![دانلود مقاله بازریابی](../prod-images/486306.jpg)
فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:12
مقدمه
امروزه ترکیب علوم مختلف قدرتهای زیادی به بشر داده است. که یکی از آنها بازاریابی مشارکتی است.
بازاریابی مشارکتی هم مجموعه ای از چند رشته متفاوت مثل ای تی& بازاریابی& جامعه شناسی....... و چند علوم مشترک دیگر است و یکی از طبیعی ترین فعالیتهائیست که یک انسان در زندگی روزمره اش انجام می دهد و در محیط اطراف ما هم وجود دارد.
در دنیای امروز خرید فقط یک عمل تبادل مالی ساده از مغازه نیست چون با بوجود آمدن قسمتهای جدید مثل بازاریابی مشارکتی فقط شما خرید نمی کنید بلکه یک سرمایه گذاری هم انجام می دهید. سرمایه گذاری که هم مادیست و هم اعتباری. اما حواسمان باشد هر اعتباری که هرجا خرج می کنیم اسمش بازاریابی مشارکتی نیست اگر اعتبار خرج کردیم وتبدیل به اعتبار مضاغف شد آنوقت می توانیم صحبت از بازاریابی مشارکتی کنیم.
حال ببینیم مزایایی بازاریابی مشارکتی چیست و چطور می شود آن را انجام داد:
اول: ما در آس و معتقدیم خرید دیگر هزیته نیست بلکه سرمایه گذاری هم هست.
دوم: من مشتری در سود تولید کننده کالا و خدمات سهیم می شوم
سوم: اینکه واسطه ها قابل حذف نیستند و شاید نشود اسم واسطه روی آنها گذاشت.
چهارم: افراد با توجه به رشد دانش خود و عمل به دانسته ها کسب درآمد می کنند. و محیط کسب و کار دانش محور می شوند.
پنجم: هر کس می تواند به اختیار خود از خریدار به فروشنده تبدیل شود.
ششم: اما یکی از قشنگترین مزایای بازاریابی مشارکتی این است که در آن درآمدی از جنس درآمدی مضاعف بدست می آید. به این صورت که با یک مثال ساده می توانیم آن را برای شما تشریح کنیم. وقتی یک نویسنده کتابی را می نویسد و به چاپ می رساند درواقع کار خود را تمام کرده است اما دقیقاً در آمدش از زمانی شروع می شود که کارش پایان یافته و ازاین پس هر چه از کتاب او فروخته شود و یا بر تیراژ آن افزونتر شود بدون اینکه نویسنده کار کند بر درآمدش افزوده می شود که به اینگونه درآمدها باصطلاح علمی در اقتصاد درآمدهای مضاهف گفته می شود.
دانلود مقاله بازریابی