پروژه تاثیر شبکه های اجتماعی بر آموزش الکترونیک
با ظهور شبکههای اجتماعی مجازی، روابط انسانها در اینترنت شکل تازه ای به خود گرفته است. رسانههای اجتماعی اشکال دیگر ارتباطات کامپیوتر محور را با یکدیگر ادغام کرده و به تبع آن چشم انداز رسانهها، شیوههای تعامل افراد و تأمین نیازهای کاربران را دگرگون ساختهاند. امروزه شمار کثیری از کاربران با اهداف مختلف در شبکههای اجتماعی مجازی عضو شده و به فعالیتهای گوناگون میپردازند. با توجه به افزایش تصاعدی کاربران شبکههای اجتماعی و کارکردهای آن نمی توان از تاثیر این شبکهها غافل ماند. یکی از ویژگیهای مهم شبکههای اجتماعی در این است که به مکانی برای اشتراک گذاری دانش تبدیل شدهاند. تنوع کاربران و دانش به اشتراک گذاشته شده در شبکههای اجتماعی بسیار زیاد بوده، از این رو می توان به اهمیت و ضرورت این شبکهها به عنوان ابزاری در جهت بهبود آموزش و یادگیری توجه نمود. اهمیت موضوع، زمانی بیشتر میشود که بدانیم درصد عظیمی از مخاطبان این رسانهها را جوانان تشکیل میدهند که از نظر توسعه، مهمترین سرمایه انسانی هر کشور تلقی میشوند. زمینهها و بسترها و فرصتهایی که شبکههای اجتماعی مجازی در عرصه آموزش و یادگیری برای کاربران مهیا کرده است با نگاهی به نتایج پژوهشهای انجام شده مورد واکاوی قرار خواهد گرفت. در این مقاله، در ابتدا معرفی مختصری از یادگیری الکترونیکی صـورت گرفته وضعیت فعلی یادگیری الکترونیکی در ایران و جهان تبیین شد و ویژگیها و اهداف بکارگیری آن مورد بررسـی قـرار گرفت. فعالیـتهای صورت گرفته در ایران و کل جهان حـاکی از پیشـرفت روزافـزون حوزه یادگیری الکترونیکی دارد. سپس به صورت مختصر درمورد سیستم های مدیریت یادگیری (lms) ویژگی ها و کارکاردهای آنها بحث شده و تعدادی از lms های مطرح و رایج موجود در جهان معرفـی شـدند.
شما عزیزان می توانید فصل اول این پروژه را به صورت رایگان از این لینک دریافت نمایید و در صورت رضایت موضوعی آن را خریداری نمایید.
پروژه تاثیر شبکه های اجتماعی بر آموزش الکترونیک