چکیده : این پژوهش با عنوان آسیب شناسی آموزش هنر کودکان پیش دبستان در ایران عملکردی است برای آشنایی بیشتر با شیوه های صحیح آموزش نقاشی و ارتقای خلاقیت هنری در نقاشی کودکان است پژوهشگر بر آن است که با استفاده صحیح از آنها در راستای تربیت بهتر و کامل تر و شکوفایی خلاقیت هنری کودکان گامی مضاعف بردارد . شیوه ی تجزیه و تحلیل به صورت توصیفی- تحلیلی و روش تحقیق به صورت کتابخانه ای است . جامعه آماری تحقیق 3 مهد کودک به صورت انتخابی از شهر تهران می باشد . در این پژوهش به بررسی عناصر ساختاری ، عوامل محیطی در نقاشی کودکان ، شیوه های آموزش صحیح نقاشی پیش دبستانی پرداخته شده است .در پایان مشخص گردید محیط های آموزشی ، اجتماع و فرهنگ در نقاشی کودکان تاثیر بسزایی دارد و بیشتر آموزه ها به صورت مستقیم می باشد . واژهای کلیدی : آسیب شناسی ، آموزش ، هنر ، آموزش هنر ، کودک ، پیش دبستان ، ایران.
عنوان پایان نامه : آسیب شناسی آموزش هنر کودکان پیش دبستانی در ایران