رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

 

مقدمه :
روابط عمومی پل ارتباطی بین دانشگاه و مردم به فعالیت می پردازد.
در این گزارش کارآموزی سعی شده است به نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی که از جمله اهدافش برقراری ارتباط با ارباب رجوع، ارگانها، سازمانها، ادارات و دیگر نهادهای رسمی و غیررسمی می باشد و نیز با همکاری دوایر مختلف به عنوان بازوی اجرای توانمند محسوب می شود، می پردازیم، تهیه، تنظیم و انعکاس اخبار دانشگاه به رسانه های گروهی اعم از صدا و سیما، جراید کشوری و محلی، برگزاری مراسم، همایشها، سخنرانی ها، چاپ جزوات، نشریات، عملکردهای سالانه، تبلیغات در سطح شهر به مناسبتهای مختلف، شرکت در مراسم ملی، مذهبی شهر و ... از فعالیتهای این دفتر می باشد.
کار اصلی من در این سازمان ارتباط است.
من در این مدت توانستم یک شناخت کامل از تمامی کارهای این قسمت به دست بیاورم.
در این گزارش یک توضیح درباره آشنایی با روابط عمومی، وظایف، اهداف و ... آن به صورت مختصر و مفید بیان شده است.
با تشکر از استاد عزیز خود جناب آقای شکراللهی
تقدیر و تشکر
چه کمند آنان که خوب می دانند و خوب آموزش می دهند و چه دریا دلند و با سخاوتمند این بزرگ مردان که با آموختن دیگران ارج می نهند و به همتشان وقت و چه کم دیدم کسانی را که بال پرواز می دهند و شور اشتیاق و هرگز نفهمیدم این را تا آن لحظه که احساس کردم یاریشان را.
با کمال تشکر از استاد خوبم جناب آقای داود شکرالهی، همکار و خواهر عزیزم سرکارخانم رقیه بهرامی و کلیه استادان و دست اندکاران دانشگاه علمی و کاربردی ابهر که در فهم و دریافت حقیقت و زیبایی رشته ام مرا یاری نمودند.
احمد احمدخانی دانشجوی مدیریت امور فرهنگی بهار 88
تقدیم به :
آنان که دوستشان دارم، تمامی کسانیکه در دریایی متلاطم زندگی یاریم کردند و با شکیبایی زمانی که موج می آمد در کنارمان بودند.
یگانه همسر و فرزندانم
«فهرست مطالب»
فصل اول :
تاریخچه تاسیس واحد
آشنایی با مکان کارآموزی
فصل دوم :
روابط عمومی پل ارتباطی با پل اسقاطی
مقدمه ای بر روابط عمومی
رسالت تبلیغ در روابط عمومی
تعریف روابط عمومی
وظایف روابط عمومی
ویژگی روابط عمومی کارآمد
نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی
نمودار تشکیلاتی مصوب اداره کل روابط عمومی
جایگاه مدیریت در روابط عومی
شرح وظایف مصوب اداره کل روابط عمومی
مدیریت و فساد اداری و نقش روابط عمومی
اداره ارتباطات
اداره اطلاع رسانی و تبلیغات
فصل سوم :
عملکرد دفتر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
فصل چهارم :
روابط عمومی کردن یا روابط عمومی بودن
فصل پنجم :
آزمون و آموخته ها
نتیجه گیری
پیشنهادات
آدرسها و شماره های موردنیاز
فصل اول :
تاریخچه تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
با توجه به سیاست های دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر گسترش هرچه بیشتر اندیشه و فراهنگ در جای جای کشور به همت جمعی از علاقمندان و اهالی خیر شهرستان حاج آقای مرسلی نماینده وقت مردم در مجلس شورای اسلامی و مسئولین منطقه در جهت نیل به اهدافی چون ارتقاء سطح دانش وفرهنگ منطقه، ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه جانبه در بالا بردن آموزش عالی و پژوهشی و همچنین نیروی انسانی متعهد و متخصص موردنیاز، نخستین گامهای تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در سال 1368 برداشته شد. و به صورت عملی در مهر ماه 1369 با جذب تعداد 85 دانشجو در مقطع کارشناسی ادبیات فارسی آغاز به کار نمود و اینک با پیمودن راهی پرفراز و نشیب به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزش عالی استان در زمینه اعتلای فرهنگی و علمی کشور قدم بر می دارد.
آشنایی با مکان کارآموزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر :
دفتر روابط عمومی در تمام مراکز اداری، بازوی اجرائی قدرتمندی محسوب می شود، دفتر روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر در جهت سرویس دهی و ارائه خدمات اداری فرهنگی دانشجویان فعالیت می نماید. این دفتر درخصوص جمع آوری اطلاعات، آمار و اخبار واحد و انتشار آنها، تنظیم سخنرانی و مراسم مختلف و مصاحبه های تلویزیونی و رادیوئی تهیه مطبوعات، انتشار و توضیع بروشورهای اخبار و اطلاعات واحد، جهت آگاهی معاونین، مدیران، اساتید، کارکنان و دانشجویان، تنظیم برنامه و انعکاس برگزاری مراسم مختلف به مطبوعات و صدا و سیما و نیز مطالعه جراید و نشریات مهم به صورت روزانه و استخراج مطالب اساسی برای نصب آنها در تابلو، انجام کلیه امور مطبوعاتی، تهیه و توزیع مطبوعات و نشریات از جمله کارها و وظایف روابط عمومی می باشد.
این حوزه دانشگاه از سه بخش مختلف تشکیل یافته است که عبارتند از :
1 ) دفتر روابط عمومی ؛
2 ) واحد تبلیغات ؛
3 ) واحد سمعی و بصری.
1 ) دفتر روابط عمومی :
از فلسفه وجودی دانشگاه از طریق کلیه اموری که مربوط به روابط عمومی است انجام می گیرد و عمده ترین وظیفه آن آگاهی دادن به جامعه از فلسفه وجودی دانشگاه از طریق رسانه های گروهی و برنامه های تبلیغاتی و انتشاراتی می باشد یک نفر به عنوان کارشناس روابط عمومی در این دفتر انجام وظیفه می نماید.
2 ) واحد تبلیغات :
این قسمت از روابط عمومی دارای امکانات پارچه نویسی، خطاطی روی کاغذ و طراحی می باشد که در مناسبتهای مختلف از امکانات آن استفاده می گردد در این بخش یک نفر مشغول به کار است و کار خطاطی دانشگاه را انجام می دهد.
3 ) واحد سمعی و بصری :
مرکز سمعی و بصری که در زیرنظر روابط عمومی می باشد با داشتن امکانات مربوط در ارائه خدمات جهت استفاده استادان، دانشجویان و کارکنان، از تجهیزات کمک آموزشی و همچنین ارائه سرویسهای جانبی از جمله نمایش، فیلم، فعال نمودن نوار خانه، فیلمبرداری از مراسم و بسیاری از این قبیل فعالیتها، در جهت هرچه بهتر شدن وضع آموزش و پژوهش و اعتلای سطح فرهنگی واحد، گام بر می دارد.
اهمیت فعالیتهای این حوزه مشتمل بر سه قسمت است :
الف ) بازدیدهای علمی و تفریحی ؛
ب ) تهیه و توزیع مطبوعات جهت حوزه های مختلف دانشگاه ؛
ج ) برگزاری سخنرانیها و سمینارهای مختلف در دانشگاه.
فصل دوم :
روابط عمومی پل ارتباطی یا پل اسقاطی :
وقتی به تعریف روابط عمومی مراجعه می کنیم اکثر قریب به اتفاق روابط عمومی را پل ارتباطی می دانند که به عنوان یک واسطه اثرگذار، درون و بیرون یک سازمان را به هم مرتبط می سازد، که در واقع سعی می نماید در قالب یک تلاش برنامه ریزی شده و هوشمندانه سازمان و مخاطبان را در یک کنش و واکنش متقابل به یک نقطه تعاملی، تفاهمی و مشارکتی نزدیک سازد. شاید این تعریف دلنشین که به عنوان یکی از وظایف اساسی و اصلی روابط عمومی مطرح می گردد و از دل آن مفاهیمی از قبیل ایجاد و برقراری ارتباط و اطلاع رسانی استنباط می شود، تا حدودی موحب آرامش خاطر کسانی را فراهم سازد که در چرخه درون و بیرون نظام اداری قرار دارند و از طرف دیگر به نوعی یک انتظار را در سطح درون و بیرون سازمان ایجاد نماید که مخاطبان خواه در خارج سازمان وجود داشته باشند یا در داخل سازمان از این پل برای رسیدن به اهداف و خواسته های معقول و منطقی خود استفاده نمایند و به نحوی نیازهای اطلاعاتی و ارتباطی خود را در چارچوب و ضوابط تعیین شده سازمانی برآورده سازند، اما تحقق این مطلب از دو زاویه قابل بررسی است، یکی مقوله قابلیت روابط عمومی و نکته دیگر مقوله عاملیت روابط عمومی است، تا با اتکاء به این دو اصل بتوان به پل ارتباطی بودن روابط عمومی در مفهوم علمی و دقیق آن رسید، ضمن آنکه باید خاطر نشان ساخت عاملیت و قابلیت در روابط عمومی به عنوان دو محور اساسی در گردش چرخهای فعالیت روابط عمومی به عنوان دو محور اساسی در گردش چرخهای فعالیت روابط عمومی محسوب می گردند و در واقع بدون حضور یکی از این محور امکان موفقیت روابط عمومی ها میسر نخواهد بود و به نوعی، به جای آنکه روابط عمومی تبدیل به پل ارتباطی مناسب برای تسهیل و تسریع روابط تفاهمی و تعاملی گردد، به یک معبر اسقاطی که هر لحظه امکان فروریختن آن می باشد و یا اینکه به مرور، به واسطه عدم اقبال عمومی، تبدیل به راه متروکه و غیر قابل استفاده خواهد شد، می شود، چنانکه در حال حاضر این مشکل متوجه روابط عمومی ها گردیده و نتوانسته اند در روابط اجتماعی و سازمانی به عنوان یک پل مطمئن محکم و مناسب برای مخاطبان سازمانی نتوانسته اند برستی استفاده نماید، بنابراین آنچه که از آن به عنوان پایه های پل ارتباطی تعبیر کرده ایم، در مفهوم قابلیت و عاملیت روابط عمومی متصور می گردد مشروط بر اینکه بتوانیم شرایط را برای عینیت بخشی به مسائل ذهنی در قلمرو روابط عمومی فراهم سازیم. اما آنچه که به عنوان قابلیت روابط عمومی می توان فهرست وار به آن اشاره کرد عبارتند از :
1 ) نیروی انسانی متخصص، آگاه و آشنا به روابط عمومی با تحصیلات دانشگاهی مرتبط و دارای تجارب مفید ؛
2 ) استفاده از ابزار و ساز و کارهای جدید و تکنولوژی و فناوری روز ؛
3 ) حضور مدیر روابط عمومی قوی، کارآمد و مسلط به امور ؛
4 ) استفاده از فنون و روشهای جدید در عرصه ارتباطات و اطلاع رسانی ؛
5 ) ایجاد شرایط محیطی مناسب و مطلوب ؛
6 ) ایجاد سیستم های مدیریتی نوین در عرصه روابط عمومی ؛
7 ) ارتباط با رسانه های ارتباط جمعی، خبرگزاریها، صدا وسیما؛ جراید کثیر الانتشار و سایت های اینترنتی ؛
8 ) امکان برقراری ارتباطات صحیح اصولی براساس تفاهم، تعامل و مشارکت با مخاطبان درون و برون سازمانی ؛
9 ) امکان اطلاع رسانی و ارتقاء بخشی آگاهی مخاطبان و رفع نیازهای اطلاعاتی آنان ؛
10 ) قدرت پاسخگوئی، شفاف سازی و تنویر افکار عمومی ؛
11 ) قابلیت مردم مداری، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع ؛
12 ) قدرت تسهیل، تسریع و تصریح بخشی در سطح سازمان و بیرون از سازمان ؛
13 ) قدرت فرهنگ سازی و تعمیم مباحث و مسائل فرهنگی ؛
14 ) عامل مدیریت در بحران، زمان، بهبود کیفیت و کمیت، بهره وری و سیستم های نظارت ؛
15 ) امکان سنجش افکار عمومی و اطلاع از خواسته، انتظارات و دیدگاههای مخاطبان در جهت تحقق امر مشتری ؛
16 ) امکان آموزش عمومی به صورت آشکارا و پنهان، مستقیم و غیرمستقیم در سطح سازمان و جامعه ضمن آنکه در مبحث مربوط به مقوله عاملیتی روابط عمومی می توان به مواردی از قبیل ذیل اشاره کرد :
1 ) اشراف و آگاهی مدیران ارشد سازمان ها نسبت به روابط عمومی وفلسفه وجودی آن ؛
2 ) درنظر گرفتن جایگاه سازمانی مناسب برای روابط عمومی ؛
3 ) حمایت جدی مادی و معنوی از روابط عمومی به صورت مستقیم و غیرمستقیم ؛
4 ) فراهم نمودن شرایط و محیط مناسب برای فعالیت علمی و اصولی روابط عمومی ؛
5 ) ایجاد فرهنگ خودباوری در روابط عمومی ؛
6 ) فراهم نودن شرایط لازم برای به روز کردن اطلاعات و آگاهی در سطح روابط عمومی از طریق آموزش ؛
7 ) سوق دادن روابط عمومی به کارهای اساسی و جدی و دور کردن. آنان از کارهای غیرمرتبط و حاشیه ای.
8 ) حذف هرگونه پارازیت و موانع اداری و انسانی از سرراه روابط عمومی ؛
9 ) تلاش مدیریتی در همراه و همگان سازی سازمان با روابط عمومی بنابراین اگر به موارد اشاره شده با تعمق و دقت توجه نمائیم درخواهیم یافت که اکثر روابط عمومی های ایران فاقد شرایط لازم می باشند و در واقع به واسطه فقدان شرایط نتوانسته اند موفقیتی کسب نمایند، زیرا این عدم توفیق یا ناشی از مشکلات قابلیتی است و یا به واسطه مشکلات عاملیتی، و این عوامل موجب گردیده که روابط عمومی ها نتوانند پل ارتباطی محکم و مناسب در نزد مردم محسوب گردند و در بیشتر مواقع به واسطه نگاه ابزاری که از سوی مسئولین نسبت به این نهاد اجتماعی اعمال می گردد، جنبه موقتی پیدا کرده است و متاسفانه روابط عمومی ها نیز در این کش و قوس با این شرایط خو گرفته اند و عادت کرده اند که طبعاً خروج از عادت مالوفه کاری مشکل و امری بسیار دشوار است.
مقدمه ای بر روابط عمومی :
نیاز به شناخت و درک مقابل به منظور تسریع در دستیابی در مقاصد و اهداف، امروزه در سازمانها و ادارت به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت پذیرفته شده است. این ارتباط که از آن به عنوان روابط عمومی یاد می شود یکی از مهمترین و با ارزش ترین عوامل موثر در سرنوشت هر موسسه و گروه محسوب می گردد.
Public relations در دهه اول قرن بیستم در آمریکا به صورت یک حرفه تخصصی درآمد. در ایران در سال 1354 اولین دفتر روابط عمومی توسط شرکت نفت راه اندازی شد. سپس در سایر سازمانها دفاتری به عنوان مراکز فراهم آوری، مبادله اطلاعات و برقراری ارتباطات دوسویه به منظور ایجاد حس نیت و تفاهم گشوده شد.
- در دنیای امروز روابط عمومی ها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانها تلقی می گردند.
- امروزه نقش روابط عمومی و حیطه فعالیت آن بر هیچکس پوشیده نیست. تمامی فعالان جامعه در بخشهای مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... جویای روابط عمومی هایی هستند که آنان را رد طراحی روشهای معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده یاری دهند.
- روابط عمومی نقشهای گوناگونی را در جایگاههای متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا می کند. اما دو نقش قابل تفکیک آن در ارتباطات درون سازی و برون سازی از میان سایر نقشها نمایان تر و مهمتر است.
- روابط عمومی هنرش این است که بتواند امکانات و شرایط محیط بیرونی را تشخیص دهد و آنان را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون سازی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را بیرون از آن، به درستی برقرار سازد. که در این راستا اولین قدم شناخت محیط و سازمان مربوطه است و منظور از این شناخت، شناسایی و بررسی نقاط قوت و ضعف است.
روابط عمومی در ایران :
- متأسفانه وجود سوء تعابیر و یا عدم آگاهی و شناخت کافی از وظایف و حیطه عملیاتی و یا عدم شناخت از توانمندیهای تخصصی روابط عمومی در ابعاد درون سازی و برون سازی از جمله مشکلاتی است، که باعث شده روابط عمومی در ایران با موانع جدی و متعددی روبرو باشند.
- در کرحله دوم دست اندرکاران روابط عمومی نیز به طور کامل نسبت به مسئولیتهای حرفه ای خود اطلاع و اعتقاد لازم را پیدا نکرده اند و یا تخصصهای لازم را ندارند.
- در مرحله سوم گروههای مرتبطبا واحدهای روابط عمومی از جایگا و میدان عمل و اختیارات روابط عمومی بیخبرند.
- در نظان جمهوری اسلامی اصالت حرکت ها بر پایه حمایتهای مردمی استوار است و جلب افکار عمومی به عنوان پایه اصلی هر حرکت محسوب می شود و متوجه کردن افکار عمومی، به سمت و سوی برنامه ریزی هر سازمان، کار روابط عمومی است.
رسالت تبلیغ در روابط عمومی :
- در عصر حاضر قدرت و نفوذ ذهنی در اختیار صاحبان سلاح تبلیغی قرار دارد. آنان هستند که اندیشه ها را می سازند و افکار را به معیار دلخواه، سامان می دهند.
- انتقال از شیوه ارتباطات سنتی به روشهای ارتباط جمعی موجود، موجب شده که انسانها در مناطق مختلف در معرض تهاجم مداوم پیامهای تبلیغی قرار گیرند. تا جایی که به سختی قادرند که خود تصمیم بگیرند. بدین معنا که مراکز فرهنگی، تفکرساز جامعه بشری امروزه می باشند.
- با شناخت موقعیت یاد شده ضرورت و اهمیت بازنگری و برنامه ریزی جدی در فعالیتهای فرهنگی تبلیغی و تجدیدنظر در ابزارها و شیوه های تبلیغی به خصوص در محیط های فرهنگی به روشنی احساس می گردد.
تعریف روابط عمومی :
- دائره المعارف امریکانا روابط عمومی را بدین شکل تعریف کرده است : «یک زمینه فعالیت است مربوط به روابط سازمانهای صنعتی، شرکتها، مشاغل، دولت، اتحادیه ها و یا سایر سازمانها که هر یک با مردمی چون کارمندان، مشتریان، سرمایه داران، تهیه کنندگان، اعضاء احزاب سیاسی و یا عامه مردم روبرو هستند، کارهای روابط عمومی شامل است بر تقویم افکار عمومی، ارزیابی و تفسیر آن به حسب منافع یک سازمان، شناساندن سازمان به مردم مربوط به خود و همچنین آن مردم به سازمان.»
- انجمن جهانی روابط عمومی در ماه می 1960 تعریف زیر را جهت روابط عمومی تدوین و تصویب نمود. «روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است، عملی است ممتد، مداوم و طرح ریزی شده که از طریق آن، افراد سازمانها می کوشند تا تفاهم و پیشانی کسانی را که با آنها سروکار دارند به دست آورند.»
وظایف روابط عمومی :
- مستندترین شرح وظایف که مورد قبول متخصصین روابط عمومی است در سال 1360 در گردهمایی چند روزه ای که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید به شرح زیر تدوین شده است.
الف ) هدف :
نخستین اهداف روابط عمومی :
1 ) برقراری روابط انسانی : هدف از برقراری ارتباط با انسانها، کسب و تحصیل خوبی ها و نیکی ها در یک کنش متقابل است. به عبارت دیگر یک ارتباط دوسویهای که هر دو طرف ارتباط بتوانند از یکدیگر سود ببرند. این موضوع با توجه به این واقعیت که هیچ فرد انسانی در خلاء زندگی نمی کند و در مسیر زندگی خویش، دائماً با افراد متفاوتی در ارتباط است، اهمیت بیشتری می یابد.
2 ) همدلی : همدلی، داشتن احساس مشترک با دیگران است همدلی یعنی احساس خوشحالی و ناراحتی را به صورت مشترک به دیگران نشان دادن. همدلی می تواند در روابط دوستانه، جایی که درجه و عمق خاصی از درک و فهم متقابل موردانتظار است، قبل از اولین سوالات برای سهیم شدن در تجارت یکدیگر مورد توجه قرار گیرد.
3 ) اقناع : تاثیرگزاری در افراد یکی از اهداف اولیه روابط عمومی است. در این نوع ارتباط باید به دنبال نکات مشترک شخصیتی رفت و افراد را به معاشرت با روابط عمومی جلب کرد.
برقراری ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین و جلب همکاری و بسط تفاهم عمومی، آگاهی مردم از عملکرد دستگاه متبوع، آماده نمودن اذهان عمومی در اجرای طرحها و برنامه ها و ایجاد محیط مناسب برای رشد فضائل اخلاقی کارمندان در چارچوب ضوابط و معیارهای نظام جمهوری اسلامی ایران.
ب ) جایگاه روابط عمومی :
روابط عمومی به دلیل ماهیت خاص خود و ضرورت ارتباط مستمر، زیر نظر مستقیم بالاترین مقام مسئول دستگاه متبوع قرار دارد.
ج ) اصول وظایف :
1 ) جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتهای، اقدامات و طرحها و برنامه های دستگاه مربوط، به منظور تنظیم سیاستهای خبری تبلیغاتی و اجرای طرحهای انتشاراتی و آماده نمودن اذهان عمومی با توجه به خط مشی کلی از طریق :
الف ) شرکت در جلسات مهم دستگاه ؛
ب ) ارتباط مستقیم و مستمر با مسئولین ؛
ج ) حضور در سفرهای داخلی و خارجی ؛
د ) شرکت در گردهمایی ها ؛
هـ ) دریافت گزارش فعالیتها، طرحها و برنامه های بخشهای مختلف دستگاه ؛
و ) جمع آوری هرگونه اخبار و اطلاعات موردنیاز ؛
ز ) ارتباط مستقیم با مردم ؛
ح ) ارتباط مستمر با جراید و رسانه های گروهی.
2 ) برقراری ارتباط مستمر با دبیرخانه شورای هماهنگی تبلیغات دولت به منظور ایجاد هماهنگی در اجرای سیاستها و خط مشیهای تبلیغاتی جمهور اسلامی ایران.
3 ) فراهم آوردن حس ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین دستگاه مربوط از طریق :
الف ) برگزاری مصاحبه با رسانه های گروهی ؛
ب ) برگزاری ملاقات عمومی ؛
ج ) برپایی سخنرانیها ؛
د ) سفرها، بازدیدها و ملاقاتها.
4 ) برقراری ارتباط با سایر سازمانهای دولتی و غیردولتی در زمان مناسب با کیفیت مناسب.
5 ) ایجاد حس رابطه بین کارکنان و مسئولین دستگاه مربوطه.
6 ) تهیه و تدوین اخبار، بیانه ها، اطلاعیه ها، آگهی ها و پیامهای دستگاه مربوطه و ترتیب نشر و انعکاس آن در رسانه های گروهی.
7 ) پیگیری انجام به موقع وعده های مسئولین دستگاه مربوط، به منظور انعکاس نتایج به دست آمده در داخل و خارج از سازمان.
8 ) بررسی مطالب مطروحه در رسانه های گروهی و مجامع عمومی، در رابطه با فعالیتهای مستقیم و غیرمستقیم دستگاه مربوطه به منظور اطلاع، انعکاس و پاسخگویی در صورت لزوم.
9 ) حضور در مجلس شورای اسلامی و ارتباط با نمایندگان، همراه با معاونت امور مجلس یا بالاترین مقام اجرای دستگاه مربوط به منظور اشراف و اطلاع از دیدگاههای نمایندگان پیرامون وظایف و عملکرد دستگاه متبوع.
10 ) انعکاس فعالیتها، برنامه ها و طرحهای دستگاه مربوطه به مردم از طریق :
الف ) برپایی نمایشگاه ؛
ب ) انتشار نشریه داخلی در چهارچوب قوانین مصوب ؛
ج ) تهیه عکس، اسلاید و فیلم از فعالیتهای دستگاه متبوع و ایجاد آرشیو سمعی و بصری.
د ) انتشار عملکرد دستگاه ذیربط در چهارچوب قوانین مصوب.
11 ) انتشار عملکرد دستگاه ذیربط در چهارچوب قوانین مصوب.
12 ) انجام امور خطاطی و طراحی در زمینه تبلیغاتی، انتشاراتی.
13 ) ایجاد و اداره کتابخانه و آرشیو اطلاعاتی و مطبوعاتی.
14 ) برگزاری مراسم مذهبی و اقامه نماز جماعات و جلسات سخنرانی با هماهنگی و همکاری انجمن اسلامی دستگاه متبوع.
15 ) انجام برنامه های فرهنگی، تبلیغی و هنری با هماهنگی و همکاری انجمن اسلامی.
16 ) بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی، در چهارچوب وظایف محوله و ارائه نتایج حاصله به مسئولین دستگاه ذیربط، به منظور اتخاذ روشهای مطلوب و تدوین طرحها و برنامه ها.
17 ) تحلیل و توجیه برنامه های اجرایی، جهت روشن اذهان عمومی.
18 ) مطالعه، بررسی و برنامه ریزی های لازم به منظور ارتقاء کیفیت فعالیتهای تبلیغاتی، انتشاراتی، ارتباطی و ارشادی دستگاه متبوع.
19 ) مشارکت و برنامه ریزی جهت برگزاری همایشها، نمایشگاهها و میمانیهای رسمی.
20 ) ایجاد دبیرخانه شورای مدیران دستگاه مربوط.
21 ) سخنگوی دستگاه متبوع.
22 ) انجام سایر امور مربوط، که بر حسب ضرورت از طریق بالاترین مقام دستگاهذیربط جهت اقدام، ابلاغ می گردد.
ویژگی های روابط عمومی کار آمد
1 ) عامل بودن به اصل اخلاقی حرفه روابط عمومی. (منشور اخلاقی ...)
2 ) توجه به روابط عمومی بین الملل
انتشار بروشور به زبانهای خارجی، تولید نشریات بین المللی، تولید و صدور گزارشهای خبر به کشورهای صنعتی نظیر رویدادهای علمی، نوآوریها، اختراعات، جشنواره های قدردانی از مبتکرین، نمونه ها و پژوهشگران، ترتیب دادن برنامه های بازدید برای خبرنگاران و رهبران فکری کشورهای جهان و سفرای کشورهای مختلف مقیم کشور، ایجاد قفسه های رایگان اطلاعات در فرودگاهها و هتلهای بین المللی و ترتیب دادن ملاقات خبرنگاران با دست اندرکاران فعالیتهای علمی و فنی
3 ) قدرت مشاوره مدیریت
شکل دهی هسته های مشورتی در زمینه های مختلف بر اساس وظایف تخصصی سازمان نتایج نظر سنجی ها، پژوهشها، تماسها، مطالب رسانه ها و...
روابط عمومی کارآمد با تغذیه اطلاعاتی مدیران، ضریب واکنش پذیری آنان را در تصمیم گیری های درون و برون سازمانی افزایش داده و به عنوان بازوی مدیریت عمل می کند.
4 ) کارایی روابط عمومی داخلی
در روابط عمومی ناکارآمد بیشتر گرایش به سمت بیرون سازمان است در حالی که در روابط عمومی کارآمد، روابط عمومی داخلی از اهمیت بیشتری برخوردار است. چرا که اگر آثار عملکرد روابط عمومی بتواند نیروهای درون ساز و یا کارمندان سازمان را اقناع کند در کارایی و عملکرد بیشتر آنان، افزایش بهره وری سازمان، جلب و تأمین رضایت ارباب رجوع، ایجاد تفاهیم بیشتر بین مدیریت و کارکنان و افزایش همیت سازمانی موثر واقع خواهد شد و در واقع و در نهایت هر یک از کارکنان رابه مبلغی برای سازمان تبدیل خواهد کرد.
اقداماتی نظیر : راه اندازی قفسه های ریگان اطلاعات برای کارکنان، برگزاری نمایشگاه برای کارکنان، انتشار نشریات ادواری داخلی، اجرای برنامه های بازدید برایکارکنان و خانواده های آنان، برگزاری جلسات گفتگو و بحث آزاد بین کارکنان و مدیریت، انجام نظرسنجی دباره موضوعات درون سازمان و ...
5 ) برنامه ریزی رهبران فکری
روابط عمومی کارآمد با برنامه ریزی ویژه برای رهبران فکری می تواند کانون انتشار افکار عمومی را هدایت کند. (ائمه جمعه و جماعت، روزنامه نگاران، نویسندگان، مدرسان و روحانیون طراز اول حوزه های علمیه و ...) انتشار بولتین اطلاع رسانی ویژه، ترتیب دادن برنامه های بازدید از طرحها، حضور مسئولان سازمان در بین آنها و دعوت از آنان برای شرکت در مراسم افتتاح طرحهای بزرگ.
6 ) استفاده اصولی از رسانه ها
راه اندازی اتاق خبرنگاران در مجموعه یک روابط عمومی کارآمد برایدسترسی آسان وبهتر از آنان به اطلاعات سازمان می تواند به توسعه ارتباطات رسانه ها و روابط عمومی کمک کند.
ایجادبخش مستقل «ارتباط با رسانه ها»
7 ) کلان نگری در انجام وظایف و تأثیر گذار بودن
هدف از روابط عمومی صرفاً انجام چند وظیفه خاص نظیر : تولید و ارسال خبر به رسانه ها، نصب پلاکارد و پوستر انتشار بروشور و برگزاری نمایشگاه و ... نیست. بلکه هدف عمده تأثیر گذاری بر روند تصمیمات در درون سازمان و حتی بیرون سازمان و سهیم شدن درجریان تصمیم سازی است.
8 ) دو سویه بودن جریان مبادله پیام و توجه به بازخورد
»الگوی ارتباط مشارکت آمیز» ضرورت مشارکت مردم در تصمیمات و برنامه ریزیها مورد توجه قرار می گیرد و سعی می شود تا با کاربرد شیوه های مختلف علمی واکنش پیام گیران در مقابل پیامها اندازه گیری و ارزیابی شود و لذا از تحمیل پیامها به مردم «الگوی ارتباطی سلطه» ویا بی توجهی به واکنشهای مردم در مقابل پیامها «الگوی ارتباطی تنزلی» که هر دو به فقدان مشارکت می انجامد، اجتناب شود.
9 ) داشتن برنامه عمل و اصالت برنامه ریزی
اصولاً یکی از ارکان روابط عمومی، برنامه ریزی است. روزمرگی و کار را به دست زمان سپردن نمود روابط عمومی ناکارآمد است. تهیه و تدوین برنامه های کوتاه مدت، میانمدت و بلند مدت. برنامه عمل سالانه روابط عمومی، کلیه عملیات ممکن برای اجرا در طول یک سال مورد توجه قرار می دهد. شناسایی مخاطبان، تعیین اهداف روابط عمومی براساس اهداف سازمان و تعیین پیامهای روابط عمومی و تهیه پیش نویس برنامه ها و مشورت با مسئولان مراحل اساسی برنامه ریزی است.
