رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله سنتز و بررسی گونه های دوپه شده نانو پروسکیت LaMno3+d با اکسیدهای zn , Tb به روش سل – ژل

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله سنتز و بررسی گونه های دوپه شده نانو پروسکیت LaMno3+d با اکسیدهای zn , Tb به روش سل – ژل دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله سنتز و بررسی گونه های دوپه شده نانو پروسکیت LaMno3+d با اکسیدهای zn , Tb به روش سل – ژل


دانلود مقاله سنتز و بررسی گونه های دوپه شده نانو پروسکیت LaMno3+d با اکسیدهای zn , Tb   به روش سل – ژل

در مقاله حاضر نانو پروسکیتهای LaMno3+d و سیستمهای دوپه شده آن با اکسیدهای روی (LaMn­1-xznx o3+d) و تربیم (La1-xTbxMn0.9 Zn0.1O3+d)  به روش سل-ژل پچینی سنتز شد . سرامیکهای سنتز شده با بهره گیری از دیفراکسیون اشعه x (XRD)  , طیف سنجی مادون قرمز FTIR)) ,  میکروسکوب الکترونی (SEN)، فلوریمتری (PL) مورد بررسی قرار گرفت . در مورد سیستمهای دوپه شده روی نمونه ها تا 38/0= x و در مورد سیستمهای  دوپه شده Tb نمونه ها تا 32/0 = x به صورت پروسکیت تک فاز می باشند . میانگین اندازه ذرات با استفاده از پیک واقع در 33-31=2 و با کمک رابطه معروف دبای اسچیرر برای نمونه های دوپه شده ,Zn Tb و بترتیب 90/20 ، 35/18 و نانو متر تعیین شد.

سل-ژل یک پروسه مناسب صنعتی برای تولید نانوذرات کلوئیدی از فاز مایع می‌بـــاشد که برای تولید نانوذرات و پوششها مورد استفاده زیاد قرار می‌گیرد.

این تکنیک یک روش شیمیایی تر(مرطوب) است . این فرآیند شامل تشکیل ژل بی شکل از یک محلول است و ژل در دماهای نسبتا‌ً پایین آب‌گیری می شود. این فرآیند از یک محلول آغازگر آغاز می‌شود که تمام اجزاء تشکیل دهنده محصول در آن به صورت محلول وجود دارند به همین دلیل مخلوط شدن در هنگام تشکیل ژل نیز در مقیاس مولکولی باقی می‌ماند  که در آن یک پیش ماده با ساختار  M(OR)n, به یک شبکه معدنی حاوی یک اکسید فلزی منتهی می شود. در این پیش ماده که حاوی گروههای آبکافت شونده (OR) است.
آلکوکسید یک فلز مانند عناصر واسطه بوده و R یک گروه آلی نظیر متیل، بوتیل و ... است. این فرآیند که بدلیل واکنش آلکوکسید در مجاورت آب (رطوبت) از یک مایع (محلول) به یک شبکه ژل مانند و در نهایت به ماده جامدی تبدیل می شود، یک واکنش پلیمر شدن معدنی بشمار می رود که محصول نهایی آن شبکه اکسیدی حاوی خوشه های اکسید فلزی MO-M است.

فرآیند سل ژل شامل هیدرولیز پلیمریزاسیون تراکمی آلکوکسیدهای فلزی است الکوکسید فلزی دارای فرمول  M (OR)X می‌باشند که در آن یک یون الکوکسید و یک پایه الکلی وجود دارد و سنتز آن شامل واکنش مواد فلزی (فلز، هیدروکسید فلزی، اکسید فلز یا هالید فلز با یک الکل است) . الکوکسیدهای فلزی به سرعت هیدرولیز می‌گردند و در مرحله هیدرولیز یک الکوکسید با یک گروه هیدروکسید جایگزین می‌شود که از آب یک الکل آزاد شکل می گیرد.

شامل 10 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله سنتز و بررسی گونه های دوپه شده نانو پروسکیت LaMno3+d با اکسیدهای zn , Tb به روش سل – ژل
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد