رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره سنسور

اختصاصی از رزفایل مقاله درباره سنسور دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 56

 

پهنای باند، سطح نویز، حساسیت محوری، drift، خطی بودن، محدوده دینامیک، قابلیت ابقا شوک و مصرف توان می باشد. فرکانس رزونانس نیز مهم است زیرا محدوده مفید فرکانس بالای سنسور معمولاً کسری از فرکانس رزونانس است، در حالی که حساسیت و جابجایی به ازای هر g شتاب را تعیین می کند.

 

به طوری که :

dg : جابجایی به ازای هر g

M و Ksp: جرم و ثابت فنر قطعه

g : 9.8

Wo : فرکانس رزونانس زاویه ای

عموماً جابجایی عنصر حسگر بخش ضروری فرآیند حس کردن می باشد و dg بخش بهره حلقه باز سنسور است، بنابراین منجر به رابطه شدیداً معکوس بین حساسیت و پهنای باند برای هر کلاسی از سنسورها می شود.

نویز در شتاب سنج ها مشکلاتی بوجود می آورد. برای خود سنسور، برای خروجی الکترونیکی اش، برای damping مکانیکی و همه مقاومت های الکتریکی، سنسورهای MEMS خیلی کوچک هستند بنابراین نویز جانسون مقاومتهای مکانیکی باید در نظر گرفته شوند، در حالی که در سنسورهای بزرگتر این مشکل وجود ندارد.

تنها یک باکتری یا گرده خاک می تواند نیروی بزرگی را روی اجزا MEMS ایجاد کند. نیروی Brownian عبارتست از :

F B =

که باعث حرکت Brownian می شود ( X B ) :

= X B

در حالی که :

D = ضریب Damping جرم مرجع که به وسیله ثابت فنر تأمین می شود. پاسخ به شتابی که حرکت یکسانی را تولید می کند، X B :

Q

W0 =

g =

نویز شتابی معادل Brownian را می دهد.

g n,B

از معادله بالا می بینیم که یک جرم بزرگ و Q بزرگ (damping کم ) در به دست آوردن سطح نویز کم کمک می کند. برای دستیابی به جرم بزرگی در یک سنسور میکروماشین شده نوعاً به یک ویفری که یک جرم مرجع ضخیمی بیرون آن تراشیده شده است، نیاز است. برای نویز خیلی کم، ثابت damping باید وسیله معلق کردن جرم مرجع در یک خلا از فنرهای الاستیک خالص کاهش یابد. فیدبک از دور زدن در حوالی فرکانس رزونانس جلوگیری می کند.

میکرو سنسور شتاب

میکرو شتاب سنج ها یکی دیگر از ادوات مهم MEMS هستند. همه سنسورهای شتاب دارای یک جسم سنگین هستند که تقریباً معلق است و از یک یا چند طرف با میله هایی به یک قاب وصل شده است. تحت تأثیر شتاب، اینرسی جسم باعث می شود که نیرویی به آن وارد شود و کمی جابجا شود. شتاب با خواندن تنش وارده شده به میله ها که روی آنها piezo-resistor ها هستند، اندازه گیری می شود، اولین میکرو شتاب سنج ها 1970 ساخته شدند و از همان آغاز برای اندازه گیری استرس وارد شده به پایه های جسم معلق، از مقاومت پیزو استفاده شد. برای جلوگیری از انحراف بیش از حد جسم معلق می توان صفحات محفظه را با فاصله کمی از جسم ساخت یا این که جسم معلق را در محفظه ای پر از روغن قرار داد.

شکل 3 – 6

شتاب سنج ها دو دسته هستند. یک دسته حساسیت کمی دارند و شتاب های زیاد را اندازه می گیرند. از این شتاب سنج ها در سیتم ترمز ( Antilok Brake System )، سیستم تعلیق ( Automatic Balance Control ) و سیستم کیسه هوایی خودروها می توان استفاده کرد. نوع دیگر حساسیت زیادی دارند و می توان از آنها در ربات ها، سیستم هدایت اتومبیل و نیز ناوبری هواپیما و فضا پیما و زیر دریایی ها استفاده کرد. لازم به ذکر است که هر شتاب سنج، شتاب را فقط در یک جهت اندازه می گیرد و برای اندازه گیری شتاب در دستگاه مختصات سه بعدی باید از سه شتاب سنج عمود بر هم استفاده کرد.

علاوه بر شتاب سنج های ساخته شده با میکروماشینینگ توده ای که در دهه 1980 به بازار آمدند ( از طرف IC Sensor, Lucas Nova Sensor )، شتاب سنج های ساخته شده با میکروماشینینگ سطحی نیز اخیراً برای کاربرد سیستم کیسه هوایی خودروها وارده بازار شده اند. ( ADXL50 از Analog Devices، MMAS40G از Motorolla ) سیستم باز کردن کیسه هوایی، یکی از کاربردهای نسبتاً جدید میکرو شتاب سنج ها ست. در این سیستم ها هنگامی که خودرو، شتاب منفی زیادی پیدا می کند، به کیسه هوایی فرمان باز شدن داده می شود. سنسورهای بکار رفته در این سیستم ها باید دارای اندازه کوچک، کیفیت بالا و قیمیت کم باشند. قیمت هر یک از این سنسورها در سال 97 حدود 4 دلار بوده که در سال 2000 به 2 دلار رسید.

این نسل های جدید شتاب سنج ها برای کارایی بیشتر، شامل یک مدار مجتمع پیچیده نیز هستند. سنسورهای بر مبنای اینرسی شامل سنسورهای شتاب و ژیروسکوپ های ناوبری در سال 2000 بازاری حدود 7/2 میلیارد دلار داشتند.

3 – 2 – 1 – سنسور شتاب مبتنی بر مقاومت پیزو

طرز کار این سنسورها قبلاً توضیح داده شد و ساختار و روش ساخت آن نیز شبیه سنسورهای فشار مبتنی بر مقاومت پیزو است. طرح ساده یک نمونه آن که دارای 4 پایه است در شکل زیر دیده می شود.

شکل 3 – 7

3- 2 – 2 – سنسور شتاب خازنی

طرز کار و ساختار این سنسور ها شبیه فشار سنج های خازنی است. به این ترتیب که یکی از صفحات خازن در نقش جسم معلق است و در اثر شتاب، حرکت می کند. در شکل زیر، یک نمونه از این سنسورها دیده می شود که دارای توانایی تفکیک ( Resolution ) 1µg در فرکانس 1HZ است و برای ناوبری بکار می رود.

شکل 3- 8

موتورلا نیز یک سنسور شتاب خازنی ساخته است که محدوده عمل آن تا 50g و حساسیت آن 40mv/g در محدوده فرکانس 0.6Hz – 1KHz است. این شتاب سنج برای کاربرد در سیستم کیسه هوایی طراحی شده است.

این سنسورها با هر دو فرآیند میکروماشینینگ توده ای و سطحی قابل ساخت هستند. البته با فرآیند دوم اندازه آن کوچکتر می شود و مدار جانبی نیز به طور یکپارچه روی آن قابل ساخت است. در حالی که در میکرو شتاب سنج خازنی که با فرآیند میکروماشینینگ توده ای ساخته شده، مدار روی یک چیپ دیگر ساخته شده و با چیپ سنسور بسته در یک بسته ( Package ) قرار می گیرد.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره سنسور

دانلود فایل پاورپوینت درس16 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی مدینه شهر پیامبر(ص)..

اختصاصی از رزفایل دانلود فایل پاورپوینت درس16 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی مدینه شهر پیامبر(ص).. دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود فایل پاورپوینت درس16 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی مدینه شهر پیامبر(ص)..


دانلود فایل پاورپوینت درس16 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی مدینه شهر پیامبر(ص)..

دانلود پاورپوینت درس16 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی مدینه شهر پیامبر(ص)

فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد اسلاید: 11

 

 

 

 

بخشی از متن

بعد از شام، همه دور هم نشسته بودند و چای می نوشیدند. سارا به تابلوی نقش برجسته ی زیبایی که سوغاتی پدر و مادرش بود، اشاره کرد و پرسید :«اینجا کجاست؟»

پدر سارا پاسخ داد:«این تصویر دومین مسجد مهمّ مسلمانان یعنی مسجدالنّبی است. مسجدالنّبی در شهرمدینه قرار دارد. بچّه ها، می دانید که ما چند روزی هم در مدینه بودیم


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل پاورپوینت درس16 مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی مدینه شهر پیامبر(ص)..

مقاله درباره سیستمهای مخابراتی و صوتی و تصویری

اختصاصی از رزفایل مقاله درباره سیستمهای مخابراتی و صوتی و تصویری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 80

 

مقدمه :

در طراحی و ساخت سیستمهای مخابراتی و صوتی و تصویری مهمترین موضوعی که وجود دارد این است که بتوانیم سیگنال فرستاده شده را به بهترین کیفیت دریافت کنیم و بیشترین شباهت بین سیگنال خروجی و ورودی برقرار باشد و در سیگنال صوت و تصویر اینکه شنونده و بیننده بهترین تصویر ممکن و با کیفیت ترین صدا را دریافت کند.

هر قدر هم که یک سیستم گیرنده با دقت و کیفیت طراحی شود باز هم به علل مختلف خروجی ها بطور کامل دلخواه ما نخواهد بود و اعوجاج سیگنالها و نویز محیط خروجی را خراب خواهند کرد سعی طراحان به این است که ادواتی را به مدار اضافه کنیم تا اینکه خروجی ها به سیگنال ایده آل نزدیک شود .یکی از این مدارات متعادل کننده EQUALIZER است در بحث حاضر ما روی متعادل کننده های صوتی متمرکز خواهیم شد که در فرکانس صوت یعنی 20هرتز تا 20 کیلو هرتز کار می کنند .

امروزه تمام ادوات صوتی مانند رادیو ، ضبط ، اکو ،آمپلی فایر و ... مدارات متعادل کننده به انواع مختلف دیجیتال و آنالوگ وجود دارد .که از لحاظ تعداد کانالهای فرکانسی نیز گوناگون می باشند بسته به نیاز معمولا از 3 کانال تا 20 کانال در صورت امکان دیده می شود که هر چه تعداد کانالها بیشتر باشد امکان کار روی صوت بیبشتر می شود در عین حال هزینه و حجم مدار وسیعتر خواهد شد. اصول کار اکولایزر بر اساس فیلترهای میان گذر می باشد که برای هر کانال فیلترهایی در نظر گرفته می شود در پروژه جاری سعی شده است که سیگنال صوت و روشهای تولید ان بررسی شود ضمن اینکه به ورودی و خروجی مدارات صوتی یعنی میکروفون و بلندگو نیز توجه شده است .

سپس به معرفی اکولایزر و نحوه کار کردن و روشهای ساخت آن پرداخته شده و همچنین بررسی انواع فیلترها و فیلترهایی که در پروژه جاری به کار رفته و طراحی آنها پرداخته شده است .در ادامه به نحوه ساخت و پیاده سازی و طراحی این مدار 6 کاناله توضیح مدار و قسمتهای مختلف آن و توضیح در مورد آمپلی فایر بکار رفته در آن LM380 پرداخته شده است .

فصل اول

معرفی سیگنال صوت :

صوت عبارت از ارتعاشاتی است که قابل شنیدن باشد و این ارتعاشات را اجسام مادی مرتعش در اطراف خود منتشر می سازند .مبحثی از فیزیک که در آن از پدیده صوت بحث می شود اکوستیک نام دارد . هر گونه صوتی را که در نظر بگیریم از لحاظ احساسات مربوط به حس شنوایی دارای سه خاصیت اصلی است : شدت ،ارتفاع و طنین صوت شدت صوت تاثر از انرژی صوتی است که به عوامل مختلفی بستگی دارد :

مقدار انرژی است که در واحد زمان از واحد سطح عمود بر امتداد انتشار عبور می کند

دامنه ارتعاشات

فرکانس ارتعاشات

جرم واحد حجم از حجم جسم مرتعش

سرعت انتشار صوت در جسم مرتعش

شدت صوت را ممکن است به کمک خاصیت رزنانس زیاد کرد یعنی :

هر گاه در پهلوی جسم A که قابلیت ارتعاش کردن دارد جسمی مانند B را به ارتعاش در می آوریم اگر پریود مخصوص یکی از ارتعاشات آزاد جسم A مساوی باشد باید پریود ارتعاش جسم B در این صورت جسم A نیز به ارتعاش درخواهد آمد این پدیده را رزنانس و جسم A را رزناتور گویند .

قدرت منابع صوتی :

از روی محاسبه شدت صوت در یک نقطه معین می توان به قدرت منبع آن پی برد این موضوع برای انتخاب محل نطق و خطابه و موزیک و غیر آن دارای کمال اهمیت است .

در مورد صحبت و در حدود فرکانس صدای انسان قدرت متوسط صوت ناطق در حدود میکرو وات است . ولی باید در نظر داشت که انرژی فرکانسهای زیاد صدای انسانی در موقع صحبت با انرژی فرکانسهای کم اختلاف کلی دارد و ممکن است انرژی صوت انسانی در موقع صحبت به هزار میکرووات نیز برسد .

ارتفاع صوت :

صدای خشن و کلفت را بم و صدای نازک و تیز را زیر و خاصیت زیر و بمی هر صوت را ارتفاع آن می نامند . صدای زیر ارتفاع بیشتری از صدای بم دارد .

ثابت شده است که زیر و بم بودن هر صدا با فرکانس آن ارتباط دارد یعنی هر اندازه فرکانس صدا بیشتر باشد صدا زیر تر و هر چقدر فرکانس آن کمتر باشد صدا بم تر است .نکته دیگر اینکه ارتفاع صوت به شدت صوت بستگی ندارد ولی ثابت شده که وقتی شدت صوت زیاد شود اگر صوت بم بوده بم تر و اگر زیر بوده زیر تر می شود .

حدود ارتفاع صوت :

گوشهای معمولی ارتعاشات با فرکانس کمتر از 16 هرتز و بیشتر از 38 کیلو هرتز را حس نمی کنند .ولی حد متوسط برای گوش انسان را بین 20 هرتز و 20 کیلو هرتز در نظر می گیرند .

هارمونیک ها :

وقتی در یک جسم ارتعاشاتی پیدا شوند که فرکانس آنها نسبت به یکدیگر مانند اعداد N ... 3،2، 1 باشند در این صورت بم ترین آنها را ارتعاش اصلی و بقیه آن را هارمونیک آن صوت اصلی می نامند .

طنین صوت :

تجربه نشان می دهد که هرگاه یک نت مخصوص را هر دفعه با یک آلت موسیقی بنوازند در حالی که چشم را بسته باشند گوش بخوبی تشخیص می دهد که این دو صدا از دو اسباب مختلف است .از اینجا معلوم می شود که هر اسباب و آلت موسیقی در موقع ادای یک نت خاصیتی مخصوص به خود دارد .این کیفیت و خاصیت مخصوص به هر صدا را طنین صدا نامند .

برای بیان علت آن فرضیه های مختلفی وجود دارد ، بعضی آنرا بواسطه وجود اختلاف فاز در دو صدا می دانند ، بعضی معتقدند که طنین هر صوت مربوط به عده و نوع و شدت هارمونیک هایی است که با صوت اصلی آن همراه است یعنی مثلا در یک نت هارمونیک هایی دو ،چهار ، شش ، دوازده و بیست موجود است و در دیگری هارمونیک هایی شش و بیست .


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره سیستمهای مخابراتی و صوتی و تصویری

دانلود پاورپوینت نوشتار علمی فنی

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت نوشتار علمی فنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 36 صفحه

نوشتار علمی – فنی میلاد افتخار علی کمالی محمد قره یاضی نوشتار علمی – فنی رایج ترین وسیله ایجاد ارتباط و تبادل اطلاعات بین اهالی دانش و فن زمان تولید کاری انجام شده باشد وضعیت مشخصی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته باشد اهمیت برقراری ارتباط مناسب بین ارائه کننده و مخاطب اساسی ترین مشکلات اهالی دانش و فن انجام کار(ماهیتاً علمی – فنی) گزارش کار انجام شده (ماهیتا مسئله ای ارتباطی) ویژگی های نوشتار علمی - فنی ویژگی های زبانی ویژگی های کیفی عوامل منفی لزوم مدیریت نوشتار علمی - فنی ویژگی های زبانی روانی و سادگی طبیعی بودن موجز بودن کتابتی بودن معاصر بودن جدی بودن نداشتن افعال و ضمایر شخصی نداشتن عبارات یا جملات طولانی نکاتی در مورد کیفیت کیفیت اتفاقی حاصل نمی شود نتیجه فعالیت های هوشمندانه و تخصصی و تلاشهای پیگیر، صادقانه، بی ادعا و آگاهانه است ویژگی های کیفی اطلاع دهندگی داشتن اعتبار و درستی علمی – فنی مستدل بودن مبالغه آمیز نبودن وضوح کامل بودن ...
عوامل موثر در نوشتار علمی - فنی ارائه کننده مخاطب موضوع انگیزه و هدف امکانات آماده سازی محتوا ...
عوامل منفی تولید عوامل منفی فقدان خصوصیات لازم در عوامل موثر یاد شده کاستی در ویژگی های زبانی و کیفی نتیجه عوامل منفی بروز نقص در ارائه ناقص شدن ارتباط علمی - فنی برخی عوامل منفی در نوشتار علمی - فنی نادرستی تعریف موضوع عدم دقت در تعیین عنوان اصلی عدم انتخاب درست سر فصل ها و عناوین اصلی تعیین نادرست خواننده و سطح آن نادرستی داده ها ضعیف بودن استدلال ها عدم وجود توالی منطقی بین قسمت های نوشته برخی عوامل منفی در نوشتار علمی – فنی(ادامه) وجود اصطلاحات علمی – فنی نا آشنا روشن نبودن انگیزه و هدف نوشتن کامل نبودن نوشته استفاده نادرست یا بیش از اندازه از کوته نوشتها عدم درج درست و مناسب شکلها و جدولها ...
لزوم مدیریت نوشتار علمی - فنی تخصیص بخشی از هر سازمان به عنوان مسئول تولید نوشتار علمی – فنی بستگی داشتن وسعت، اجزا و زیر وظایف بخش به جنبه های مختلف سازمان اساسی بودن نوشتار در حیطه دانش و فن، پژوهش، تولید و توسعه ناتمام ماندن ایده ها، یافتارها، دانستارها و ...
و ارائه آنها و همچنین پژوهش، تولید و توسعه بدون نوشتار بدون یک گزارش کامل، کار ناقص است وظایف مسئول تولید نوشتار علمی - فنی تامین نیروی متخصص تولید نوشتار علمی – فنی از طریق ایجاد یا تقویت مهارت ارائه نوشتاری در افراد متخصص سازمان تامین مکان و ابزارهای مناسب برای تولید نوشتار سرپرستی نویسندگان و استفاده بهینه از زمان(اقتصاد زمانی) تبیین صریح و روشن خواسته های مدیریت سازمان از تولید کنندگان نوشتار وظایف مسئول تولید نوشتار علمی – فنی(ادامه) نظارت در آماده سازی نوشتار ویرایش نوشتار به طور کامل و صحیح تایید نهایی نوشتار و ارائه آن به مدیریت سازمان ارزیابی و تشویق نویسندگان کارآ انواع نوشتار علمی - فنی دیدگاه های مختلف رده بندی نوشتار های علمی – فنی محیط تولید صورت(فرم) محتوا کاربرد سطح ...
انواع نوشتار علمی – فنی(ادامه) با توجه به هدف، در این قسمت، نوشتارها را چنین رده بندی می کنیم دانشگاهی ( تحصیلی ) غیر دانشگاهی ( کاری ) انواع نوشتار علمی – فنی(ادامه) تعاریف دانشگاهی برخی از نوشتارهای یک فرد در سطوح مختلف تحصیلات دانشگاهی غیر دانشگاه

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نوشتار علمی فنی

دانلود پاورپوینت نقش کامپیوتر در خودرو

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت نقش کامپیوتر در خودرو دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

نوع فایل:  ppt _ pptx ( پاورپوینت )

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید : 

 

تعداد اسلاید : 21 صفحه

نقش کامپیوتر در خودرو استاد: مهندس برومند دانشجو : مائده سنجه ونلی فهرست مطالب مقدمه نرم افزار و درایورهای لازم بررسی سیستم های الکترونیکی خودروهای جدید تحلیل فنی خودروی کامپیوتری Hy-Wire . اساس کار Hy-Wire و اجزای این اتومبیل کنترل معایب منابع مقدمه : به طور کلی کنترل موتور مهمترین وظیفه ی سیستم کامپیوتری موجود در خودرو است.
از این رو واحد کنترل موتور یا ECU قدرتمندترین کامپیوتر موجود در خودرو است.
(لازم به ذکر است که واژه ی "کامپیوتر"ی که در اینجا از آن استفاده می کنیم به معنای آن کامپیوتری که الان شما از آن این مطالب را می خوانید نیست بلکه از این کامپیوتر ها در فرهنگ الکترونیک به Embedded System یا سیستم های جاسازی شده یاد می شود.) مهمترین وظیفه ی سیستم کامپیوتری موجود در خودرو است.
از این رو واحد کنترل موتور یا ECU قدرتمندترین کامپیوتر موجود در خودرو است پکیج خواندن و برنامه ریزی کامپیوتر ECU خودروها (Galletto ECU Flashing ) شامل: - کابل ، کانکتور USB و ماژول OBD-II - نرم افزار و درایورهای لازم با استفاده از این پکیج امکان خواندن و برنامه ریزی کامپیوتر ECU خودروهای داخلی و خارجی موجود در ایران را بدون باز کردن درب و پلمپ ECU و حتی بدون باز کردن آن از محل خود خواهید داشت. بررسی سیستم های الکترونیکی خودروهای جدید این پست در مورد سیستم های الکترونیکی موجود در خودرو های جدید است، اگرچه از زمان فراگیر شدن میکروکنترلر ها که حدود بیست سال از آن می گذرد، در خودرو های پیشرفته ی دنیا از سیستم های کنترل الکترونیکی استفاده می شود اما چند سالی است که در خودرو های ساخت داخل کشور هم از این امکانات استفاده می شود.
به عنوان مثال اگر شما به سیستم برق پژو 206 آشنا باشید می بینید که این خودرو از لحاظ سیستم های الکترونیکی در سطح پیشرفته ای قرار دارد و یا در مدل هایی از خودروی فورد از حدود 50 میکروپروسسور استفاده شده است.
اگرچه این سیستم ها باعث می شوند تعمیر این نوع خودروها نیاز به دانش فنی ویژه ای داشته باشد اما دارای مزایایی است که ارزش زیادی دارند.
به طور کلی هدف از استفاده از کامپیوتر های الکترونیکی در خودرو ها عبارتند از: نیاز به کنترل دقیق مقدار سوخت مصرفی در خودرو برای رسیدن به استاندارهای اقتصادی و زیست محیطی - عیب یابی پیشرفته کاهش مقدار سیم های استفاده شده در خودرو (با استفاده از روش های مالتی پلکسینگ) - افزایش امنیت (در برابر سوانح رانندگی و سرقت) - افزایش امکانات رفاهی در خودرو روش کنترلی که ECU از آن استفاده می کند، Closed Loop Control نام دارد.
در مورد این روش کنترل کافی است بدانید که به سیستم هایی که از خروجی خود برای کنترل سیستم نمونه برداری می کنند، کنترل حلقه بسته یا Closed Loop Control می گویند.
ECU برای استفاده از این روش کنترل، از طریق تعداد زیادی سنسور، اطلاعات زیادی از وضعیت قسمت های مختلف (مثل دمای سیستم خنک کننده یا مقدار اکسیژن در اگزوز) بدست می آورد.
ECU با استفاده از این اطلاعات بدست آمده و قرار دادن آن در تعداد زیادی فرمول، بهترین زمان جرقه در موتور و مدت زمان باز بودن پاشنده ی سوخت (Fuel Injector) را تعیین می کند.
در واقع ECU این کار را برای به کمینه رساندن مقدار مصرف

  متن بالا فقط قسمتی از محتوی متن پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  ................... توجه فرمایید !

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه جهت کمک به سیستم آموزشی برای دانشجویان و دانش آموزان میباشد .

 



 « پرداخت آنلاین »


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت نقش کامپیوتر در خودرو