رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکت های صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت ها

اختصاصی از رزفایل بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکت های صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکت های صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت ها


بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکت های صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت ها

پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

گرایش بازرگانی بین الملل

همراه با پرسش نامه

148 صفحه

چکیده:

در طول دو دهه گذشته، صادرات به عنوان یکی از فعالیت­ هایی که رشد اقتصادی را تسریع می بخشند، شناخته شده است. صادرات نقش یک عامل کلیدی را در دست ­یابی به مزیت رقابتی در بازار پرتلاطم امروزی، برای شرکت­ ها ایفا می­ کند. از طرفی ارتباط بین فعالیت ­های صادراتی و عملکرد به موضوع بسیار پراهمیتی در تدوین و اجرای استراتژی ­ها و نیز عرصه­ ی تجارت بین المللی برای شرکت­ ها مبدل شده است. در واقع درجه یا مقیاسی که شرکت به اهداف صادراتی خود نایل آمده است را عملکرد صادراتی آن می ­نامند. یکی از ابزارهای عمده ­ای که عملکرد صادرات را اندازه ­گیری می ­نمایند، در نظر گرفتن نتایج استراتژیک صادرات می­ باشد. نکته ­ی اصلی این روش این است که اغلب شرکت ­ها دارای مجموعه­ ای از اهداف استراتژیک در خصوص صادرات می­ باشند. در این دیدگاه دست ­یابی به اهداف استراتژیک نظیر: بهبود وضعیت رقابتی و افزایش سهم بازار بایستی به عنوان بخش پر اهمیتی از عملکرد صادرات مد نظر قرار گیرد. از طرف دیگر از جمله عواملی که عملکرد صادرات شرکت­ ها را تحت تاثیر قرار می­ دهد، ارتباط شرکت­ ها با مشتریان خارجی می ­باشد و در این میان مبحث کیفیت ارتباطات جایگاهی بسیار پراهمیت را دارای می ­باشد، به دلیل این ­که تعیین کننده­ ی شدت و استحکام یک رابطه است. در مبحث صادرات، کیفیت ارتباطات اشاره دارد به این­ که ارتباطات فراتر از مرزهای ملت­ ها توسعه داده می­ شود. کیفیت ارتباطات نشان دهنده ­ی میزان تمایل برای به اشتراک­ گذاری اطلاعات، نگرش رابطه­ ی بلندمدت و رضایت­ مندی از برقراری رابطه بین صادرکننده و مشتریان خارجی آن می ­باشد. ابعاد کیفیت ارتباطات عبارتند از: اشتراک اطلاعات، ارتباطات بلندمدت و رضایت از برقراری ارتباط. این تحقیق درصدد است تاثیر کیفیت ارتباطات با مشتریان را بر عملکرد صادراتی شرکت­ ها مورد تحقیق و پژهش قرار دهد. جامعه آماری این مطالعه کارکنان و مدیران شرکت ­های تولیدی و صادراتی استان اردبیل هستند که تعداد آن­ها 1100 نفر بوده و نمونه­ ای به اندازه 243  نفر از بین آن­ها برای توزیع پرسش ­نامه انتخاب شده است. نمونه­ گیری به روش تصادفی می­ باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی - تحلیلی، روش جمع ­آوری اطلاعات میدانی و ابزار جمع­ آوری اطلاعات در آن پرسش ­نامه است. تجزیه و تحلیل داده ­ها نیز به دو روش توصیفی و استنباطی انجام گردیده است. آزمون فرضیه ­ها از طریق روش آزمون رگرسیون و با استفاده از نرم افزار spss 18 صورت گرفته است. نتایج حاصل از بررسی ­های انجام شده نشان می­ دهد که کیفیت ارتباط با مشتریان تاثیر بسزایی بر عملکرد صادراتی شرکت ­های تولیدی و صادراتی استان اردبیل داشته است. و از میان ابعاد کیفیت ارتباطات، متغیر رضایت از برقراری ارتباط بیشترین تاثیر را بر عملکرد صادراتی دارد.

کلمات کلیدی: کیفیت ارتباط، اشتراک اطلاعات، روابط بلندمدت، رضایت از برقراری ارتباط، عملکرد صادرات


دانلود با لینک مستقیم


بررسی تاثیر کیفیت ارتباط میان شرکت های صادرکننده و خریداران خارجی بر عملکرد صادرات شرکت ها
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد