پره های محرک – ساختمان و جزئیات
در مرحله ضربه ای ، که بوسیله پروفسور Rateau بدست آمده است قسمت زیادی از افت حرارت در پره های ثابت اتفاق می افتد و نیروی محرکه در این مرحله از تغییر مومنتم بخار عبوری از پره های متحرک به دست می آید . طراحی ضربه ای مزیت هایی از قبیل فشرده بودن دارد و این که به طور نسبی نسبت منافع نوک پره ها غیر حساس است به طوری که افت باید از رزونانس جلوگیری شده و تنشی جهشی بخار باید پایین نگه داشته شود . همچنین چون تغییرات ممان نسبتاً بالاست پره های متحرک قوی تر شده و تمایل به سنگینی پیدا می کنند وبنابراین عمل درست وصل کردن پره هایی که به صورت جداگانه ساخته شده اند روی دیسک چرخ اغلب به وسیلۀ خارهای «آسترادل » که در شانه های محوری ماشین کاری قرار داده گیر می کنند .
یک یا چند برآمدگی در انتهای بیرونی پره ها قرار داده می شوند . همچنین از میان سوراخهایی که وجود دارد می گذرند که c.b ممکن است در داخل شکاف های ماشین کاری شده در سطح بیرون پره محکم شود . وقتی این برآمدگی ها یا زواله ها در داخل پیچ به وجود می آید آنها. c.b را در جا نگه می دارند . c.b مانند یک گنبندی و جفت کن پره ها برای کاهش ارتعاش عمل می کنند هر طول ازcb با طول کوتاهی از پره ها به یکدیگر محکم می شوند که ممکن است تا طول قبلی پیش رفته و روی هم افتادگی ایجاد کند به نحوی که یک اتصال بسیار محکم پدید آمده و یک درجه مشخص از عکس العمل سمت قطب بیرونی پره های ضربه به وجود آید. فین های آب بندی محوری به وسیلۀ زائده های پره های متحرک یا c.b. به طور کامل به وجود می آیند
شامل 17 صفحه فایل word قابل ویرایش
دانلود مقاله توربین ضربه ای