تشکیل ستاد بحران با اهداف، وظایف، نیروی انسانی، بودجه و شیوه عمل معین در قالب برنامه ساانه روابط عمومی برنامه ریزی برای مواجه با امور غیر مترقبه است.
هر فعالیتی باید تقویم جداگانه داشته باشد. همانند مصاحبه ها، ملاقتهای مردمی، مناسبتها، مراسم، نمایشگاهها، انتشارات، سخنرانیها و ...
10 ) اطلاع یابی
افکار سنجی، نظام پیشنهادها (برای آگاهی از نقطه نظرات اصلاحی کارکنان و اقشار مختلف مردم) بجای شیوه سنتی و ناکارآمد جمع آوری پیشنهادها از طریق صندوقها نصب شده در ساختمانها. تحلیل محتوای متبوعات و تحلیل تماسها و مکاتبات مردمی.
11 ) اولویت ارتباطات مردمی
هنر و علم مردم داری، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ بین کارکنان و مدیریت و اقشار مختلف مردم بویژه مخاطبان خاص سازمان، مدیریت و برگزاری جلسات بحث آزاد به همین شکل، حضور غیر رسمی مسئولان در بین کارکنان از جمله به هنگام صرف ناهار و. یا اقامه نماز یا در بین مخاطبان خاص.
راهنمایی صحیح ارباب رجوع، راهنمایی حراست کافی نیست. با استفاده از رایانه می توان در مبادی ورودی سازمان بسیاری از نیازهای اطلاعاتی ارباب رجوع پاسخ داده شود. و به شکل صحیح آنانرا هدایت کرد.
روابط عمومی در طبقه همکف و نردیکترین مکان برای دسترسی مخاطبان مستقر گردد.
12 ) سازماندهی و مدیریت علمی
روابط عمومی کارآمد بر زیر بالاترین مقام سازمان بودن از هیچ کلمع پیشوند و پسوند دیگری استفاده نمی کند.
13 ) توانمندی تولید فرآورده های فرهنگی
14 ) ایفای نقش در قالب نهاد مدنی
خلاصه تعریف روابط عمومی کارآمد
روابط عمومی کارآمد، یک روابط عمومی است که با سازماندهی مناسب تشکیلاتی و مدیریت علمی درقالب برنامه عمل مشخص، ضمن رعایت اصول اخلاقی و حرفه ای روابط عمومی و ارائه اطلاعات مشاوره ای به مدیریت سازمان برای نفوذ در افکار عمومی و هدایت آن، افزون بر برنامه ریزی ویژه برای رهبران فکری، به شکل اصولی رسانه ها را در خدمت گرفته و به اصل اطلاع یابی اهمیت ویژه داده و از طرفی با توسعه فعالیتهای افکار سنجی و ارتباطات مردمی وتولید فرآورده های فرهنگی سعی دارد جریان مبادله پیام بین سازمان و مخاطب را دو سویه کرده و بازخورد لازم را در جریان ارتباطی خود مخاطبان در ابعاد درون سازمانی، ملی و بین المللی ایجاد کرده و از این طریق آثار کلان و تأثیر گذار مثبت، در سطح سازمان و برنامه های توسعه ملی ایجاد کند و با گرایش بیشتر به سمت مردم هئیت وکیل مدافع مردم و مدعی العوم ظاهر شده و به صورت یک نهاد مدنی حامی و پاسدار افکار عمومی درآید.
روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی
روابط عمومی جایگاهی است که بایستی انگیزه و تلاش و علاقه در آن فراوان باشد. دست اندکاران روابط عمومی باید سازمان خود (دانشگاه) را دوست داشته باشند. فقط انجام وظیفه صادقانه و تمام و کمال برای همکاری در روابط عمومی کافی نیست. بلکه آن روابط عمومی می تواند موفق عمل نماید، که کارکنان و مدیریت آن علاقه خاصی به دانشگاه محل خدمت خود داشته باشند.
بنابراین لازم است با حذف موانعی نظیر :
- عدم آگاهی و شناخت از وظایف و حیطه عملیاتی و یا عدم شناخت از توانمندیهای تخصصی روابط عمومی.
- عدم تثبیت جایگاه و منزلت قانونی.
- منفصل بودن از حیطه اقدامات کلان دانشگاه.
- استفاده از ابزار سنتی و بسنده کردن شیوه ها و ابزارهای فعلی.
- عدم توانمندی کارکنان شاغل در روابط عمومی.
و با ایجاد یا اعمال مواردی نظیر :
- ایجاد شناخت و آگاهی از وظایف و حیطه عملیاتی روابط عمومی.
- سازماندهی مناسب تشکیلاتی در روابط عمومی.
- مدیریت علمی و عملی در قالب طرحها و برنامه های مصوب.
- حفظ و استمرار اصول حرفه ای روابط عمومی
- بهره گیری از اطلاعات صحیح و به روز.
- مشاوره به موقع با مدیریت.
- افکار سنجی و ارتباطات علمی و تخصصی.
- تولید فرآورده های فرهنگی.
- ارتباط اصولی با رسانه هایجمعی.
در نهایت ایجاد توسعه ارتباط بین دانشگاه و مخاطب را عینیت ببخشیم و دانشگاه را در نیل به را به اهداف مقدس خود یاری دهیم.

 

نمودار تشکیلاتی اداره کل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

جایگاه مدیریت در روابط عمومی
هر انسانی در هر سن و در هر شرایط یک مدیر است. وی آگاهانه و یا زا روی غریزه برخود و بر محیط نزدیک خود مدیریت می کند. از این دیدگاه مدیریت را می توان یک صفت غریزی و یا عاطفی دانست. مدیریت در مقیاس های بزرگتر، علم است و این علم هم مانند سایر علوم در ارتباط با تغییرات اقتصادی و پیشرفت های فناوری، پیوسته در حال تحول است تنها عامل ثابت در تمامی این تحولات، به طوری که گفته شد، انسان است. ارتباط الفبتی مدیریت می باشد. قدیمی ترین تعریف از مدیریت، که هنوز هم پاره ای از جوامع به ویژه در کشورهای در حال رشد مورد استفاده قرار می گیرد، تعریف مدیریت علمی است که در آن دستیابی به حداکثر بهرهوری با استفاده از حداقل امکانات انسانی و سرمایه ای را مورد نظر قرار می دهد. این تعریف به ارزش های فردی توجه نکرده، نیروی کار را مانند نوعی مواد اولیه و انفعالی تتصور می کند. حال آنکه در مدیریت امروزی حفاظت از کارمندان در قبال حوادث محیط کار از جمله وظایف مدیران تلقی می شود. واحد روابط عمومی در ستازمان یکی از همین ابزارهای مدیریت است که در عین حال کانال ارتباطی آن سازمان بوده و در تقاطع گردش عمودی، افقی و اریبی اطلاعات قرار دارد.
