رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود پاورپوینت عناصر ضد مغذی بازدارنده‌ها

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت عناصر ضد مغذی بازدارنده‌ها دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 43 صفحه

بسم الله الرحمن الرحیم عناصر ضد مغذی - بازدارنده‌ها مقدمه اهمیت بررسی عناصر ضد مغذی و بازدارنده ها درخوراک: 70% هزینه های پرورشی مربوط به غذاست. بسیاری از غذا ها بطور طبیعی حاوی این ترکیبات هستند. اثرات زیان آور این ترکیبات بر رشد و کارکرد بدن حیوان انتخاب مواد خوراکی و تعیین حد مجاز آنها جهت جیره نویسی استفاده از مواد ضد مغذی برای منظورهای مفید فرآوری مواد غذایی و راههای افزایش کیفیت خوراک عناصر ضد مغذی - بازدارنده‌ها بازدارنده‌های پروتئینی : بازدارنده‌های پروتئاز لکتین‌ها تانن‌ها ساپونین‌‌ها اسیدهای آمینه غیر پروتئینی مواد ضد مغذی در منابع پروتئین حیوانی بازدارنده‌های معدنی : کیلاتها (اسید فایتیک , اسید اکسالیک) گوسیپول گلوکوزینولات ها بازدارنده‌های ویتامینه بازدارنده‌ها در چربی : اسید اروسیک اسیدهای چرب حلقوی بازدارنده‌ها در کربوهیدراتها : پلی ساکاریدهای غیرنشاسته ای بازدارنده‌های پروتئازها محدودکننده تریپسین و کیموتریپسین : محدود کنندهای تریپسین به نامهای محدود کننده سویا (اولین بار در این منبع غذایی کشف گردید) و یا محدود کننده کنیتز (اولین کسی این ماده ضد مغذی را کشف کرد) خوانده می شوند.
در لگوم ها خصوصا سویا ، باقلا و لوبیا خام وجود دارند. مصرف سویای خام باعث کاهش رشد در حیوان می شود که علت آن وجود عناصر ضد مغذی است که موجب اختلالاتی در هضم و جذب منابع پروتئینی می شود. عدم تعادل در الگوی اسید های آمینه که جذب می شوند بعلت کند شدن روند آزاد سازی اسیدهای آمینه ضروری نظیر متیونین و یا دفع اسید آمینه گوگرد دار سیستئن به موجب دفع آنزیم های تریپسینوژن وکیموتریپسینوژن مکانیسم اثر منفی محصول جنبی تریپسین در تحریک فعالیت پانکراس بطور کلی چگونگی ترشحات پانکراس توسط یک مکانیزم اثر منفی محصول جنبی منفی (Negative feedback mechanism) کنترل می شود که در آن ترشحات حاصله از پانکراس توسط سطح تریپسین در روده مشخص می گردد.
با کاهش سطح تریپسین در دئودنیوم (Dudenum) به علت تشکیل ترکیبات پیچیده حاصله از ترکیب تریپسین با بازدارنده ها، پانکراس مجبور به ترشح بیشتر آنزیم می گردد.
هورمون کوله سیستوکینین (Cholcystokinin)که از موکوس روده ترشح می شود به عنوان یک واسطه عمل می نماید.
کوله سیستوکینین (موکوس) تریپسین (پانکراس) تریپسین (روده) بازدارنده پروتئینی منبع پروتئینی پروتئولایسیز تریپسین- بازدارنده تریپسین ایجاد ترکیبات پیچیده با تریپسین و بازدارندگی از فعالیت آن آهسته کردن روند رها سازی اسید‌های آمینه جلوگیری از هضم من

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت عناصر ضد مغذی بازدارنده‌ها

تحقیق در مورد کودکان و وسایل ارتباط جمعی 20ص

اختصاصی از رزفایل تحقیق در مورد کودکان و وسایل ارتباط جمعی 20ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 20 صفحه


 قسمتی از متن .doc : 

 

عروسک‌ها اولین وسایل ارتباط جمعی بشر بودند

عروسک جزو قدیمی‌ترین دست سازه‌ها و همرازه‌های بشری بوده است و به عنوان نخستین خلاقیت‌های هنری و وسایل ارتباط جمعی و دست‌آوردهای ارتباطی بشر محسوب می‌شود . فرهنگ‌ها زمانی می‌توانند به حیات خود ادامه دهند که پویایی و نو شدن خود را فعالانه دنبال کنند و عدم اتصال و ارتباط با تکنولوژی، دوران مدرن کهنگی را به ارمغان می‌آورد.

اردشیر صالح پور در جشنواره کودک، نیایش و مهر،گفت:به طور کلی عروسک جزو قدیمی‌ترین دست سازه‌ها و همرازه‌های بشری بوده است. این انسان واره‌های کوچک در فرهنگ‌های مختلف گونه‌گونی‌های فراوانی داشته‌اند و به عنوان نخستین خلاقیت‌های هنری و وسایل ارتباط جمعی و دست‌آوردهای ارتباطی بشر محسوب می‌شوند .در زمان‌های بعدی به عنوان پیشگامان هنر تئاتر عروسکی مطرح شدند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقش و حضور عروسک‌ها در تاریخ تفکر بشری، افزود:در ابتدا این عروسک‌ها بیشتر در مفاهیم فکری سهیم بودند اما رفته رفته، بشر، در کنار گرایشات فکری همواره به سرگرمی هم می‌اندیشیده است و عروسک کم کم از کاربرد آیینی به شکل سرگرمی تغییر شکل پیدا کرد.

صالح پور،حضور عروسک‌ها را در زندگی و فرهنگ بدوی کودکان، حضوری چشمگیر و گسترده دانسته و گفت:کودکان با ویژگی‌های خاص تخیلی خود زمینه ارتباط و تعامل با عروسک را دو چندان می‌کند و کودک به همراه این همراز همدل سعی می‌کند زندگی خود را بشناسد و از پس مشکلات روزمره برآید و به نوعی نیازهای روحی و دغدغه‌های خود را پاسخ گوید.

وی با اشاره به تغییر نقش عروسک در تعیین سرگذشت بشر، گفت: بعدها همین عنصر به اسباب‌بازی و وسیله تفریحی برای کودکان تغییر ماهیت داد و به دنبال آن نمایش‌های عروسکی برای جانبخشی به مفاهیم روحی انسان در قالب‌های گوناگون سایه‌ای نخی دستکشی و باتومی و خیمه شب بازی پدید آمد.

این پژوهشگر حوزه عروسکی، در باره عروسک‌های سنتی و نحوه نگرش نوین به آنها گفت: نخستین نگاه باید همواره ما را به حفظ روال فرهنگ سنتی و صیانت آن در همان قالب‌های کهنه و دیرینه وا دارد. همچنین از آنجا که فرهنگ‌ها همواره به شکلی ثابت و ایستا نمی‌مانند، عروسک‌ها نیز مشمول این دگردیسی شده و یقیناً می‌بایست با نوآوری و بدعت بیانگر اصالت‌های فرهنگی هر قومی باشند.

نگاهى نو به دنیاى کودک و تلویزیون

بسیاری بر این عقیده‌اند که عصر جدید را همانطور که عصر فضا، اتم و ئیدروژن می‌خوانند به حق باید عصر ارتباط الکترونیک نیز خواند. عصری که در آن هیچ حادثه‌ای به فضای جغرافیایی محدود نیست بلکه به کل جهان یا دست کم کره زمین تعلق دارد. به تعبیری دیگر، انفجار در زمان و فضا موجبات کوچک شدن گیتی و ملل دور دست را فراهم ساخته است. پیدایی خانواده یا به تعبیری دیگر، قبیله جهانی، با این وسایل نو، تحقق‌پذیر گشته است. این وسایل با خود دنیای نو، ارزش‌هایی تازه و در عین حال اسارت‌هایی جدید به همراه آورده‌اند پس باید فرزندان ما نیز در این دنیای نو نیازها و مسائلی تازه یابند. همانطو رکه از امکاناتی بی‌سابقه در مقایسه با حیات نیاکان خویش بهره می‌جویند دنیای ارتباطات الکترونیک درمقابل این نسل، چشم‌اندازی نو خلق کرده است. برخلا‌ف اعصار پیشین تنها مدرسه یا به طور کلی سازمان‌های آموزشی انحصار آموختن را در دست ندارند بلکه آموزش در همه جای جامعه به چشم می‌خورد. با ورود به عصر ارتباطات الکترونیک، مخصوصا تلویزیون آموزش صرفا مجرد و دور از واقعیت نخواهد بود بلکه فرآیند آموختن در واقعیت و به همراه آن صورت می‌گیرد. در این دوره آموزش تنها از راه انتقال دانستن‌ها از طریق گوش صورت نمی‌گیرد بلکه با پیدایی خط و کتابت و سپس ابزار تصویری می‌توان از چندین حس با هم در راه آموزش سود جست. بدین‌قرار، کودکان و نوجوانان درعصر ارتباطات الکترونیک می‌توانند جدی‌ترین و سخت‌ترین محتوای آموزش را در کمال سهولت و تفرج‌فرا گیرند. بدین‌ترتیب ساعات طولا‌نی آموزش کوتاه به نظر می‌آیند و کودک در پایان برنامه‌هایش باز هم ملتهب و تشنه آموزش‌باقی می‌ماند. ضمن اینکه اگر این وسیله ارتباطی به درستی به کار گرفته شود و در خدمت انسان‌ها، مخصوصا کودکان و نوجوانان قرار گیرد، زمان فراغت کودک از بی‌حاصلی خارج شده کارا، بارورو فرهیخته خواهد شد. پس در عصر ارتباطات الکترونیک هم می‌توان از بروز خلا‌ در زمان فراغت دور ماند و هم سرگرمی‌هایی را در راه گذراندن فراغت قرار داد که جنبه فرهنگی داشته باشند. بدین سان می‌توان گفت نسل جدید غرق در انبوهی از اطلا‌عات و اخبار مجهز به ابزاری، سخت موثرو متمایز از اجداد و پیشینیان خود هستند. آنان نه تنها در راه آموزش، والدین و مدرسه را در اختیار دارند بلکه وسایل آموزشی الکترونیک در تمامی‌ساعات و بدون محدودیت آنان را دربرمی‌گیرند. آنچه اینجا در توصیف دنیای ارتباطات گفته شده کامل نخواهد بود اگر جهات منفی این عصر و مشکلا‌تی که کودکان در تماس با آن خواهند داشت عنوان شود. توجه وسیع و عمیق کودکان به وسایل ارتباط جمعی به ویژه تلویزیون، موجب می‌شود ساعت‌ها در برابر آن بنشینند و از هر حرکت بازبمانند، این در حالی است که امروزه تمامی‌مربیان بر لزوم تحرک جسمی برای همه انسان‌ها به خصوص کودکان به عنوان عاملی در راه تامین سلا‌مت تاکید دارند. زمانی که وسایل ارتباط جمعی با انسان‌هایی برخورد می‌کنند که ذهنی پرداخته شده و ساخته شده دارند کمتر می‌توانند بدان رسوخ کنند. زیرا شخص از مکانیسم‌های دفاعی خاص خود برخوردار است. این امر در مورد کودکان مصداق ندارد. ذهن کودک، ساده، فاقد شبکه به هم پیوسته‌ای متشکل از اندیشه‌ها و باورهاست. در تماس کودک با تلویزیون بیشتر از همه مادران گله دارند که فرزندانشان چنان غرق در تماشای فیلم‌های تلویزیونی هستند که کار مدرسه را به فراموشی می‌سپارند. کار مدرسه قربانی فراغتی جذاب‌تر می‌شود که کودک از طریق تلویزیون بدان دست می‌یابد. همین امر یعنی جذب سخت کودک توسط تلویزیون از طرفی کوشش والدین جدا ساختن وی از این وسیله موجبات بروز تنش را در خانواده فراهم می‌سازد. تلویزیون که زمان فراغت کودکان را تسخیر نموده است دو فرآیند را موجب می‌شود: از جانبی کودکان ما با دیدن برنامه‌های آن خود را با قهرمانان نمایش هم هویت می‌کنند و از جانب دیگر به فرآیند پیچیده فرافکنی دست می‌زند. بدین‌سان کودک خواسته‌ها، آرزوها و امیالی را که در دل دارد ولیکن جرات اظهار آن را ندارد از طریق تلویزیون در خارج مجسم می‌دارد و این امر به نظر ارسطو به نوعی پالا‌یش روانی منتهی می‌شود. پس به طور قاطع می‌توان گفت هیچ گاه در تاریخ جامعه انسانی این چنین انسان‌ها در معرض انبوهی از پیام، اطلا‌ع و خبر نبوده‌اند. وسایل ارتباط جمعی موجب شدند که در آغاز گوش انسان‌ها (با رادیو) و سپس چشم و گوش با تلویزیون چنان بردی ‌یابند که پیام‌هایی را از هزاران کیلومتر دورتر بشنوند و ببینند. حاصل این انقلا‌ب تکنولوژیکی، انبوهی از پیام است که در یک آن انسان‌ها را دربرمی‌گیرد. اگر در گذشته برای شنیدن یا دیدن پیام، انسان‌های بسیار از یکدیگر سبقت می‌گرفتند، حالا‌ چنین نیست این پیام‌ها هستند که معلق در هوا و در جست و جوی شنونده‌اند. با این تفسیر این کودکان هستند که هر روز در میان بمبارانی از پیام و خبر دست و پا می‌زنند. بدین‌ترتیب می‌توان گفت عدم استفاده درست از تلویزیون و نداشتن فرهنگ مناسب برای بهره‌برداری از آن باعث کاهش تحرک، تاثیرپذیری مفرط، تعدی به حریم آموزشی کودک و تنازع درونی خانواده می‌شود. آنچه بر اهمیت این بحث می‌افزاید کار رویکرد و توجه کودکانی جامعه‌مان در ارتباط با این وسیله ارتباط جمعی است در کنار اثرات و تبعاتی


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق در مورد کودکان و وسایل ارتباط جمعی 20ص

دانلود پاورپوینت ایدز

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت ایدز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود پاورپوینت ایدز


دانلود پاورپوینت ایدز

انتقال:

خون،مایعات تناسلی(منی و مایعات واژینال)،شیر مادر آلوده

روش های انتقال:

تماس جنسی

از مادر به فرزند (انتقال عمودی)

قرار گرفتن در معرض خون یا بافت آلوده

مدفوع،ترشحات بینی،بزاق،خلط،عرق،اشک،ادرار،استفراغ

بیماری های آمیزشی:

شایعترین حالت انتقال

افزایش خطر انتقال در حضور STD وزخم تناسلی

بار ویروسی در 2.5 ماه اول بیشتر است

خون و فرآورده های خونی:

سرنگ مشترک

زخم در اثر فرورفتن سر سوزن

انتقال خون یا فرآورده های خونی آلوده

مادر به فرزند:

در صورت درمان مناسب کاهش به 1%:

خطر انتقال 35%----شیردهی

خطر انتقال 20%---دوران بارداری-زایمان

تشخیص:

مطمئن ترین راه ---- آزمایش خون

تست آنتی بادی HIV antibody test)HIV)

تست میزان ویروس (HIV load test)

