فرمت فایل : WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات:65
فهرست مطالب:
چکیده: ۴
آبهای ناشناخته ۱۲
سه مرحله تجدید ساختار ۱۴
مرحله اول: برنامه ریزی و انتظار ۱۶
مرحله دوم: گشت زدن ۲۳
توصیه هایی برای کاهش صدمات ۳۵
اقدامات تدافعی: مدیریت متمرکز ۳۶
فهرست کردن مهارتهای کارکنان ۳۶
سبک مدیریت منضبط ۳۹
رهنمودها و اصول ۴۰
یک رهنمود نمونه ۴۱
گشودن ارتباطات ۴۱
جابجا کردن مدیران ۴۲
اقدامات تثبیتی: راهبردهای موفقیت ۴۴
اجتناب از عجله کردن ۴۴
بیعیب و نقص بودن ۴۵
استفاده از راهبردهای بقاء و سازگاری ۴۸
کسب مهارتهای جدید ۴۹
شفاف کردن مسؤولیتها (پاسخگویی) ۵۰
گذشته را فراموش کنید ۵۱
اقدامات پیشبرنده: برنامه ریزی برای نوسازی ۵۳
فهرست کردن استعدادهای بالقوه کارکنان ۵۳
تصمیمگیری برای بهبود و تهیه طرحها ۵۴
پیاده کردن راهبردهای ایجاد انگیزش ۵۶
برنامه ریزی برای بهبود ۵۸
محک زدن و اندازه گیری پیشرفت ۵۹
اجرا کردن برنامه بهبود ۶۱
نتیجه: ۶۲
منابع مقاله ۶۵
چکیده:
بودجه فوریه 1995، کوچک¬سازی در نیروی کاربخش دولتی را الزامی کرد. مدیریت چنین تغییری مشکلات بسیاری دارد. سه مشکل عمده¬ای که مدیران باید از آنها اجتناب کنند عبارتند از:
1- اجرای نامنظم و آشفته که احتمال دارد کل فرایند کوچک¬سازی را از مسیر خود خارج کند.
2- ناکامی در به وجود آوردن نیروی کاری که برای فرد، مشارکت او و نیازهای شخصی او ارزش قائل شود.
3- عدم توانایی در مهیا شدن برای آینده¬ای بسیار متفاوت از امروز.
برای اجتناب از این مشکلات، سه اقدام زیر می¬تواند صورت گیرد:
1- وفاداری جمعی، هماهنگ و قوی نسبت به بازسازی اهداف، بینش و روش¬ها
2- دلسوزی نسبت به افرادی که در سازمان باقی مانده¬اند و قدردانی از مشارکت آنها و توجه به نیاز¬های ایشان.
3- ایجاد و برنامه¬ریزی یک طرحِ غیر بوروکراتیک که بتواند با عقاید متداول و غالب مخالفت نموده، نظام موجود را زیر سؤال برده و آینده تازه¬ای را طراحی کند.
این مقاله تلاش برای تغییر را به سه مرحله تقسیم کرده، طول تقریبی و چالش¬های هر مرحله را شرح داده و مجموعه مشخصی از اقدامات را برای هر مرحله توصیه می¬کند، بسیاری ممکن است بگویند اقدام به این وظایف نیازبه مجموعه¬ای ازمهارت ها دارد که هنوز در دولت فدرال پرورش نیافته است. با این وجود، این وظایف در مقابل ما قرار دارد. تغییر اتفاق خواهد افتاد و دولت آنچنان که خواسته عموم است کوچک¬تر خواهد شد.
مقاله کوچک سازی دولت