چکیده: فناوریهای نوین با سرعتی سرسام آور در حال پیشرفت هستند، بطویکه جوامع به صورت عام و بازار به طور خاص با شتابی وصف ناپذیر به دنبال ترفندهایی میگردند که بقایشان را در این عرصه آشفته و متلاطم تضمین کنند. سازمانها باید بپذیرند که فلسفه حیاتشان تغییر کرده است و دیگر زنده بودن به معنای رسیدن به وضعیت مطلوب نیست و باید به دنبال رقابت و ابزار آن باشند، هوش تجاری یکی از این ابزارها میباشد. در این مقاله هوش تجاری به طور اجمالی بررسی میشود و درباره سایر جوانب آن مانند سیرتکامل،اهداف، ویژگیها، اجزا و ساختار آن توضیحاتی ارائه میگردد، ودر پایان ضرورتهای هوش تجاری در سازمان مورد مداقه قرار میگیرد.
واژگان کلیدی: هوش تجاری، تصمیمگیری، سازمان، مزیت رقابتی
فرمت : PDF
زبان : فارسی
تعداد صفحات :11
در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهام با آدرس ایمیل زیر در تماس باشید: mataleb.mofid@gmail.com یا پیام خود را به شماره ی 09016353821 ارسال فرمایید
مقاله هوش تجاری و تاثیر آن در بهبود عملکرد سازمان