تست آنتی ژن  P24 antigen test)P24)

تست آنتی بادی HIV:

تست الایزا

تشخیص از طریق وجود آنتی بادی

دوره پنجره 6 تا 12 هفته

انجام آزمایش 3،6،12 ماه

تایید از طریق آزمایش Western blot

تست آنتی ژن P24:

آنتی ژن P24 یک پروتئین از ساختمان  HIV

تولید به مقدار زیاد در مراحل اولیه عفونت

تشخیص  HIV قبل از تست آنتی بادی

تست میزان ویروس:

شخص آلوده است

مشخص کردن میزان ویروس در خون از طریق اندازه گیری میزان RNA

پیگیری میزان ویروس و پاسخ به درمان

مراحل بیماری:

.Iعفونت حاد

.IIدوره نهفتگی

.IIIایدز

عفونت حاد(سندروم حاد رتروویروسی):

2 تا 4 هفته پس از ابتلا-----علائم شبه آنفولانزایی

تب،لنفادنوپاتی،فارنژیت،خارش پوست،سردرد و ...

اغلب با بیماری های شایع عفونی اشتباه می شود

دوره نهفتگی(HIV بی نشانه،HIV مزمن):

 3 تا بیش از 20 سال

پایان مرحله شاهد تب،کاهش وزن،مشکلات گوارشی و درد های عضلانی

لنفادنوپاتی ماندگار

CD4+ کمتر از 200

در غیاب درمان در عرض 10 سال

وضعیت های هشداری وجود ایدز:

پنومونی ناشی از پنوموسیستیس(PCP)

سل

کاندیدیاز مری و دهانی

کاشکسی

عفونت های فرصت طلب

سرطان(لنفوم بورکیت،سارکوم کاپوزی،لنفوم اولیه دستگاه عصبی مرکزی،سرطان گردن رحم)

اسهال

تب طولانی و تعریق شبانه

تورم غدد لنفاوی

تهوع واستفراغ

برفک:

عفونت قارچی

دهان،گلو،واژن

برآمدگی های سفید رنگ

خشکی دهان

فرآیند بلع دشوار

شامل 44 اسلاید POWERPOINT


دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت ایدز

دانلود پاورپوینت شناسایی وارزیابی جنبه های زیست محیطی

اختصاصی از رزفایل دانلود پاورپوینت شناسایی وارزیابی جنبه های زیست محیطی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

 

دسته بندی : پاورپوینت 

نوع فایل:  ppt _ pptx

( قابلیت ویرایش )

 


 قسمتی از اسلاید پاورپوینت : 

 

