ویژگیهای سیستم سوخت رسانی الکترونیکی
1- تنظیم دقیق مقدار سوخت مورد نیاز.
2- تنظیم دقیق زمان جرقه.
3- بی نیازی از تنظیم موتور.
4- عملکرد مناسب موتور در شرایط مختلف جوی .
اجزای تشکیل دهندۀ سیستم انژکتوری الکتریکی
1- ECU (Electronic Control Unit) محاسبه گر موتور.
2- سنسور ها
3- عملگرها(actuators).
4- منیفولد هوا
5- ریل سوخت و رگلاتور فشار سوخت.
6- دسته سیم انژکتور.
7- چراغ عیب یاب سیستم انژکتور.
معرفی سیستم سوخت رسانی زانتیا 1800
ECU
محاسبه گر بکار رفته در اتومبیل 1800 که موتور XU7 JP4 LFY برروی آن نصب شده است از نوع:
BOSCH MP 7.3 میباشد. محاسبات موجود در آن جوابگوی استاندارد L4 یا EURO 2000 میباشد.همچنین این سیستم از مزیت استفاده از E.O.B.D برخوردار است. پاشش سوخت به ترتیب احتراق و جرقه دوتائیست.
استاندارد L4
مخفف Level 4 Emission Standard میباشد. در این استاندارد میزان گاز های آلایندۀ موتور در حد Euro 2000 یاEuro III میباشد.به این منظور قطعات زیر به سیستم انژکتور اضافه شده اند :
سنسور تعیین موقعیت میل سوپاپ
سنسور شتاب سنج
پمپ هوا
سنسور اکسیژن دوم (up stream)
میزان گازهای آلا ینده در Euro X
معرفی سیستم E.O.B.D
این سیستم وظیفۀ کنترل عملکرد اتومبیل از جهت انتشار گازهای آلاینده را بعهده دارد و در صورت بروز اشکالاتی که موجب افزایش آلایندگی میگردندد ، با روشن کردن چراغ عیب یاب سیستم انژکتور اعلام خطر مینماید.
European On Board Diagnostic System.
معرفی سیستم سوخت رسانی زانتیا 2000
ECU
محاسبه گر بکار رفته در اتومبیل 2000 که موتور XU10 J4R RFV برروی آن نصب شده است از نوع:
BOSCH MP 5.2میباشد. محاسبات موجود در آن جوابگوی استاندارد L3 یا EURO II است.پاشش سوخت توسط انژکتور ها در آن جفت جفت میباشد.و جرقۀ آن مانند 1800 است.
تعداد مشاهده:
996
مشاهده
فرمت فایل دانلودی:.rar
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 17
حجم فایل:22
کیلوبایت
محتوای فایل دانلودی:
حاوی فایل ورد قابل ویرایش
بررسی سیستم سوخت رسانی انژکتوری اتومبیل زانتیا