این پایان نامه در دانشگاه تهران و در مقطع کارشناسی ارشد و به روش کمی انجام گرفته است. دارای 83 صفحه WORD.
در این پژوهش می خواهم به بررسی رابطه میان بازیهای رایانه ای و ارتباط میان فردی نوجوانان بپردازم . ظهور بازیهای رایانه ای و ویدئویی یکی از پیامدهای گسترش و تحول در فناوری های ارتباطی در سالهای اخیر می باشد.بازیهای رایانه ای ویدئویی در سال 1972 ، با بازی "پنگ" پا به عرصه حضور گذارد و بعد از آن پیشرفت چشمگیری در کمیت و کیفیت این بازی ها فراهم شد( منطقی ،1380،ص3 ) . این بازی ها ، تحولی عمیق در اوقات فراغت نوجوانان –که نخستین مصرف کنندکان آن می باشند (فروم ، 2003 ) –ایجاد کرده است .
پیدایش این پدیده جدید ، موجی از نوید ها و نگرانی ها را به دنبال داشته است . در حالی که برخی گشایش دنیایی جدید و خلاق را برای کودکان و نوجوانان بشارت می دادند و این بازی ها را مقدمه ای برای آشنایی بیشتر با رایانه ، آموختن زبان ، افزایش مهارتهای هماهنگی چشم و دست و سر و سامان بخشیدن به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان می دانستند ( منطقی ، 1380،ص7 ؛ فروم ،2003 ) ، عده ای دیگر( اسمیت ، 1991 و اسکات ، 1995 ) با نگرانی به محتوای بازی ها چشم دوخته اند که افزایش میزان واقع گرایی و حداکثر بهره گیری از دانش علوم رایانه ، فیزیک و سایر علوم مرتبط سعی در هر چه بیشتر مجذوب ساختن مخاطبین خود به دنیای خشن بازیها دارند .
پایان نامه بررسی رابطه استفاده از بازیهای رایانه ای و ارتباطات میان فردی نوجوانان