نقش سواد والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه: 50
قیمت:2500 تومان
عنوان .......................................................صفحه
فصل اول
مقدمه...........................................6
بیان مسئله..................................................9
اهمیت موضوع...............................................13
اهداف تحقیق..................................................14
پیشینه تحقیق........................... ...............15
فصل دوم
نقش والدین درپیشرفت تحصیلی دانش آموزان..............17
عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی فرزند.................................................27
عوامل موثر در ترک تحصیل دانش اموزان.......................28
عوامل تاثیر گزار در افت تحصیلی دانش آموز...........38
راه های جلوگیری از افت تحصیلی...................39
فصل سوم
یافته های عمده تحقیق........................................44
بحث و نتیجه گیری .............................46
منابع....................................50
فصل اول
مقدمه:
باید دانست که عوامل متعددی بر نگرش کودک ازخود و اعضای خانواده ی خود مؤثر است، از آن جمله می توان به عوامل اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی حاکم بر خانواده اشاره کرد که ارتباط مستقیم با سطح سواد و تحصیلات خانواده دارد. شخص باسواد امکان سلامت اقتصادی و تصمیم گیری بیشتری دارد و چنین انسانی نسبت به خود و فکر و فرهنگ جامعه بصیرت بیشتری دارد. سواد و تحصیلات، از دیدگاه اقتصادی، افراد را بهسوی رشد و توسعهی درونزاد و خلاق و هماهنگ با اجتماع و کشور هدایت می کند و از دیدگاه تخصصی، جامعه را موفق می سازد، افراد بزرگسال به عنوان عامل اساسی تولید، حتی با یک اصطلاح اقتصادی خاص که همان جمعیت فعال یا نیروی کار می باشد، مشخص میشوند.با توجه به آمار موجود، گسترش سواد کاهش رشد جمعیت و همچنین توسعه ی اقتصادی و اجتماعی و پیشرفت دانش و ... را تسهیل نموده است. تنها جوامعی توانستهاند مشکلات خود در زمینه های تغذیه، مسکن، پوشاک، بهداشت و آموزش را از میان بردارند که از سطح بالای سواد برخوردار باشند.بی سوادی، نه تنها پدیده ای قابل تأسف است، بلکه علامتی است در کنار علائم دیگر که نشان دهنده ی از خود بیگانگی میباشد و منجر به عقب ماندگی می شود. این عقب ماندگی در تعلیم و تربیت، خود معلول شالوده های نامتناسب اقتصادی و اجتماعی است و رابطه ی مستقیم با فقر عمومی و کمبود وسایل کافی به ویژه نداشتن معلم و مدرسه است.
نقش سواد والدین در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان