رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری مبتنی بر روش فراترکیب

اختصاصی از رزفایل پایان نامه عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری مبتنی بر روش فراترکیب دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری مبتنی بر روش فراترکیب


پایان نامه  عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری مبتنی بر روش فراترکیب

 

 

 

 

 

 

 

فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت) تعداد صفحه:227

چکیده

این روزها، دانشگاهها و مؤسسات تحقیقاتی در بسیاری از کشورها دوشادوش بنگاه‌های اقتصادی برای کاهش زیانهای ناشی از فرایند جهانی‌شدن اقتصاد و ادامه بقا، رو به توسعه و تجاری‌سازی محصولات و خدمات جدید آورده اند. اما تمامی این سازمانها در این فرایند، با کاستی هایی مواجه هستند که از جمله آنها می توان به عدم توجه به عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری‌سازی جهت یافتن مناسب‌ترین استراتژی و در نتیجه تجاری‌سازی موفق فناوری های جدیدشان اشاره کرد. پژوهش حاضر جهت کمک به یافتن راه حلهایی برای رفع نقطه ضعف مذکور، به شناسایی عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری‌سازی فناوری و ارتباط بین عامل و استراتژی با رویکردی نظام‌مند ‌متمرکز شده است.

به این منظور با استفاده از روش مرور سیستماتیک و ترکیب جامع مطالعات صورت گرفته در این حوزه با استفاده از روش فراترکیب، به بررسی دقیق‌تر ادبیات موضوع جهت تسهیل تجاری‌سازی و رفع برخی از مشکلات موجود در این امر پرداخته‌ شد. عواملی چون چرخه عمر، رژیم تملک پذیری، دارایی های مکمل، اندازه و ماهیت کسب‌وکار، عدم اطمینان، توانمندی‌های علمی، فنی و مدیریتی، عوامل محیطی، منابع مالی، نوع/ ماهیت نوآوری و فناوری و جایگاه رقابتی شرکت به عنوان عوامل تاثیرگذار اصلی شناسایی شد و در نهایت اثر این عوامل بر استراتژی­های تجاری‌سازی مستقل، تأسیس شرکت زایشی، تحقیق و توسعه مشترک، سرمایه‌گذاری مشترک، اتحاد استراتژیک، خرید/اکتساب، اعطای امتیاز و ادغام و فروش بررسی گردید

فهرست مطالب:

ی

عنوان                                                        صفحه

چکیده. ‌ط

فصل اول : کلیات تحقیق

1ـ بیان مسئله. 2

1-2- اهمیت و ضرورت موضوع. 4

1-3- سوال اصلی. 5

1-4- اهداف تحقیق. 5

1-5- روش تحقیق. 5

1-5-1- جامعه مطالعاتی. 7

1-5-2- روش‎های گردآوری داده‎ها و ابزار مورد استفاده. 8

1-5-3- روش‎های تحلیل داده ها. 8

1-6 - قلمرو زمانی تحقیق. 8

1-7- موانع ومحدودیتهای تحقیق. 9

1-8- نقشه راه. 9

1-9- شرح واژه ها و اصطلاحات تحقیق. 9

فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیق

مقدمه. 11

2-1- پیشینه ی تجاری سازی، تعاریف و مفاهیم. 12

2-2- اهمیت تجاری سازی فناوری. 13

2-3- تبیین استراتژی تجاری سازی. 14

2-4- تبیین عوامل شناسایی شده در ادبیات استراتژی تجاری سازی   15

2-4-1- دارایی های مکمل. 16

2-4-2- حق اختراع و محافظت از دارایی فکری. 16

2-4-3- تأمین سرمایه خطرپذیر. 17

2-5- مرور پیشینه ی مطالعات پیرامون استراتژی تجاری سازی فناوری   17

2-6- بررسی پیشینه استراتژی تجاری سازی فناوری. 24

فصل سوم: روش شناسی تحقیق

مقدمه. 27

3-1- نوع تحقیق. 27

3-2- شرحی بر روش پژوهش. 29

3-3- شرحی بر بررسی متون. 30

3-4- نوع شناسی بررسی متون. 30

3-5- استفاده از بررسی سیستماتیک در پژوهش حاضر. 33

3-6- فرایند مرور سیستماتیک. 34

3-7- روش های مختلف برای ترکیب مطالعات. 35

3-8- شرحی بر روش فراترکیب. 38

3-8-1- مفهوم فراترکیب. 38

3-8-2- ضرورت انجام فراترکیب. 38

3-8-3- چگونگی انجام فراترکیب. 38

3-9- متدولوژی و گام های اجرای پژوهش. 39

3-9-1- شرح گام 1: تعریف سوال تحقیق. 40

3-9-2- شرح گام 2: شناسایی و بازیابی مطالعات. 41

3-9-3- شرح گام 3: تعیین معیارهای ورود و خروج مطالعه(تعیین منابع، اندازه نمونه). 42

3-9-4- شرح گام 4: استخراج یافته ها و ارزیابی کیفیت هر یک از مطالعات   44

3-9-4-1- معیارهای اصلی در ارزیابی کیفیت. 44

3-9-4-2- تکنیک های ارزیابی در تناسب با معیارهای اصلی. 46

3-9-4-3-گام های ارزیابی تحقیق کیفی. 46

3-9-4-3-1- گام اول: پالایش. 47

3-9-4-3-2- گام دوم: ارزیابی تکنیکی. 47

3-9-4-3-3- گام سوم: ارزیابی نظری. 47

3-9-4-4- انتخاب ابزار مناسب برای ارزیابی کیفی. 48

3-9-4-5- ادغام نتایج ارزیابی نقادانه در یک مرور سیستماتیک   48

3-9-5- شرح گام 5: انتخاب روش ترکیب و تحلیل یافته های مطالعات   49

3-9-6- شرح گام 6: بررسی روایی و پایایی نتایج. 50

3-9-7- شرح گام 7: ارائه یافته ها. 50

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های کیفی

مقدمه. 52

4-1- تعریف سوال تحقیق. 52

4-2- شناسایی و بازیابی مطالعات. 52

4-3- تعیین معیارهای ورود و خروج مطالعه(تعیین منابع، اندازه نمونه). 53

4-4- استخراج یافته ها و ارزیابی کیفیت هر یک از مطالعات   56

4-5- انتخاب روش ترکیب و تحلیل یافته های مطالعات. 57

4-5-1- کدگذاری باز و جدول بندی داده ها. 58

4-5-2- کدگذار محوری و ترکیب مطالعات. 82

4-6- بررسی روایی و پایایی نتایج. 155

4-7- ارائه یافته ها. 155

فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

مقدمه. 159

5-1- خلاصه پژوهش. 159

5-2- یافته های تحقیق. 160

5-3- محدودیت های تحقیق. 165

5-4- پیشنهاداتی برای پژوهش های آتی. 166

فهرست منابع فارسی. 168

فهرست منابع لاتین. 170


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه عوامل مؤثر بر استراتژی تجاری سازی فناوری مبتنی بر روش فراترکیب
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد