مشخصات این فایل
عنوان: شرکت ساخت انواع لوازم التحریر
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات : 55
این گزارش کارآموزی درمورد شرکت ساخت انواع لوازم التحریر می باشد .
بخشی از تیترها به همراه مختصری از توضیحات هر تیتر از گزارش کارآموزی شرکت ساخت انواع لوازم التحریر
مشتری شناسی
در جهان کنونی دیگر نمی توان حیطه بازاریابی و فروش را با ابزارهای محدود گذشته تعریف کرد بلکه باید با روشهای علمی و تعاریف جدیدی که در حوزه بازاریابی وفروش مطرح گردیده است آشنا شد و در مقام عمل آنها را بکار بست تجربه های تاریخی نشان می دهد آنان که از منظرسنتی وتجربی و با تگرش سطحی به مفاهیم مشتری کالا بازار فروش خرید رقابت تبلیغات کیفیت و...نگاه کرده و میکند. ضمن آنکه موفقیتی در این راه دست نیاورده اند بلکه سرمایه های خود را نیز از دست داده اند. دربرسی خدمات بدون در نظر گرفتن مبانی علمی بازاریابی و فروش منشا این عدم موفقیت بوده است د رگذشته اگر تولید وعرضه کالا محدود بود امروزه دیگر برای تولید هیچ محصولی محدودیت.وجود ندارد . بازارها گسترش یافته اند رقابت هافشرده وتنگا تنگ شده اند و نقش مشتریان از حا لت پیروی از تولید کنند گان به هدایت سرمایه گزاران تولید کنند گان وحتی محققان و نوآوران مبدل گشته است. بدین ترتیب مفهوم بسیاری از واژه های متداول در امربازاریابی و فروش گسترده تر و کامل تر شده اند و در برخی موارد نیز مفاهیم جدیدی به این مباحث اضافه گردیده است نکته اساسی که در بحث های علمی بازاریابی و فروش مطرح گردیده است سمت و سوی کلیه فعالیت های بنگا ه اقتصادی برای تا .....(ادامه دارد)
کاربرد توانایی ها
در دنیای مبادله امروز مشتریان از انواع توانایی ها برای خرید کالا و خدمت مورد نیازخویش استفاده می کنند آنان علاوه بر به کار گیری توانایی های مالی در امر خرید خرد وکلان کالا و خدمات ازتوانایی های کالایی نیز برای تبادل محصولاتی از قبیل نفت گاز .مواداولیه .برق . پتروشیمی. ماشین آلات صنعتی فراورده های کشاورزی. تجهیزاتی دفاعی و ارتباطی . مواد غذایی . لوازم مصرفی و رفاهی احداث تاسیسات صنعتی و..استفاده می کنندو این امر را چون ابزاری مو ثر در مبادلات اقتصادی و در سطوح مختلف کشاورزی منطقه ای و جهانی به کار
بررسی ویژگی های کالا ویا خدمت:
مشتری همزمان با تطبیق ویژگی های کالا و یا خدمت با نیاز و توانایی های خود به موارد موثر دیگری نیز در کالا و یا خدمت توجه می کند تا آ مادگی بیشتری برای تصمیم گیری درباره دراختیار گرفتن آن کالا و یا خدمت در خود بوجود آورد این عوامل عبارتند از: کیفیت مرغوبیت .مقایسه کالا یا خدمت با کالای جانشین و..... نکته قابل توجه در این بخش آنست که چنانچه مشتری پس از بررسی ها و انطباق ها یی که درباره در اختیار گرفتن کالا و خدمت به کار می گیرد آن را منطبق با عدم تا مین نیاز و یا توانایی های خود ارزیابی نماید از به کارگیری آن کالا و خدمت صرف نظر می کند .....(ادامه دارد)
«اهمیت بسته بندی»
بسته بندی از محصولات حفاظت می کند و آن را تا نقطه فروش در شرایطی سالم تحویل می دهد . بسته بندی علاوه بر این بر جاذبه فروش می افزاید و بدین ترتیب به بازاریابی کمک می کند . به نظر اهل فن بسته بندی بخشی از فروش است و باید در ابتدای هر برنامه فروش مورد بررسی قرارگیرد. به دلیل وجود پیچیدگی بخش های مختلف مرتبط با بسته بندی حضور دائمی متخصصان رشته هایی نظیر ،طراحی ،گرافیک، فیزیک، شیمی،حقوق، آموزش ،حسابداری و... در پروسه بسته بندی الزامی است زیرا اولین چیزی که خریداران در هنگام خرید دراکثرکالاها مشاهده می کنند بسته بندی کالاها ست . تحقیقا ت به عمل آمده نشان می دهد که خریداران مواد غذایی حدود 3تا 4 ثانیه به بسته بندی محصولات غذایی توجه می کنند. .....(ادامه دارد)
بازاریابی هدف داریا متمرکز:
در این حالت بازاریاب ، بازاررا به قسمتهای مختلف تقسیم کرده هر قسمت را بدقت شناسایی و یک یا چند قسمت رابرای خود انتخاب می کند و سپس کلیه فعالیتهای خود را بروی آن قسمت یا قسمت ها متمرکز می کند و به بخشهای دیگر کار ندارد . برای مثال یک شرکت تولید کننده نوشابه های گازدار ممکن است برای آن قسمت بازار که طالب نوشابه شیرین است چند نوع نوشابه شیرین با طعم گیلاس ، موز و سیب تولید کند. همین شرکت برای آن قسمت از بازارکه دارای رژیم غذایی هستند می تواند نوشابه فاقد مواد قندی تولید کند. امروزه شرکتها کمتر از بازاریابی انبوه و تفکیکی استفاده می کنند و بیشتر گرایش به سمت باز اریابی متمرکز دارند . این نوع بازاریابی به فروشندگان دردستیابی به فرصتهای بازارکمک می کند دراین نوع بازاریابی فروشندگان می توانند کالاهای مورد نیاز هر قسمت را جداگانه تولید و برای دستیابی بهتر و کارآمد تر به بازارمورد نظر خود قیمت فروش ، کانال توزیع و .....(ادامه دارد)
بخشی از فهرست مطالب گزارش کارآموزی شرکت ساخت انواع لوازم التحریر
بخش اول : آشنایی با مکان شرکت
مکان و تاریخچه شرکت6
هدف شرکت7
بخش دوم: مشتری و مشتری شناسی
مشتری شناسی 11
نیاز مشتری 14
روش های تامین نیاز 17
توانایی های مشتری18
استعدادهای مشتری20
رفتارهای مشتری 22
ایرادهای مشتری25
انتخاب مشتری29
مشتری گرایی 30
بسته بندی کالا35
CRM 39
جایزه کیفیت در آمریکا 45
تقسیم بازار47
بخش سوم : آزمون ونتایج آن
آزمون
نتایج آزمون
دانلود گزارش کارآموزی شرکت ساخت انواع لوازم التحریر