازمان و تشکیلات صندوق بین‌المللی پول دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

تحقیق در مورد سازمان و تشکیلات صندوق بین‌المللی پول


تحقیق در مورد سازمان و تشکیلات صندوق بین‌المللی پول

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه87

فهرست مطالب

بخش اول: سازمان و تشکیلات صندوق بین‌المللی پول    4

 

فصل اول: کلیات.............................. 4

 

بنداول: سند تاسیس صندوق و ماهیت حقوقی آن 4

 

بند دوم: ماهیت حقوقی صندوق............. 6

 

بند سوم: اهداف صندوق................... 10

 

بند چهارم: وظایف صندوق................. 11

 

بند پنجم: عضویت در صندوق............... 16

 

الف) اعضاء صندوق و سهمیه یا حق عضویت... 16

 

ب) حق رای اعضاء در صندوق............... 20

 

ج) تعهدات اعضاء به صندوق............... 22

 

اول- تعهدات خاص........................ 22

 

دوم- تعهدات عام........................ 23

 

فصل دوم: ارکان صندوق........................ 26

 

بند اول: ارکان اصلی.................... 26

 

الف) هیئت رئیسه........................ 26

 

ب) هیئت اجرایی......................... 28

 

ج) مدیرعامل صندوق و کارکنان............ 30

 

د) ادارات و دوایر صندوق................ 31

 

بند دوم: ارکان فرعی.................... 34

 

الف) کمیته موقت........................ 34

 

ب) کمیته توسعه......................... 36

 

بخش دوم: منابع و فعالیت‌های صندوق ........... 38

 

فصل سوم: منابع ............................. 38

 

بند اول: منابع مالی و سرمایه صندوق..... 38

 

بند دوم: وام‌های صندوق بین‌المللی پول و شرایط دستیابی به آن    40

 

بند سوم: تسهیلات صندوق بین‌المللی پول.... 47

 

الف) تسهیلات دائمی...................... 47

 

1- ترانش ذخیره ........................ 47

 

2- ترانش اعتباری و قرارهای احتیاطی..... 47

 

3- تسهیلات مالی جبرانی ................. 48

 

4- تسهیلات تامین مالی ذخیره احتیاطی .... 50

 

5- تسهیلات مالی گسترده.................. 50

 

6- تسهیلات تعدیل ساختاری................ 51

 

ب) مکانیسم تسهیلات موقت................. 52

 

1- تسهیلات نفتی ........................ 52

 

2- مکانیسم وتیوین...................... 53

 

ج) نرخ بهره و حق برداشت مخصوص ......... 54

 

فصل چهارم: فعالیت‌های صندوق.................. 56

 

بند اول: معاملات صندوق.................. 56

 

بند دوم: تعیین ارزش و نرخ برابری و نظارت بر ترتیبات ارزی 60

 

بند سوم: خدمات صندوق................... 63

 

الف) آموزش............................. 63

 

ب) کمک‌های فنی ......................... 64

 

ج) انتشار و ارائه نشریات و گزارش‌ها..... 65

 

بند چهارم: رابطه صندوق با بانک جهانی... 66

 

بند پنجم: رابطه ایران با صندوق بین‌المللی پول    68

 

الف) مبانی قانونی و تاریخچه............ 68

 

ب) وام‌های دریافتی ایران از صندوق....... 73

 

ج) وضعیت سهمیه و نحوه پرداخت حق عضویت ایران 77

 

د) محدودیت‌های ارزی در ایران............ 82

 

بند ششم: روابط صندوق بین‌المللی پول با سازمان ملل متحد    85


بخش اول: سازمان و تشکیلات صندوق بین‌المللی پول

 

فصل اول- کلیات:

 

بند اول- اساسنامه صندوق و ماهیت حقوقی آن:

 

سند تاسیس صندوق بین‌المللی پول معاهده‌ای است که تحت عنوان موافقت‌نامه[1] در دسامبر 1945 به وسیله 29 دولت که روی هم‌رفته 80% سهام اولیه صندوق را داشتند امضاء و به موقع اجرا گذارده شد. ماده یک عهدنامه مربوط به حقوق معاهدات، واژه معاهده را چنین تعریف می‌کند:

 

«اصطلاح معاهده به معنای توافق بین‌المللی است که به موجب مقررات حقوق بین‌الملل به صورت مکتوب از سوی چند کشور تحقق پذیرفته و ممکن است در سندی واحد و یا دو یا چند سند پیوسته ثبت بشود حال دیگر فرق نمی‌کند که به چه عنوان خوانده شود.»[2]

 

بدین‌ترتیب معاهده با دو معیار مکتوب بودن و انعقاد بین چند کشور شناسایی می‌گردد لذا اساسنامه صندوق بین‌المللی پول چون بین چندین کشور به صورت مکتوب منعقد گردیده است معاهده محسوب می‌گردد.

 

اصولاً معاهداتی که توسط نمایندگان کشورها امضاء می‌شود در صورتی تعهدآور است که به تصویب قانونی در کشورهای مربوطه برسد به همین علت بند الف بخش اول ماده سی و یکم اساسنامه صندوق بین‌المللی پول نیز مقرر می‌دارد هر دولتی که از طرف او ا ین موافقت‌نامه امضاء می‌شود سندی حاکی از اینکه  موافقت‌نامه حاضر را طبق قوانین کشور خود پذیرفته و اقدامات لازم را برای قادر بودن به ایفای کلیه تعهدات مندرج در این موافقت‌نامه به عمل آورده است نزد دولت ایالات متحده امریکا خواهد سپرد و هر کشوری پس از سپردن سند مندرج در این بند عضو صندوق محسوب خواهد شد.

 

سوالی که ممکن است در این‌جا مطرح شود این است که پس از تصویب معاهده‌ای مانند سند تاسیس صندوق بین‌المللی پول در مراجع ذیصلاح داخلی، چنین معاهده‌ای چه نقشی را می‌تواند در رابطه با قوانین داخلی بازی کند و یا به عبارت دیگر آثار حقوقی چنین معاهده یا موافقت‌نامه‌ای در کشورهای امضاء کننده به چه شکل است، اکثر حقوقدانان بر این عقیده‌اند که در قواعد حقوقی سلسله‌مراتبی وجود دارد و در بسیاری از کشورهای دنیا معاهده برتر از حقوق داخلی و حتی قانون اساسی محسوب می‌شود ولی عده‌ای دیگر از حقوقدانان  معتقدند که اصل حاکم در این مورد آن است که اگر تشریفات وضع دو قاعده حقوقی یکسان باشد هیچ‌یک از آن دو قاعده را بر دیگری برتری نیست اما در صورتی که وضع و تدوین یک قاعده پیچیده‌تر و سنگین‌تر از قاعده دیگر باشد، اصولاً اهمیت قاعده نخست پیش از قاعده دوم است در مورد معاهده و قانون اساسی چون تشریفات انعقاد و تصویب معاهده از تشریفات مفصل وضع و تصویب قانون اساسی ساده‌تر است بنابراین قانون اساسی برتر از معاهده است.[3]

 

به هر حال کشورهای مختلف در این خصوص طرق مختلف اختیار کرده‌اند با توجه به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران[4] در ایران معاهدات در رتبه پایین‌تر از قانون اساسی و قوانین عادی موخر قرار می‌گیرند و در صورتی لازم‌الاجرا می‌باشند که بر خلاف موازین اسلامی نباشند که در مورد اساسنامه صندوق نیز این اصل صادق است.

 

بند دوم: ماهیت حقوقی صندوق:

 

سازمانهای  بین‌المللی امروزی برخلاف سازمانهای ی که در ادوار گذشته برای حل مسائل خاصی از طرف دولتها  به وجود می‌آمدند دارای شخصیت حقوقی متمایز از دولتها  هستند وجود شخصیت حقوقی متمایز به این معنی است که این سازمآنها  با وجودی که از طرف دولتها  ایجاد شده‌اند تابع نظر آنها  نیستند و در مقابل ایشان استقلال دارند.[5]

استقلال سازمانهای  بین‌المللی همان چیزی است که در حقوق داخلی «شخصیت حقوقی» خوانده می‌شود. سازمانی که واجد شخصیت حقوقی می‌شود از بنیانگذاران آن مس


 

 


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد سازمان و تشکیلات صندوق بین‌المللی پول

فایل فلش تبلت TW_j0711AS_V32

اختصاصی از رزفایل فایل فلش تبلت TW_j0711AS_V32 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل فلش تبلت TW_j0711AS_V32


فایل فلش تبلت TW_j0711AS_V32

فایل فلش تبلت TW_j0711AS_V32

بدون مشکل ال سی دی بعد فلش

این فایل تست شده و بدون مشکل می باشد.


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش تبلت TW_j0711AS_V32

دانلود مقاله پدیده‌های همراه آتشفشانها

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله پدیده‌های همراه آتشفشانها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله پدیده‌های همراه آتشفشانها


دانلود مقاله پدیده‌های همراه آتشفشانها

بطور کلی تعداد تلفات آتشفشانها خیلی کمتر از حوادث طبیعی دیگر مانند زلزله ، تسونامی ، سیل و امراض خطرناک واگیردار است. شرط این که آتشفشانها حادثه‌زا باشند، آن است که فعالیت انفجاری داشته و فوران آن در مناطق مسکونی باشد. مهمترین عواملی که سبب مرگ و میر می‌شوند، عبارتند از: جریانهای گدازه و جریانهای گلی (لاهار) ، پرتاب خاکستر و ابرهای سوزان. لازم است برای ایمنی در برابر آتشفشان ابتدا در مورد پدیده‌های همراه آتشفشان یادآوری مختصر شود.

پدیده‌های ویرانگر

پدیده‌های ویرانگر قدرت تخریب زیادی دارند و عموما خطرناک‌اند، مانند هنگامی که فورانها در زیر پوششی از آب دریا یا یخ یخچالها صورت گرفته باشد. اگر فوران در اعماق دریا صورت گیرد، انفجار و مخصوصا فرونشستن آب دریا که پس از آن صورت می‌گیرد، باعث پیدایش امواج بسیار شدید (تسونامی) می‌شود.

 بهمنهای سوزان

بهمنهای سوزان فقط در نتیجه قوه ثقل بر روی توده‌ای از گدازه که قسمتی از آن جامد گردیده، بوجود می‌آیند. اگر گدازه ویسکوز که سطح آن جامد باشد و با فشار مواد مذاب زیرین از جا کنده شود و از دهانه لبریز و روی دامنه سرازیر گردد، نیروی ثقل از یک طرف و خروج شدید گازهای متراکم و محبوس از طرف دیگر ، سبب تحرک بیشتر قطعات ریزشی و سوزان در شیبهای تند دامنه آتشفشان می‌شود.

بارانهای ناشی از فوران

فوران آتشفشانی همیشه بخار آب زیاد وارد اتمسفر می‌نماید که با فوران خاکستر هم همراه است. خاکسترهای ریز آتشفشانی که در هوا معلق می‌باشند، مانع رسیدن نور خورشید به سطح زمین می‌گردند و در نتیجه سبب کاهش دما می‌شوند.

کمانهای نورانی

از پدیده‌های ثانوی دیگر می‌توان کمانهای نورانی را ذکر کرد که در هنگام انفجار شدید کوه وزوو مشاهده و حتی عکسبرداری شد و بسیار جالب و استثنایی است. کمانهای مزبور را باید امواج صوتی دانست که بخشهای متحدالمرکزی از انبساط و انقباض هوا در آنها پدید آمده است و این بخشها باعث شکست نور می‌شوند.