تعداد اسلاید : 27 صفحه

به نام خدا شناسایی وارزیابی جنبه های زیست محیطی ISO 14001 سیستم مدیریت زیست محیطیEMS- در برقراری سیستم EMS ملاک اصلی ایجاد برنامه ای برای جنبه های زیست محیطی سازمان است.
یعنی اینکه یک سازمان می تواند گواهی ایزو 14001 را دریافت نماید هر چند که بسیاری از جنبه های زیست محیطی مربوطه آن از حد استاندارد بیشتر باشد.آن چیز که برای EMS اهمیت دارد در درجه اول شناسایی جنبه مورد نظر ، سپس ایجاد یک برنامه ریزی هر چند دراز مدت به منظور رفع مشکل شناسایی شده میباشد.
زمان برنامه ریزی شده برای رفع جنبه شناسایی شده با امکانات مالی و تکنولوژیکی سازمان رابطه دارد .
ودر صورتی که رفع یک مشکل زیست محیطی با توجه به شرایط موجود سازمان در فا صله زمانی کوتاه امکان پذیر نباشد مغایرتی با اجرای سیستم مدیریتی زیست محیطی پدید نمی آورد .
تعاریف: قبل از آنکه هدف از این بند را بررسی کنیم ، ابتدا تعاریف موجود در این بند را با استفاده از بخش تعاریف استاندارد ISO14001را از نظر می گذرانیم : محیط: قلمرویی که سازمان در آن فعالیت می کند .
شامل هوا ، آب ، زمین ، منایع طبیعی، گیاهان، جانوران، انسانها و روابط درونی آنها جنبه های زیست محیطی : هر عنصری از فعالیت ها ، محصولات و خدمات یک سازمان که می تواند بر محیط زیست تاثیر بگذارد. بعضی از جنبه های زیست محیطی در جدول ذیل نشان داده شده است : تولید ضایعات دفع پساب استفاده از منابع طبیعی مصرف انرژی مصرف مواد شیمیایی مصرف آب خروج دود اتومبیل آثار زیست محیطی : هر تغییری در محیط زیست ، خواه مضر یا مفید ، که به طور کامل و یا جزیی از فعالیت ها ،محصولات ویا خدمات یک سازمان نتیجه شود.
بعضی از آثار زیست محیطی در جدول ذیل ارائه شده است: اثر بر روی اکولوژی اثر بر روی گیاهان اثر بر روی جانوران اثر بر روی مناظر طبیعی اثر بر روی منابع طبیعی اثر بر روی زمین های کشاورزی اثر بر روی منایع جنگی اثر بر روی منابع آب اثر بر روی مواد معدنی اثر بر روی منابع دریایی اثر بر روی منابع انرژی اثر بر روی محیط زیست اثرآلودگی بر روی هوا اثر آلودگی بر روی آب اثرآلودگی ناشی از تشعشع محیط زیست : هر آنچه که فرآیند زیستن را در برگیرد که با آن در کنش و واکنش بوده را محیط زیست گویند.
و یا کلیه عوامل زنده و غیر زنده در اطراف انسان که چه به دست انسان ساخته شده باشد و یا ساخته نشده باشد مفهوم آلودگی : هر گونه تغییر در ویژگی‌های اجزای متشکله محیط به طوری که مستقیم و غیر مستقیم منافع و حیات زندگی انسان و موجودات زنده را به مخاطره اندازد به عوامل ایجاد آلودگی، آلاینده اطلاق می شود که میتواند شرایط محیط را برای زندگی انسان و موجودات زنده نامطلوب سازد در نتیجه پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب، هوا، خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیک آنرا به گونه ای تغییر دهد که به انسان، گیاه و سایر موجودات و آثار و ابنیه ضرر برساند انتشار آلودگی بر حسب منبع آلودگی: به دو صورت دیده می شود 1- منبع آلودگی مشخص، نقطه ای و کانونی(Point sourc) 2- منابع آلودگی غیر مشخص یا غیر نقطه ای( Non point source) منابع نقطه ای مانند کارخانجات و منابع غیر نقطه ای مانند گازها و دودهای موجود در خیابان مشخصه های آلودگی آب 1-    مواد معلق در آب که یکی از موارد مه

  متن بالا فقط قسمتی از اسلاید پاورپوینت میباشد،شما بعد از پرداخت آنلاین ، فایل کامل را فورا دانلود نمایید 

 


  لطفا به نکات زیر در هنگام خرید دانلود پاورپوینت:  توجه فرمایید.

  • در این مطلب، متن اسلاید های اولیه قرار داده شده است.
  • به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید
  • پس از پرداخت هزینه ،ارسال آنی پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما و لینک دانلود فایل برای شما نمایش داده خواهد شد
  • در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون بالا ،دلیل آن کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
  • در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون پاورپوینت قرار نخواهند گرفت.
  • هدف فروشگاه کمک به سیستم آموزشی و یادگیری ، علم آموزان میهن عزیزمان میباشد. 


  

 « پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »




دانلود با لینک مستقیم


دانلود پاورپوینت شناسایی وارزیابی جنبه های زیست محیطی

زمین شناسی ساختمانی 2

اختصاصی از رزفایل زمین شناسی ساختمانی 2 دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 14

 

لایه بندی

آشنایی

لایه بندی یا چینه بندی یکی از مهمترین خصوصیات سنگهای رسوبی است طبقه یا لایه را می توان به صورت جسم ورقه مانندی تعریف کرد که دو بعدش در مقایسه با بعد سوم (ضخامت) زیاد است . ضخامت لایه از چند سانتیمتر تا چندین متر تغییر می کند از نظر ابعاد نیز طبقات متفاوت اند و تا چندین کیلومتر نیز گسترش داشته باشد .

هر طبقه از طبقات مجاور خود توسط یکسری خصوصیات مشخص می شود این خصوصیات ممکن است اخلاف دراندازه ذرات ( شیل ، ماسه سنگ و کنگلومرا و غیره ) باشد و یا اینکه اخلاف درترکیب ( زغال ، شیل ، آهک ) سختی ، رنگ و مشخصاتی نظیر آنها سبب مشخص شدن لایه شود . در بعضی موارد نیز ممکن است دو طبقه با مشخصات مشابه ، بوسیله یک طبقه نازک از یک دیگر جدا شوند . در بسیاری از موارد طبقات متجانس اندولی در پاره ای حالات بافت لایه در قسمت های مختلف آن متفاوت است مثلا ممکن است در قسمت های پائین آن ، ذرات درشت و در قسمتهای بالای آن دانه های ریز مشاهده شود .

هر چند که طبقه ممکن است در یک منطقه وسیع به حالت مستوی و مسطح دیده شود ولی غالبا در نتیجه تاثیر نیروهای تکنونیکی ، از حالت مستوی خارج شده و در حالت کلی بایستی آن را بصورت یک سطح در نظر گرفت

وضعیت اولیه طبقات هنگام تشکیل معمولا به حالت افقی است و این امر به علت شرایط تشکیل طبقه است زیرا محلی که مواد درآن رسوب می کنند اکثرا به حالت افقی می باشد. بدیهی است پس از اینکه طبقات تحت تاثیر عوامل تکنوتیکی قرار گرفتند ، از حالت افقی خارج شده و به حالت های شیب دار درخواهند آمد

در بعضی موارد شرایط اولیه رسوبگذاری طوریست که طبقه تشکیل شده ، از همان ابتدا به حالت غیر افقی است مثلا هنگامیکه رسوبگذاری در دامنه دره ها ، قسمت های شیب دار کف دریاها ، روی جزایر مرجانی و در محیط های نظیر آن انجام می شود ، طبقات در حالت تشکیل نیز به صورت شیب دار خواهند بود . بایستی توجه داشت که در این گونه موارد نیز، پس از تشکیل طبقات مورب ، محیط رسوبگذاری به حالت کم و بیش افقی در می آید و روی آنرا رسوبات افقی می پوشاند .(ش2-8)

مشخصات طبقه

بطوریکه گفتیم ، در حالت کلی می توان طبقه را قسمتی از سنگ رسوبی دانست که بین دو صفحه موازی محدود است . سطح بالایی به نام سقف یا کمر بالا و سطح پائینی به نام کف یا کمر پایین لایه خوانده شده و فاصله عمودی آنها ضخامت لایه نامیده می شود

شیب و امتداد این صفحه ، به نام شیب و امتداد سطح لایه بندی معروفست . رخمنون لایه محلی است که طبقه در سطح زمین مشاهده می شود و به عبارت دیگر ، فصل مشترک طبقه سطح زمین را رخمنون آن می گویند .

به ترتیبی که گفتیم ، سطح لایه بندی ، حداقل در مناطق محدود ، مستوی است ولی در مقیاس ناحیه ای در اثر چین خوردگی از حالت مستوی خارج شده به شکل یک سطح منحنی در می آید . در بعضی موارد در اثر فرسایش ، ممکن است سطح لایه بندی مستوی اشتباهاً به صورت منحتی دیده شود

لایه بندی مجازی

در بسیاری موارد به ویژه در مورد سنگهای دگرگونی پدیده هایی مشاهده می شود که شبیه لایه بندی است ولی بایستی آنها را از لایه بندی حقیقی تشخیص داد . کلیواژهای قوی و سیستم درزه های موازی در ماسه سنگ و آهک ، بخصوص هنگامیکه تحت تاثیر هوازدگی نیز قرار گرفته باشد حالت لایه بندی را دارد . در چنین مواردی بایستی با مطالعه دقیق ، سطح لایه بندی واقعی لایه را با استفاده از نحوه قرار گرفتن اجزاء، قسیل ها ، وجود لایه های نازک و عواملی نظیر آنها مشخص کرد .

درمورد سنگهای دگرگونی نظیر شیست ها و گنایس ها ، لایه بندی اولیه سنگ معمولاً در اثر پدیده های ثانوی مثل شسیستوزینه و تورق ، به کلی از بین می رود و تشخیص آن فوق العاده مشکل است . در بعضی موارد وجود باندهای رنگین و ردیف کنکرسیون ها درسنگهای رسوبی نیز ممکن است شبه لایه بندی واقعی باشد . در این حالت نیز با توجه دقیق بایستی، آنها از لایه بندی ، واقعی تشخیص داد

ساختمان داخلی لایه

ساختمانهای داخلی لایه به شرایط فیزیکی و جغرافیائی محیط رسوبگذاری بستگی دارد و با توجه به توع این شرایط ، در حد وسیعی تغییر می کند . درحقیقت ، ساختمان داخلی لایه تابع نحوه قرار گرفتن ذرات تشکیل دهنده آن است . بدیهی است که ساختمان داخلی لایه در مورد سنگهائی مثل کنگلومرا و ماسه سنگ ، که دارای ذرات درشتند واضح تر مشاهده می شود .

فسیل های حیوانی نظیر گراپتولیت ها و نیز بقایای گیاهی ، غالباً در سطح طبقه بندی قرار دارند . ذرات پهن سنگهای رسوبی نیز ( مثل قطعات میکا ) اکثرا موازی سطح لایه بندی است . بعضی از سنگهای رسوبی ، مثل شیل و نیز بعضی انواع زغال ، به صورت ورقه های نازکی در امتداد لایه بندی جدا می شوند . این خاصیت ، ناشی از نحوه قرار گرفتن ذرات میکا موازات جریان قرار می گیرند . در بعضی موارد به علت وجود سایر ذرات ، نحوه قرار گرفتن ذرات پهن نامعین است . در این موارد ، در اثر فشار ناشی از وزن طبقات روئی ، بعدها این قطعات به موازات سطح لایه بندی ( افقی ) قرار خواهند گرفت

ذرات کنگلومراهائی که در نزدیکی سواحل تشکیل می شوند در امتدادهای خاصی قرار می گیرند ، زاویه تمایل این ذرات ، به سوی دریا است و امتداد محور بزرگ آنها غالبا موازی خط ساحل می باشد . قلوه سنگهایی که به وسیله رودخانه ها حمل می شوند ، طوری در برابر جریان قرار می گیرند که حداقل مقاومت را داشته باشند و بدین ترتیب ، زاویه تمایل آنها درخلاف جهت جریان می باشد

نحوه قرار گرفتن فسیل ها نیز تابع جریان آب است . مثلا صدفهای طویل ، اغلب به موازات جریان آب رودخانه ها قرار می گیرند . صدفهائی که به شکل مخروط اند ، به طریقی قرار می گیرند که نوک مخروط ، در جهت جریان باشد .

علاوه بر مطالب یاد شده نحوه قرار گرفتن اجزاء تشکیل دهنده سنگ ، ساختمانهای داخلی مختلفی به وجود می آورد که مهمترین آنها عبارتند از :


دانلود با لینک مستقیم


زمین شناسی ساختمانی 2