چکیده:
پژوهش نامه تحت عنوان« بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نوآوری سازمانی در بین مدیران و سرپرستان بانک ملی شهرستان اهواز »می باشد که در سال 91-90 انجام گرفت.
جامعه آماری کلیه مدیران و سرپرستان و معاونان بانک ملی ایران می باشد و 104 نفر بصورت نمونه گیری هدفمند انتخاب گردیدند. روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد. ابزارهای تحقیق عبارتند از هوش هیجانی بار-آن و پرسشنامه محقق ساخته نوآوری سازمانی. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی(میانگین،انحراف معیار و واریانس) و آمار استنباطی «ضریب همبستگی پیرسون »و« مجذور خی دو» استفاده شد و نتایج نشان داد که بین جراًت ورزی و مسئولیت پذیری اجتماعی،مهارت حل مساًله،تحمل فشار و استرس و میزان انعطاف پذیری ،واقعیت آزمایی،خوش بینی،استقلال طلبی،کنترل تکانه ها،خودشکوفایی،رابطه بین فردی،میزان همدلی،هوش هیجانی کلی و نوآوری سازمانی مدیران شعب بانک ملی شهرستان اهواز رابطه معنی دار وجود دارد.
کلید واژه ها : هوش هیجانی،[1]نوآوری سازمانی[2]
- Emotional intelligence
- Organizational innovation
بررسی رابطه بین هوش هیجانی و نوآوری سازمانی در بین مدیران و سرپرستان بانک ملی شهر اهواز