شناخت زمین شناسی آتشفشان تحت مراقبت

در پیشگویی فورانها ، شناخت زمین شناسی دستگاه آتشفشان امری اساسی است. با بررسی تاریخچه فورانهای مختلف و تعیین سن دقیق یک آتشفشان می‌توان راجع به تعداد تقریبی فورانها ، نوع فعالیت و چگونگی تغییرات و تحولات ، نظم و قاعده فورانها و خواب آتشفشان آگاهی بدست آورد.

شامل 6 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله پدیده‌های همراه آتشفشانها

چگونه تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم

اختصاصی از رزفایل چگونه تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چگونه تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم


چگونه تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم

 

 

 

 

 

 

فایل ورد "قابل ویرایش واماده پرینت"تعداد صفحه:30

مقدمه

از جمله عوامل بسیار مهم در شناخت مشکلات جامعه و یافتن راه حل برای آنها ، امر پژوهش و تحقیق است  پژوهش از دو بعد دارای اهمیت است . نخست اینکه چاره گشای مشکلات فردی و اجتماعی است و دیگر این که با افزایش دانسته های انسان به او کمک می کند تا با انتقال یافته های خود به دیگران در حل مشکلات جامعه کمک مضاعف کند . اما نکته مهم این است که خود پژوهش نیز نیازمند آموزش است چرا که پژوهش در حقیقت یک فن است و روش های مختلفی دارد که یادگیری و به کار بستن آنها جز با آموزش میسر نیست .

در واقع تاکیدی که در تعریف تحقیق بر روش های منظم شده است ما را به آنجا راهنمایی می کند که روش های منظم فقط با آموزش حاصل می شوند نه به صورت تصادفی.اما متاسفانه هنوز فرهنگ پژوهش در کشور ما نهادینه نشده و باور راستین برای پژوهش در بخش های گوناگون آموزشی و فرهنگی تقویت نشده است که بتوان از آن در جهت توسعه و پیشرفت کشور استفاده کرد . اعتقاد به اینکه پژوهش می تواند بسیاری از مسائل را حل کند یا آنها را کاهش دهد در میان مسئولان چندان قوی نیست و هنوز بسیاری از دست اندر کاران طعم شیرین استفاده از نتایج تحقیق را نچشیده اند. این قضیه در مورد نهادهایی که رسماً متولی این امرند و نام تحقیقات را با خود یدک می کشند نیز صادق است. در حال حاضر مقوله پژوهش در دانشگاه های سراسر کشور به عنوان کار تفریحی و درجه دوم تلقی می شود و برای تربیت پژوهشگر حرفه ای هیچگاه تدبیری جدی اندیشیده نشده است . آمار موجود نشان می دهد که در کشور ما به ازای هر یک میلیون نفر شمار محققان کم و از نظر سهم تحقیقات از تولید ناخالص ملی اندک است. در حالیکه در کشورهای پیشرفته ۳۰۰۰ نفر به ازای هر یک میلیون نفر محقق به چشم می خورد و قریب به درصد از تولید ناخالص ملی برای تحقیقات منظور می شود.شکی نیست که مهمترین و اساسی ترین رکن نظام پژوهشی را نیروی انسانی محقق که از توانایی ها ، قابلیت ها و مهارت های لازم پژوهشی برخوردار باشند تشکیل می دهند. آموزش و پرورش به عنوان اولین پایگاه رسمی فرهنگ سازی در این زمینه وظیفه ای خطیر و بزرگ بر عهده دارد که همانا تربیت نسلی جستجوگر ، اندیشمند ، دانا و توانا است . شواهد نشان می دهد این نهاد در این زمینه چندان کامیاب نبوده است. امر پروهش باید با قدرت ، قوت ، جدیت و گستردگی بیشتری در نظام آموزشی کشور ( از پیش دبستان تا تحصیلات تکمیلی و آکادمیک ) توسعه و دنبال شود تا دانش آموزان به پژوهش و پژوهش گری علاقه مند شده و آینده تحقیقاتی کشور را به نحو مطلوب محقق کنند  .بر این اساس موضوع اقدام پژوهی اینجانب به با این عنوان انتخاب گردید: چگونه توانستم تفکر پژوهشی را در دانش آموزان ..... توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم؟

بیان مسئله

باید توجه داشت برای سال های آتی که کشور ما فاقد منابع عمده درآمد زای زیر زمینی خواهد شد ، راهی جز تحقیق و نوآوری برای اداره جامعه نمی ماند که این امر قهراً می تواند به دست پژوهشگران و هیات های علمی محقق می شود. بنابراین با توجه به اهمیت پژوهش و نقش کلیدی آن در رشد و توسعه جوامع ، گسترش و تقویت نهاد های علمی و پژوهشی و اهتمام در جهت اشاعه فرهنگ پژوهش و ارتقاء جایگاه تحقیقات در کشور ، برای سرعت بخشیدن به روند توسعه یکی از لوازم و ضرورت های بنیادین جامعه است.علیرغم تلاش هایی که در جهت اشاعه فرهنگ پژوهش در آموزش و پرورش انجام می گیرد متاسفانه فعالیت های فرهنگی لازم برای شناسایی اهمیت پژوهش بخوبی انجام نشده و در مدارس ما امر پژوهش چندان جدی گرفته نمی شود. به همین علت دانش آموزان پس از گذراندن دوران دبیرستان و ورود به دانشگاه به علت عدم آشنایی با این مقوله حتی علاقه ای به کارهای تحقیقی و عملی نشان نمی دهند و ما همواره شاهد تحقیقاتی سطحی ، ناکارآمد و حتی کپی برداری شده در دانشگاه ها هستیم . علت این است که نظام آموزشی در دبیرستان های ما به جای تربیت پژوهشگر با ارائه مسائل تئوریک دانش آموزان را با یک سری آموزش های تئوریک و محفوظات کاملا مشخص تعلیم داده است.در مقاطع ابتدایی و راهنمایی نیز به جرئت می توان گفت که دانش آموزان با پژوهش نا آشنا هستند . در اینجا هم مهمترین دلیل آن سیستم آموزشی سنتی حاکم بر مدارس ، تکیه بر محفوظات و تئوری ها و همچنین عدم آگاهی از اهمیت پژوهش است .یعنی دبیران به جای آشنا کردن آنها به تکنیک و روش تحقیق و اثبات آن فقط به آنها می آموزند که درس را حفظ کنند . در حالیکه نوجوانان در این سن قدرت یادگیری بیشتر و انرژی سرشاری برای دیدن ، درک و درک مطلب و جستجو و تفحص دارند و وقتشان باید در آزمایشگاه ها و کتابخانه ها صرف پژوهش و تحقیق شود نه این که فقط به حفظ کتاب ها و جزوه ها های درسی محدود گردد. یعنی به جای این که به آن ها اندیشیدن را بیاموزند ، اندیشه ها را به آن ها آموزش می دهند . یک ضرب المثل شرقی است که می گوید : اگر کسی یک ماهی به من بدهد او یک وعده غذا به من داده است . اگر دو ماهی به من بدهد دو وعده غذا داده است و اگر سه وعده غذا به من بدهد او سه وعده غذا به من داده است . اما اگر به من ماهیگیری بیاموزد یک عمر به من غذا داده است.


دانلود با لینک مستقیم


چگونه تفکر پژوهشی را در دانش آموزان توسعه و تقویت نموده فرهنگ پژوهش را در آنها نهادینه سازم

فایل فلش فارسی تبلت HMS H733

اختصاصی از رزفایل فایل فلش فارسی تبلت HMS H733 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

فایل فلش فارسی تبلت HMS H733


فایل فلش فارسی تبلت  HMS H733

فایل فلش تبلت HMS H733  کاملا تست شده و بدون باگ در فروشگاه برای دانلود آماده گردید

فایل ترمیم سریال و بیس باند NVRAM  نیز برای راحتی شما در پک گنجانده شده است

پردازنده MT6582 , و قابل فلش با نرم افزار فلش تول

 


دانلود با لینک مستقیم


فایل فلش فارسی تبلت HMS H733