•تجزیه و تحلیل کسب و کار را میتوان علم تشریح فرآیندها، مکانیزمها، جریانهای اطلاعاتی، اهداف و استراتژیها در دنیای کسب و کار دانست که می تواند شامل راه حل های مکانیزه و یا غیر مکانیزه باشد.
• نیازمندیهایی که براثر انجام فرآیندهای یک کسب و کار ارضاء میگردند، در این تجزیه و تحلیل مشخص میگردند.
•
.1تحلیل کسب و کار شامل تحلیل عناصر کسب و کار
.2تحلیل همه عناصر کسب و کار برای حل مسأله و دسترسی به هدف مشخص
.3تعریف، توضیح، سطح بندی و اندازه گیری دقیق اهداف
.4شکستن هدف به شاخصهای قابل اندازه گیری و تعیین متغیرهای کنترل و سیاستگذاری
.5جمع آوری اطلاعات صحیح و سازگار همراه، فراوری، برآورد و گزارش
.6طراحی راه حلهای سازگار و مبتنی بر اطلاعات
.7ارزیابی راه حلها، درجه بندی بر اساس هزینه و فایده و امکان بکار گیری آنها
.8اقدام به فعالیت بر اساس راه حل انتخاب شده نهایی و اصلاح و بهبود مستمر
•شناخت بهتری از زنجیره تأمین کسب و کارمان پیدا کنیم.
•چشم انداز و رسالت کسب و کارمان را تدوین کنیم.
•نسبت به محیط فعالیت اطلاعات بیشتر و مناسبی به دست آوریم.
•روندهای آینده مشتریان، تکنولوژی و بازارها را پیش بینی کنیم.
•تجزیه و تحلیل درستی از کسب و کارمان داشته باشیم.
•از گذشته درس بگیریم و انعطاف پذیر باشیم.
•تفکیک مشتریان بر اساس ویژگی های متمایز کننده
•اندازه گیری و پیش بینی تقاضا
•تقسیم بازار بر اساس ویژگی های مشتریان و رقبا
•هدف گیری در بازار (تعیین سهم و رشد مشخص)
•جایگاه یابی در بازار (نفوذ در باورهای مشتریان)
.1تحلیل کسب و کار شامل تحلیل عناصر کسب و کار
.2تحلیل همه عناصر کسب و کار برای حل مسأله و دسترسی به هدف مشخص
.3تعریف، توضیح، سطح بندی و اندازه گیری دقیق اهداف
.4شکستن هدف به شاخصهای قابل اندازه گیری و تعیین متغیرهای کنترل و سیاستگذاری
.5جمع آوری اطلاعات صحیح و سازگار همراه، فراوری، برآورد و گزارش
.6طراحی راه حلهای سازگار و مبتنی بر اطلاعات
.7ارزیابی راه حلها، درجه بندی بر اساس هزینه و فایده و امکان بکار گیری آنها
.8اقدام به فعالیت بر اساس راه حل انتخاب شده نهایی و اصلاح و بهبود مستمر
دانلود پاورپوینت تجزیه و تحلیل کسب و کار- 26 اسلاید