شلینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه:49
فهرست و توضیحات:
مقدمه ................................. 3
- بیان مسئله ......................... 7
- پرسشهای پژوهش ...................... 10
- ضرورت پژوهش ........................ 10
- اهمیت پژوهش ........................ 13
- فرضیات پژوهش ....................... 13
6-1متغیرها و تعاریف آن.................. 13
فصل 2
مقدمه ................................. 16
الف : ادبیات و نظرات خودپنداره:
- خود و تعریف آن ..................... 19
- تاریخچه کشف مفهوم خود .............. 20
- انواع خود .......................... 23
4-2فرآیند تشکیل خود، خودپنداره و ادراک آن 27
5-2نظریههای "خود" و خودپنداره........... 34
5-2-1 خود در دیدگاه فروید............... 35
5-2-2 خود از دیدگاه آدلر................ 38
5-2-3 خود در دیدگاه آلبرت الیس.......... 40
5-2-4 خود از دیدگاه اریک برن............ 41
5-2-5 خود از دیدگاه یونگ................ 45
5-2-6 خود از دیدگاه گلاسر................ 46
5-2-7 خود از دیدگاه راجرز............... 47
5-2-8 خود از دیدگاه مدل انگیزشی......... 54
5-2-9 خود از دیدگاه کوپر اسمیت.......... 56
5-2-10 خویشتن از دیدگاه آلپورت........... 61
عزت نفس از دیدگاه اسلام.................. 64
نیازهای مرحله نوجوانی................... 67
ب: تحقیقات انجام شده در مورد خودپنداره.. 72
فصل 3
مقدمه................................... 79
1-3 جامعة آماری و ویژگی آن ............. 80
- نمونه و ویژگیهای آن ................ 80
- روش نمونهگیری .................... 81
- ابزار پژوهش ........................ 81
- آزمون خودپنداره راجرز............. 82
2-3-3روایی و پایایی ابزار پژوهش ........ 83
4-3روش اجرای آزمون ..................... 86
5-3نمرهگذاری آزمون ..................... 87
6-3روش جمعآوری دادهها .................. 88
- روش تجزیه و تحلیل دادهها ........... 88
فصل 4
جداول و نمودارها........................ 90
فصل 5
مقدمه................................... 100
1-5 خلاصه تحقیق.......................... 101
2-5 محدودیت ها.......................... 102
3-5 پیشنهادات........................... 103
منابع و پیوست ها........................ 104
چکیده :
هدف از پژوهش حاضر مقایسة خودپندره دختران و پسران نوجوان میباشد بدین منظور 30 نفر از دانشآموزان دختر و 30 نفر از دانشآموزان پسر سال سوم راهنمایی منطقة 4 شهر تهران از طریق نمونهگیری خوشهای چند مرحله به گونة تصادفی انتخاب شدند پس از انتخاب نمونههای تحقیق از آنها خواسته شد تا به آزمون خودپنداره راجرز پاسخ دهند تا ارتباط آنهامورد بررسی قرار گیرد. پس از جمعآوری داده ها از T مستقل برای تجزیه و تحلیل فرضیه پژوهش استفاده گردید و این نتیجه بدست آمد که بین خودپنداره دختران و پسران نوجوان تفاوت معناداری وجود ندارد.
پایانامه تاریخچه کشف