آنچه مسلم است این که آگاهی هرچه صحیح تر از ظرات ارباب رجوع، مصرف کننده ها، توزیع کننده ها، شایعات و به طور کلی پیام گیران نهایی، برای مدیران یک امر ضروری است که می تواند آنها را در تصمیم گیری های خود یاری دهد.
شرح وظایف مصوب اداره کل روابط عمومی :
مأموریت و شرح وظایف حوزه اداره کل روابط عمومی :
- جمع آوری و تمرکز اطلاعات و اخبار مربوط به فعالیتها، اقدامات، طرحها و برنامه های دانشگاه به منظور تنظیم سیاستهای خبری، تبلیغاتی و ارای طرحهای انتشاراتی و تبلیغاتی جهت آگاه ساختن اذهان عمومی ازپیشرفتها و فعالیت های دانشگاه
- گردآوری و بررسی مقالات و مطالب منتشره در وسایل ارتباط جمعی مربوط به دانشگاه جهت انعکاس به مبادی ذیربط.
- فراهم آوردن حسن ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین دانشگاه از طریق برگزاریمصاحبه با رسانه های گروهی و ملاقات ها و بازدیدها و برپایی سخنرانی ها.
- برقراری ارتباط با دفاتر عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه و موسسات پژوهشی کشور به منظور آگاهی از برنامه ها، سمینارها، کنفرانسهای آنان.
- تهیه و تدوین بیانیه ها، اخبار، اطلاعیه ها، آگهی ها، پیام های دانشگاه و تربیت نشر و انعکاس آنان در رسانه های گروهی.
- پیری انجام به موقع وعده های مسئولین دانشگاه به منظور انعکاس نتتایج بدست آمده در داخل و خارج از دانشگاه.
- بررسی مطالب منتشر شده در رسانه های گروهی و مجامع عمومی در رابطه با فعالیتهای دانشگاه به منظور اطلاع، انعکاس و پاسخگویی در صورت نیاز.
- برنامه ریزی و اقدام جهت تدوین نشریاتی دانشگاه و روزنامه های مناسب جهت توزیع بین مسئولین و نظارت بر اجرای امور انتشاراتی دانشگاه و انجام امور خطاطی و طراحی در زمینه های تبلیغاتی با همکاری سایر مسئولین مربوط.
- دعوت از خبرنگاران رسانه های گروهی جهت شرکت در مراسم مختلف دانشگاه.
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه فیلم و عکس و اسلاید از رویدادهای مهم فعالیتهای دانشگاه و نمایش فیلم در مناسبت های مربوط.
- انعکاس فعالیتها، برنامه ها و طرحهای دانشگاه به مردم از طریق برپایی نمایشگاه عکس، اسلاید و فیلم فعالیتهای دانشگاهی و ایجاد آرشیو سمعی و بصری، اطلاعاتی و مطبوعاتی.
- بررسی، مطالعه و برنامه ریزی در مورد نیازهای تبلیغاتی قسمت های مختلف دانشگاه.
- ایجاد تمهیدات لازم به منظور شرکت در مجالس جشن، سوگواری، مربوط به اساتید، کارکنان و خانواده های آنان به نمایندگی از طرف دانشاه.
- بررسی دیدگاهها و سنجش افکار عمومی در چهار چوب وظایف محوله و ارائه نتایج حاصله به ریاست دانشگاه و مسئولین مربوط به منظور اتخاذ روش های مطلوب تدوین طرحها و برنامه های لازم در این زمینه.
- نظارت بر تهیه، انتشار و توزیع بوتلن ها و بروشورهای اخبار و اطلاعات دانشگاه جهت آگاهی کارکنان، دانشجویان و موسسات تابعه.
- همکاری در تهیه بودجه سالانه مربوط به برنامه های تشریفاتی و تبلیغاتی با واحدهای ذیربط.
- مشارکت و همکاری در برنامه ریزی، اعطای مجوز و نظارت بر کلیه نشریات ادواری دانشگاه.
- برنامه ریزی و اقدام جهت تدوین و انتشار نشریات ادواری ویژه روابط عمومی با همکاری مبادی ذیربط.
- همکاری در برنامه ریزی جهت برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی، دانشجوئی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه.
- برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاه های مرتبط با وظایف دانشگاه با همکاری واحدهای مربوط.
- همکار ی درتنظیم برنامه و اداره امور اجرائی همایشها، راه پیماییها، نمایشگاهها و برنامه های مرتبطبا وظایف دانشگاه.
مدیریت و فساد اداری و نقش روابط عمومی
فساد اداری عمدتاً حاصل بی عدالتی های اجتماعی، اقتصادی و کاستی های ناشی از مدیریت است. عدم آگاهی و یا عدم توجه مدیران به وضع زندگی و نظرات مشروع کارکنان درابعاد مختلف، می تواند منشأ بروز فساد در ادارات و سازمان بشود. ندانم کاری ها، کاستی های روابط عمومی و یا مدیریت می توانند در ایجاد احساس بی عدالتی نزد کارکنان نقش داشته باشند.
چند نمونه از عوانل احساس بی عدالتی و فساد فهرست وار ذکر می شود :
- اعمال سلیقه های شخصی مدیران
- عدم شناخت توان، لیاقت و ارزش های کیفی نیروی انسانی
- ارزیابی های ناصحیح در مورد کار و شخصیت کارکنان
- غیرمنطقی بودن و غیر قابل کنترل بودن دستورالعمل ها
- تقسیم ناعادلانه کار از نظر دشواری
- تقسیم ناعادلانه درآمد حاصل از کار (دستمزد)
اداره ارتباطات
- جمع آوری اطلاعات، آوار و اخبار مربوط به اقدامات دانشگاه و انتشار آنها به منظور آگاه ساختن مردم از پیشرفت ها و فعالیت های دانشگاه.
- فراهم آوردن ارتباط متقابل بین مردم و مسئولین دانشگاه از طریق برگزاری مصاحبه با رسانه های گروهی و ملاقات ها و بازدیدها و برپایی سخنرانیها.
- گردآوری و بررسی مقالات و مطالب منتشره در وسایل ارتباط جمعی مربوط به دانشگاه و تهیه و گزارش در این زمینه به مقام مافوق.
- تهیه اطلاعات و مدارک در زمینه روابط عمومی و ارائه مقاله به نشریات تخصصی روابط عمومی.
- ایجاد ارتباط با رسانه ها به منظور انتشار اخبار مربوط به اقدامات و فعالیتهای دانشگاه از طریق وسایل ارتباط جمعی.
- تهیه و تنظیم بیانیه ها، اخبار، اطلاعیه ها و آگهی ها و پیام ها و ترتیب نشر و انعکاس آنان در رسانه های گروهی.
- دعوت از خبرنگاران رسانه های گروهی جهت شرکت در مراسم ومناسبتهای مختلف دانشگاه طبق دستور مقامات ذیربط.
- تهیه، انتشار و توزیع بولتن ها، بروشورها، اخبار، اطلاعات دانشگاه جهت آگاهی مسئولین واحدها، موسسات تابعه و دانشجویان طبق نظر مافوق.
- بکارگیری شیوه های تخصصی تولید خبر از رویدادهای دانشگاه.
- تهیه پیام های تبریک و تسلیت و پیام های مکتوب دیگر به مسئولین مربوط طبق نظر مقام مافوق.
- شناسائی، جذب و سامان دهی توانمندی های کلیه مخاطبان جهت استفاده در جهت استفاده در حوزه روابط عمومی.
- نظارت بر عملکردکارکنان و ایجاد هماهنگی در روابط عمومی کلیه واحدهای دانشگاهی.
اداراه اطلاه رسانی و تبلیغات
- انجام کلیه امور مربوط به تهیه فیلم، عکس، اسلاید از رودادهای مهم و فعالیتهای دانشاه و نمایش فیلم در مناسبتهای خاص.
- تشکیل بانک معتبر نوارهای صوتی و تصویری و اسلاید از مراسم مختلف و آرشیو نشریات معتبر درارتباط با وظایف دانشگاه.
- بررسی، و مطالعه برنامه ریزی در مورد نیازهای تبلیغاتی واحدهای مختلف دانشگاه.
- ارائه طرح های تبلیغاتی لازم جهت شناساندن دانشگاهو خدمات و پیشرفت های آن سازمان ها و اذهان عمومی.
- ایجاد تمهیدات لازم جهت شرکت در مجالس جشن، سوگواری مربوط به اساتید، کارکنان و خانواده های آنان به نمایندگی از سوی دانشگاه.
- همکاری در تهیه بودجه سالانه مربوط به برنامه های مربوط به برنامه هی تشریفاتی و تبلیغاتی دانشگاه با مبادی ذیربط.
- همکاری در برنامه ریزی، اعطای مجوز و نظارت بر کلیه نشریات ادواری دانشگاه.
- برنامه ریزی و اقدام جهت تدوین و انتشار نشریات ادواری ویژه روابط عمومی با همکاری مبادی ذیربط.
- همکاری در برنامه ریزی جهت برپایی نمایشگاههای مختلف فرهنگی، دانشجوئی، پژوهشی و آموزشی و ایجاد تمهیدات لازم جهت حضور در اینگونه نمایشگاهها.
- اقدام در جهت اجرای همایشها، نمایشگاهها و برنامه های مرتبط با ظایف دانشگاه با همکاری واحدهای مربوط.
فصل سوم
عملکرد دفتر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر
1 ) ارائه اخبار دانشگاه به روزنامه ها، جراید کشور، صدا و سیمای مرکز استان و همچنین ازسال آن به شورای منطقه 2 و درج تمامی اخبار در جراید محلی و کشوری؛
2 ) ارسال نامه های اداری اعم از تبریک و تسلیت به مسئولین و رؤسای ادارات به مناسبتهای مختلف اعم از شهادت و ولادت و اعیاد رسمی کشور؛
3 ) ارسال تبریک به رؤسای واحدها به ماسبت سالروز تأسیس واحدهای مختلف در کشور؛
4 ) برگزاری مراسم مختلف درسالن اجتماعات در ایام شهادت و ولاتدت ائمه معصومین و مناسبتهای مختلف اعم از روز دانشجو،روز کارمند، سالروز تأسیس واحد ابهر، روز زن، ایام دهه فجر و 22 بهمن و سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره)؛
5 ) شرکت در مراسم در سطح شهر اعم از سوگواری و ولادت و نیز شرکت کارکنان، دانشجویان و استادان در راهپیمائیهای مختلف اعم از روز قدس، 22 بهمن، 13 آبان روز تسخیر لانه جاسوسی و حمل پلاکاردهایی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر؛
6 ) شرکت در مراسم عبادی سیاسی نماز جمعه، نماز عید فطر، نماز عید سعید قربان و پخش اعلامیه از طرف دانشگاه آزاد اسلامی وهحد ابهر؛
7 ) تشکیل ستاد دهه مبارکه فجر و انجام اقدامات لزم و تبلیغات لازم و تبلیغات در سطح شهر و نسب داربست (طاق نصرت) و داربست حاوی تمثال مقام معظم رهبری و فعالیتهای تبلیغی در سطح شهر به طوری که تبلیغات دانشگاه در شهر همیشه حرف اول را می زند؛
8 ) نصب پلاکارد در سر درب دانشگاه و سطح شهر به مناسبت ایام شهادت و ولادت ائمه معصومین؛
9 ) دیدار با نماینده، امام جمعه، فرماندار و مسئولین شهرستانهای ابهر و خرمدره و استان زنجان جهت برقراری ارتباط و نیز استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان؛
10 ) دیدار با امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان زنجان جناب حاج آقا واعظی؛
11 ) تشکیل ستاد اهداء خون و اهداء 000/80 سی سی خون توسط دانشجویان، استادان و کارکنان به سازمان انتقال خون ایران و تقدیر نامه سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر؛

 

 

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 37   صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله نقش روابط عمومی در دانشگاه آزاد اسلامی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد