چکیده : سرعت زیاد تغییر در سازمان ها، آن ها را مجبور به نوآوری مستمر در محصولات و خدمات خود می کند و لازمه این نوآوری کارکنان و
محیطی خلاق و مستعد نوآوری است، هدایت صحیح این منابع )کارکنان( می تواند موجب شکوفا شدن سازمان و بهبود کارایی آن شود که
نتیجه آن خلق ارزش برتر برای مشتریان است؛ بنابراین مدیریت مؤثر و کارآمد رابطه با مشتری و خلق و ارائه ارزش به او از مهم ترین مباحث
مورد علاقه و توجه محققان و مدیران سازمان ها محسوب می شود. هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین نوآوری و ایجاد ارزش می باشد
همچنین نقش رهبری تحول گرا به عنوان تعدیل گر در رابطه بین نوآوری و ارزش دریافتی مشتریان بررسی می شود. جامعه آماری تحقیق را
شعب و نمایندگی های بیمه ایران در شهر تبریز تشکیل می دهند، تعداد 197 نفر از مدیران، کارکنان و فروشندگان شعب و نمایندگی های بیمه
ایران به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شدند. داده ها به دو صورت کتابخانه ای و میدانی )پرسشنامه(، جمع آوری شدند. برای تأیید روایی پرسشنامه
0( استفاده شده است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از دو نرم افزار / از نظر اساتید و برای تأیید پایایی از مقیاس آلفای کرونباخ ) 959 SPSS و
AMOS و از روش مدل معادلات ساختاری استفاده شد. یافته های پژوهش نشان می دهد که نوآوری تأثیر مثبت و معنی داری ( β=0/52 ،
P=0/000 ( بر ارزش دریافتی مشتری دارد و رهبری تحول گرای مدیران رابطه بین این دو را تعدیل می کند، همچنین ارزش دریافتی مشتریان
تأثیر مثبت و معناداری ) β=0/76 ، P=0/000 ( بر عملکرد مشتری گرای شرکت می شود.
چاپ شده در کنفرانس ملی رویکردهای نوین در مدیریت کسب و کار
مقاله با موضوع: بررسی تأثیر قابلیت نوآوری بر ارزش دریافتی مشتری، با نقش تعدیل گر رهبری تحول گرا