لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:31
فهرست و توضیحات:
مقدمه
تجزیه و تحلیل
روش تحقیق
سابقه تحقیق
اصطلاحات و مفاهیم
بیان مسئله
اهداف
فرضیه های تحقیق
در این تحقیق سه هدف اصلی زیر تعقیب می شود:
- بررسی وضعیت موجود برنامه ریز ی درسی در نظام آموزشی قرآن آموزی
- بررسی وضعیت مطلوب برنامه ریزی درسی در نظام آموزشی قرآن آموزی
- ارائه راهکارهای مناسب در زمینه بهبود برنامه های درسی قرآن آموزی
در راستای اهداف تحقیق ، سوالات اصلی و فرعی زیر مطرح هستند. سوالات اصلی عبارتند از:
- وضعیت موجود برنامه ریزی درسی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
- وضعیت مطلوب برنامه ریزی درسی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
- راهکارهای مناسب در زمینه بهبود نظام برنامه ریزی در قرآن آموزی چه می باشد؟
وسوالات فرعی عبارتند از :
- وضعیت موجود اهداف آموزشی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
- وضعیت موجود محتوای آموزشی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
- وضعیت موجود مواد آموزشی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
- وضعیت موجود فضاهای آموزشی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
- وضعیت موجود زبان آموزشی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
- وضعیت موجود روش های آموزشی در نظام قرآن آموزی چگونه است ؟
- وضعیت موجود ارزشیابی آموزشی در نظام قرآن آموزی چگونه است؟
فصل دوم تحقیق در قالب چهار بخش (پیشینه نظری ، پیشینه پژوهشی ، پیشینه اقدامی و چارچوب نظری تحقیق) تنظیم شده است . در پیشینه نظری, مباحث متنوعی همچون زمینه طراحی برنامه های درسی مطرح شده است و در آن الگوهای طراحی برنامه درسی همچون طرح برنامه درسی مبتنی بر دانستن ، طرح برنامه درسی مبتنی بر یادگیری ، طرح برنامه درسی مبتنی بر عملکرد سازمانی یا جامعه و مزایا و محدودیتهای هر یک از طرحها مطرح شده است . در قسمت دیگر پیشینه نظری, مباحثی همچون نقش و آثار قرآن، قرآن و جامعه اسلامی ، ضرورت و اهمیت قرائت قرآن ، آداب و کیفیت قرائت قرآن ، قرائت و مراتب معنوی آن ، انس با قرآن و منابع حقوقی و قانونی و دیدگاههای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در مورد قرآن آموزی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .
تحقیق درباره بررسی وضعیت موجود برنامه ریز ی درسی در نظام آموزشی قرآن آموزی