ابزارهای آموزشی در پیش دبستانی
نوع فایل:ورد قابل ویرایش
تعداد صفحه:19
فهرست..........................................................................................ص
چکیده...........................................................................................3
مقدمه..........................................................................................4
کلیات........................................................................................5
اهمیت بازی در پیش از دبستان...................................................6
اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان..........................7
اهداف آموزش و پرورش پیش از دبستان....................................8
هدف از اسباب بازیهای آموزشی.........................................11
ویژگیهای برنامه آموزشی پیش دبستانی...............................13
دیدگاهها و نظرات دانشمندان.........................................15
نتیجه گیری...............................................................18
منابع....................................................................19
چکیده تحقیق
مسئله آموزش و پرورش پیش دبستانی از مدتها پیش مورد توجه مربیان بزرگ تعلیم و تربیت بوده است . توجه به استعداد ها و ویژگی های جسمی و ذهنی کودکان سنین پیش دبستانی و سعی در رشد و شکوفائی بالقوه آنان یک برنامه مدون و سازماندهی شده را جهت آموزشهای پیش دبستانی می طلبد اساس تربیت همان شش سال اول زندگی است حتی بعضی از روانشناسان معتقدند که شخصیت کودک در سه سال اول زندگی شکل می گیرد . عده ای هم مثل روسو می گوید تا ۷ سالگی باز هم پیش دبستان است . موفقیت در دوره های تحصیلی بعد، جلوگیری از افت تحصیلی ، کاهش هزینه های تحصیلی و سازگاری بهتر اجتماعی بر اهمیت موضوع می افزاید. تحقیقی که تدوین گردیده تحت عنوان « بررسی تأثیر آموزشهای پیش دبستانی بر فرآیند رشد اجتماعی دانش آموزان پایه ا.ول شهری و حومه شهرستان ارومیه » مشتمل بر دو گروه دانش آموزان آموزش دیده های پیش دبستانی و دانش آموزان که دوره پیش دبستان را طی نکرده اند می باشد . بر روی جامعه آماری که مادر که حدود ۹۰۶۴ نفر می باشد که ۱۰% آن به عنوان جامعه نمونه (۹۶ نفر) انتخاب شده اجرا گردید که به روش توصیفی و نیمه تجربی از طریق استفاده از آمار توصیفی و استنباطی فرضیه های آن مورد بررسی و به آزمون گذاشته شده است. نتیجه ای که به دست آمده رد فرضیه آماری صفر ( H0 ) و تأئید فرض آماری خلاف (H1 ) می باشد. البته نمی شود در این رابطه یک تعمیم کلی در نظر گرفت ، لیکن می توان این گونه بیان داشت که در چهار چوب و محدودۀ این تحقیق که به روش علمی به عمل آمده آموزشهای پیش دبستانی در کسب مهارتهای اجتماعی دانش آموزان در مراحل بعدی تحصیل می تواند مؤثر و مفید واقع گردد.
ابزارهای آموزشی در پیش دبستانی