رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزار مهمانسرای اداره منابع طبیعی مشهد

اختصاصی از رزفایل دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزار مهمانسرای اداره منابع طبیعی مشهد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزار مهمانسرای اداره منابع طبیعی مشهد


دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزار مهمانسرای اداره منابع طبیعی مشهد

این پروژه شامل نرم افزاری جهت انجام کلیه امور روزانه یک مهمانسرا ( پذیرش ، رزرو ، ترخیص و ....) می باشد. مرحله اول تجزیه و تحلیل سیستم می باشد که با استفاده از نرم افزار Rational Rose طراحی شده است .

مرحله بعدی انجام کار طراحی پایگاه داده ای مناسب جهت ذخیره سازی داده هاست که با استفاده از نرم افزار SQL Server 2000 طراحی و پیاده سازی شده است . مرحله پایانی تهیه نرم افزار مهمانسرا است که با استفاده از زبان Visual Basic.net پیاده سازی شده است .

 در دنیای بشدت رقابتی امروز، اطلاعات بعنوان یکی از فاکتورهای تولیدی مهم پدیدار شده است. در نتیجه تلاش برای استخراج اطلاعات از داده ها توجه بسیاری از افراد دخیل در صنعت اطلاعات و حوزه های وابسته را به خود جلب نموده است .

حجم بالای داده های دائما در حال رشد در همه حوزه ها و نیز تنوع آنها به شکل داده متنی، اعداد، گرافیکها، نقشه ها، عکسها،  تصاویر ماهواره ای و عکسهای گرفته شده با اشعه ایکس نمایانگر پیچیدگی کار تبدیل داده ها به اطلاعات است . علاوه بر این، تفاوت وسیع در فرآیندهای تولید داده مثل روش آنالوگ مبتنی بر کاغذ و روش دیجیتالی مبتنی بر کامپیوتر، مزید بر علت شده است . استراتژیها و فنون متعددی برای گردآوری، ذخیره، سازماندهی و مدیریت کارآمد داده های موجود و رسیدن به نتایج معنی دار بکار گرفته شده اند . بعلاوه، عملکرد مناسب ابرداده که داده‌ای درباره داده است در عمل عالی بنظر می‌رسد .

پیشرفتهای حاصله در علم اطلاع رسانی و تکنولوژی اطلاعات، فنون و ابزارهای جدیدی برای غلبه بر رشد مستمر و تنوع بانکهای اطلاعاتی تامین می کنند . این پیشرفتها هم در بعد سخت افزاری و هم نرم افزاری حاصل شده اند . ریزپردازنده های سریع، ابزارهای ذخیره داده های انبوه پیوسته و غیر پیوسته، اسکنرها، چاپگرها و دیگر ابزارهای جانبی نمایانگر پیشرفتهای حوزه سخت افزار هستند . پیشرفتهای حاصل در نظامهای مدیریت بانک اطلاعات در طی چهار دهه گذشته نمایانگر تلاشهای بخش نرم افزاری است . این تلاشها در بخش نرم افزار را میتوان بعنوان یک حرکت پیشرونده از ایجاد یک بانک اطلاعات ساده تا شبکه ها و بانکهای اطلاعاتی رابطه ای و سلسله مراتبی برای پاسخگویی به نیاز روزافزون سازماندهی و بازیابی اطلاعات ملاحظه نمود . بدین منظور در هر دوره، نظامهای مدیریت بانک اطلاعاتی مناسب سازگار با نرم افزار سیستم عامل و سخت افزار رایج گسترش یافته اند . در این رابطه میتوان از محصولاتی مانند، Dbase-IV, Unify, Sybase, Oracle  و غیره نام برد .

داده کاوی یکی از پیشرفتهای اخیر در راستای فن آوریهای مدیریت داده هاست . داده کاوی مجموعه ای از فنون است که به شخص امکان میدهد تا ورای داده پردازی معمولی حرکت کند و به استخراج اطلاعاتی که در انبوه داده ها مخفی و یا پنهان است کمک می کند . انگیزه برای گسترش داده کاوی بطور عمده از دنیای تجارت در دهه 1990 پدید آمد . مثلا داده کاوی در حوزه بازاریابی، بدلیل پیوستگی غیرقابل انتظاری که بین پروفایل یک مشتری و الگوی خرید او ایجاد میکند اهمیتی خاص دارد .

تحلیل رکوردهای حجیم نگهداری سخت افزارهای صنعتی، داده های هواشناسی و دیدن کانالهای تلوزیونی از دیگر کاربردهای آن است . در حوزه مدیریت کتابخانه کاربرد داده کاوی بعنوان فرایند ماخذ کاوی نامگذاری شده است . این مقاله به کاربردهای داده کاوی در مدیریت کتابخانه ها و موسسات آموزشی می پردازد . در ابتدا به چند سیستم سازماندهی داده ها که ارتباط نزدیکی به داده کاوی دارند می پردازد؛ سپس عناصر داده ای توصیف میشوند و درپایان چگونگی بکارگیری

داده کاوی در کتابخانه ها و موسسات آموزشی مورد بحث قرار گرفته و مسائل عملی مرتبط در نظر گرفته می شوند .

فصل اول : توصیف سیستم و شرح بخش های کلی سیستم

 توصیف سیستم

مهمانسرای اداره منابع طبیعی در سال 1345 با مدیریت آقای گلمکانی تأسیس شد و در سال 1370 توسعه پیدا کرد.

این مهمانسرا بعد از پلیس راه مشهد نیشابور در ابتدای جاده فریمان قرار دارد. از ویژگی‌های این مهمانسرا دارا بودن دو سالن همایش ،نگهبانی، سرایداری،مدیریت داخلی ،صندوق امانات،پارکینگ و تاکسی سرویس می باشد.

این مهمانسرا دارای 15 سوئیت آپارتمان که شامل چهار سوئیت 2 خوابه با 5 تخت ،یک  سوئیت 2 خوابه با 6 تخت ،یک سوئیت 4 خوابه با 8 تخت (سوئیت اداری) ،یک سوئیت 3خوابه با 7 تخت و ... می باشد.

سوئیت های مهمانسرا دارای تجهیزاتی مانند میز نهاهار خوری ،مبلمان ،میز عسلی ،تلویزیون ،یخچال ،سرویس بهداشتی ،ظروف و ... می باشد.

این مهمانسرا شامل بخش های فرانت آفیس ،اطلاعات ،پذیرش ،بلبوی ،لاندری ،تأسیسات و چکینگ می باشد.

 شرح کلی بخش‌های مهمانسرا

فرانت آفیس[1]: این بخش از مهمترین بخش‌های مهمانسرا که خود شامل بخش‌های اطلاعات، پذیرش و صندوق می‌باشد.

اطلاعات[2]: این بخش وظیفه راهنمایی کردن میهمانان و ثبت اطلاعات ورودی میهمانان را برعهده دارد.

پذیرش[3]: مسئولیت مربوط به امور اسکان و اقامت میهمانان را برعهده دارد.

بلبوی[4]: افراد شاغل در این بخش وظیفه راهنمایی کردن میهمان و حمل اثاثیه او را به اتاقش برعهده دارند.

لاندری[5]: این بخش موظف به شستشو و وسایل داخلی اتاق نظیر پتو، ملحفه، حوله و... می‌باشد.

تأسیسات: این بخش وظیفه تعمیر و ترمیم وسایل و تجهیزات داخلی اتاق‌ها و قسمت‌های دیگر مهمانسرا را بر عهده دارد.

چکینگ[6]: این بخش زیرمجموعه‌ای از بخش اداری و مالی می‌باشد که موظف به نظارت بر روی عملکرد مالی خانه‌داری است.

 فصل دوم : شرح کلی بخش های مهمانسرا شرح کلی سیستم خانه‌داری مهمانسرا

وظیفه اصلی این سیستم نظافت کلیه اتاق‌ها و بخش‌های مسکونی مهمانسرا و آماده کردن امکانات رفاهی مربوط به میهمانان می باشد.

 ارتباط بخش خانه‌داری با دیگر بخش‌ها

·         ارتباط بخش خانه‌داری با بخش فرانت آفیس

همان‌طور که قبلاً بیان شد فرانت آفیس از سه بخش تشکیل شده است:

      اطلاعات

      پذیرش

      صندوق

این بخش به‌طور مستقیم با میهمان در ارتباط است و اولین جایی که میهمان به آن مراجعه می‌کند می‌باشد.

اطلاعات: این قسمت وظیفه اطلاع رسانی به میهمان را بر عهده دارد. میهمان می‌تواند توسط این قسمت اطلاعاتی درباره مهمانسرا و امکانات  و همچنین اطلاعاتی در مورد شهر بدست آورد. قسمت اطلاعات از ورود و خروج میهمان و محل اقامت او در مهمانسرا مطلع است و هرگاه مسافر پیغام و یا میهمانی داشته باشد توسط اطلاعات به وی خبر داده می‌شود.

پذیرش: پذیرش وظیفه ثبت ورود و خروج و رزرو اتاق برای میهمان را برعهده دارد. هنگام خالی شدن یک اتاق قسمت پذیرش به بخش خانه‌داری اطلاع می‌دهد. خانه‌دار موظف به تمیز کردن اتاق می‌باشد و پس از اتمام کار به پذیرش اعلام می‌کند که اتاق

برای پذیرش میهمان آماده است. به‌طور کلی بخش خانه‌داری وضعیت اتاق‌های آماده و اتاق‌هایی که در دست تعمیر هستند را به پذیرش اعلام می‌کند.

میهمان هنگام ورود به اولین جایی که مراجعه می‌کند پذیرش است. رسپشن فرم ورود یا ریجستر  را به میهمان می‌دهد و وضعیت اتاق را از لحاظ رزرو چک می‌کند.

اگر میهمان همراه داشته باشد؛ قسمت رزروشن به بخش خانه‌داری اطلاع می‌دهد تا کلیه امکانات لازم جهت اسکان نفرات اضافی را در اختیار وی قرار دهد.

همچنین از دیگر وظایف خانه‌داری چک کردن تعداد نفرات میهمان است. برای این کار پذیرش تعداد نفرات میهمان را به مسئول خانه‌داری اطلاع می‌دهد. تا اگر احیاناً میهمانی در فرم پذیرش منظور نشده و در داخل اتاق می‌باشد را شناسایی کرده و به پذیرش اطلاع دهد. برای مرتفع کردن این مشکل فرم‌هایی به نام فرم اختلافات خانه‌داری در قسمت پذیرش موجود است. در این فرم تعداد نفرات پذیرش شده و شماره اتاق مربوطه ثبت می‌شود و به بخش خانه‌داری ارسال می‌شود. سپس مسئول خانه‌داری با چک کردن تعداد میهمانان داخل اتاق اختلافات را محاسبه کرده و یک نسخه از فرم را به قسمت پذیرش و نسخه دیگر را به قسمت اپراتوری ارسال می‌کند.

صندوق: این قسمت صورت حساب میهمان در هنگام خروج میهمان از  مهمانسرا را محاسبه می‌کند. همچنین مسئولیت پرداخت حقوق کارکنان  مهمانسرا از جمله خانه‌داری را برعهده دارد که این کار توسط نظارت بخش حسابداری انجام می‌گیرد.

میهمان در زمان تخلیه اتاق کلید را به صندوق تحویل داده؛ سپس صندوق کلید را به خانه‌داری داده و خانه‌داربعد از چک کردن اتاق به صندوق اعلام می‌کند که خسارتی به اتاق وارد شده است یا خیر. در صورت ایجاد خسارت صندوق مقدار آن را محاسبه کرده و به صورت حساب میهمان اضافه می‌کند. فرم مربوط به خسارات احتمالی میهمان در زیر

فهرست مندرجات:

مقدمه. 1

فصل اول : توصیف سیستم و شرح بخش های کلی سیستم.. 3

1- 1توصیف سیستم.. 3 

2- 1شرح کلی بخش‌های مهمانسرا 4

فصل دوم : شرح کلی بخش های مهمانسرا 6

1- 2شرح کلی سیستم خانه‌داری مهمانسرا 6

2- 2ارتباط بخش خانه‌داری با دیگر بخش‌ها 6

1-2- 2ارتباط بخش خانه‌داری با بخش فرانت آفیس.... 6

2-2- 2ارتباط بخش خانه‌داری با حسابداری.. 10

3-2- 2ارتباط بخش خانه‌داری با بخش لاندری.. 12

4-2-2 ارتباط بخش خانه‌داری با بخش تأسیسات.. 13

5-2-2 ارتباط بخش خانه‌داری با مدیریت... 14

فصل سوم : نمودارهای تجزیه و تحلیل سیستم.. 15

فصل چهارم : SQL و VB.NET. 20

1- 4مراحل نصب  SQL SERVER2000. 20

2-4 تاریخچه مختصرSQL. 36

3-4 نگاهی به SQL.. 36

4-4 SQL در برنامه های کاربردی.. 37

5-4 تاریخچه مختصر پایگاههای داده ها 37

6-4 طراحی ساختار پایگاه داده ها 38

7-4 وضعیت امروزی پا یگاه داده ها 38

8-4 چرا یادگیری SQL مهم است ؟. 39

9-4 مقدمه ای بر VISUAL BASIC.NET. 39

10-4 خصو صیا ت VB.NET. 39

فصل پنجم : بررسی بانک‌ اطلاعاتی.. 43

1-5 بررسی جداول بانک اطلاعاتی.. 44

2-5 ارتباط جداول بانک‌های اطلاعاتی.. 53

3-5 ارتباط جدول کلی سیستم و جدول مشخصات میهمان.. 53

4-5 ارتباط جدول بخش تأسیسات با جدول کلی سیستم.. 53

فصل ششم : معرفی نرم افزار  54

شامل 76 صفحه فایل word قابل ویرایش


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پروژه طراحی و پیاده سازی نرم افزار مهمانسرای اداره منابع طبیعی مشهد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد