رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پایان نامه تلویزیون و هژمونی فرهنگی

اختصاصی از رزفایل پایان نامه تلویزیون و هژمونی فرهنگی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

پایان نامه تلویزیون و هژمونی فرهنگی


پایان نامه تلویزیون و هژمونی فرهنگی

این پایان نامه در دانشگاه تهران و در مقطع دکترا و به روش کیفی انجام گرفته است. 259 صفه WORD. به همراه پرسشنامه مصاحبه.

” در صنعت فرهنگ‏سازی فرد نوعی توهم است، آن هم نه صرفاً به سبب یکدست و استاندارد شدن ابزار تولید. وجود او فقط تا وقتی تحمل می‏شود که شکی در مورد یگانگی‏ کاملش با امر کلی وجود نداشته باشد. فردیت دروغین یا شبه فردیت امری رایج است: از بدیهه نوازی استاندارد شده در موسیقی جاز گرفته تا آن ستارة استثنایی که گیسوانش روی پیشانی‏اش فِر خورده تا اصالت و یکتایی او را اثبات کند.» (آدورنو و هورکهایمر ، 1380: 70)

از دید نظریه‏پردازان انتقادی «کالایی شدن»، «استانداردیزه شدن» و «توده‏ای شدن» اصلی‏ترین خصلتهای محصولات صنعت فرهنگ‏سازی‏اند. از این منظر، تلویزیون بارزترین نماد صنعت‏ فرهنگ‏سازی است. آدورنو در مقالة مشهور خود راجع به تلویزیون (با عنوان «چگونه به تلویزیون نگاه کنیم») به نقد انواع مختلف کلیشه‏سازی در تلویزیون، شبه رئالیسم تلویزیون، و معناها و فرم‏های متعارف آن می‏پردازد. این مقاله، به تعبیر خود آدورنو، سوای تحلیل تاریخی اشکال قدیم و جدید فرهنگ عامه، «تحلیل ساختار چند لایة تلویزیون در عصر حاضر» است(واسکو، 2005:20). به طور کلی، از دید نظریه‏پردازان مکتب فرانکفورت، تلویزیون همانند سایر محصولات صنعتِ فرهنگ‏سازی رسانه‏ای است که عمده کارکرد آن ایجاد سرگرمی، بسته‏بندی کالاهای فرهنگی، سلب قدرتِ تأمل و تفکر از توده‏ها و منفعل ساختن آدمیان است. در جامعة مصرفی معاصر، توده‏ها صرفاً مصرف کنندة منفعل کالاهای فرهنگی بسته‏بندی شده‏ای هستند که صنعت فرهنگ‏سازی در اختیارآنها می‏گذارد.


 


دانلود با لینک مستقیم


پایان نامه تلویزیون و هژمونی فرهنگی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد