رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

چالش کیفیت آموزش عالی در ایران - زمینه کاوی تاریخی

اختصاصی از رزفایل چالش کیفیت آموزش عالی در ایران - زمینه کاوی تاریخی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چالش کیفیت آموزش عالی در ایران - زمینه کاوی تاریخی


چالش کیفیت آموزش عالی در ایران - زمینه کاوی  تاریخی

 

چالش کیفیت آموزش عالی در ایران

زمینه کاوی  تاریخی

46 صفحه در قالب word

 

 

چکیده

آموزش عالی در ایران در درون دولت به وجود آمد و از سنتهای ریشه‌دار، پویایی‌های درونزا، آزادی و ابتکار عمل لازم برای ارزیابی کیفیت و خود – تنظیمی محروم ماند. دانشگاه ایرانی در طی چندین دهه، قادر به رصد کردن خود نشده است و نتوانسته است ساختارهای درونزا و کارآمدی از تضمین کیفیت به وجود بیاورد و توسعه بدهد. مقالة حاضر به روش تحلیل تاریخی – اسنادی و با رویکرد انتقادی به بررسی فعالیتهایی می‌پردازد که در طی نزدیک به صد سال گذشته در آموزش عالی و دانشگاه ایرانی در ارتباط با ارزشیابی کیفیت صورت گرفته است. هدف مقاله، کمک به فراهم شدن شناخت تحلیلی نسبت به این موضوع و چالشهای پیش روست.

در دوره قبل از انقلاب، کوشش‌های دانشگاهیان و نخبگان پیشرو برای پایش درونزای کیفیت آموزش عالی حتی اگر هم شده با ایجاد ساختارهای واسط دانشگاهی – دولتی، بنا به علل ساختار سیاسی و تعارضهای ناشی از آن نافرجام مانده است. در بعد از انقلاب روایتی مذهبی از الگوی ایدئولوژیک سیاسی به شکل‌گیری نظامی از نظارت و کنترل دیوانسالار بر دانشگاه انجامید و مانع از آن شد که او هوشمندیهای درونی خود را برای رصد کیفیت، ظاهر سازد و توسعه بدهد. در دوره سوم که از سالهای پایانی قرن بیستم آغاز شده است، تحولاتی در جامعه به عنوان بازتابی از تحولاتی جهانی، بستری فراهم آورد که بحث کیفیت به مفهوم آکادمیک آن در میان برخی دانشگاهیان ایران در بگیرد. نسل جدید و رو به رشد کارشناسان در درون دولت، حامل این بحث شدند و چالشهایی برای رویکرد علمی به تضمین کیفیت دانشگاه، در مواجهه با موانع ساختاری کشور آغاز شد. تأکید بر ارزیابی درونی دانشگاهها و ارزیابی بیرونی توسط همتایان علمی و تخصصی و نهادهای حرفه‌ای غیردولتی، با هدف بهبود درونزای کیفیت، از جملة محورهای این چالشها در برابر نظارت دیوانسالار دولتی بوده است.

تحولات آرام در متن جامعة‌ ایرانی سبب شد که برخی از گفتارهای علمی و پیشرو و رو به رشد در آن، کم و بیش وارد متن برنامه چهارم توسعه بشود که از جملة‌آن اصل خودارزیابی و خود تنظیمی دانشگاهها براساس استقلال آکادمیک و آزادی علمی بوده است ولی میل غالب در ساختار و مدیریت سیاسی کشور، همچنان به کنترل بیرونی و دیوان‌سالار دانشگاه معطوف است. تعارض میان متن‌های کم و بیش مترقی با ساختارهای نوعاً متصلب، بازتابی از دوگانگی‌ها در جامعة‌گذار ایرانی است.

کلید واژه ها

آموزش عالی،ارزیابی،کیفیت،زمینه کاوی تاریخی،دولت،دانشگاهیان

    مقدمه

بحث کیفیت برای دانشگاه و آموزش عالی در جهان، به یک جهت از نیمه دوم قرن بیستم بویژه حوالی دهه 80 شدت گرفته است. چرا که علت وجودی دانشگاه و آموزش عالی (بر اثر عواملی مانند شرایط رقابتی، بازتعریف نقش دولت، جهانی شدن ظهور اقتصاد و دانش و ....) عمیقاً در حال تحول بود و می‌بایستی اهداف خود را (بویژه با توجه به تحولات علمی در عصر فناوری اطلاعات و ارتباطات و تقاضاهای نوپدید جهان کار)، از نو تعریف بکند و جور بودن عملکردش را با این اهداف، به طور مداوم  پایش و ارزیابی بکند.  (Brennan and Shah, 2000, 20-24)

اما از یک جهت، نگرانی کیفیت در دانشگاه و آموزش عالی به معنای عامّ آن، قدمتی به درازای خود دانشگاه دارد. چرا که آموزش عالی بنابر سرشت آن، فعالیتی پیچیده و انتقادی است و کیفیت تحقیق، تدریس، زندگی علمی، موفقیت دانشجو، قابلیت‌های دانش‌آموخته و ... در آن پیوسته مورد سؤال بود و به انحای مختلف در معرض ارزشیابی قرار می‌گرفت. به همین جهت دانشگاهها دارای سنتهای ارزشیابی خاص خود بودند. مانند سنّت دیرینة امتحان بیرونی و ممیزی برنامه‌ها توسط همتایان در انگلستان (Husband and Patricia, 1993)، تاریخچه متجاوز از یکصد سالة اعتبارسنجی در ایالات متحده (CHEA, 2006) سابقة چند دهه اعتبارسنجی در ژاپن (JUAA, 2005) و ....

در آموزش عالی ایران، چنین سازوکارهایی به صورت نظام مطلوب و مؤثری، استقرار و توسعه نیافته است. شاید یک علت عمده، این بود که آموزش عالی در ایران، در درون دولت به وجود آمد و حتی به یک تعبیر می‌توان گفت که ما دانشگاه را نیز مثل تکنولوژی، خریده‌ایم و به همین دلیل دانشگاه در ایران از داشتن سنتهای ریشه‌دار، پویایی‌های درونزا و آزادی و ابتکار عمل لازم برای ارزیابی کیفیت و خود – تنظیمی محروم ماند. هر چند تأسیس مدارس عالیه و سپس دانشگاه تهران را می‌توان جزوی از جنبش تجددخواهی اواخر قاجار و آغاز دوره پهلوی در ایران تلقی کرد*  ؛ولی از یک سو، الگوی نوسازیِ «بیش از اندازه عمودی، دولتی و از بالا به پایین» بر این تجددخواهی سایه‌انداز بود و از سوی دیگر برای برخی از مدیران دولت، دانشگاه، بیش از اینکه نمادی از یک مفهوم و رویکرد مدرن به عالم و آدم باشد، یک «ساختمان» بود. تأملی در مذاکرات کابینه و اظهارات ردّ و بدل شده در آن، حاکی از آن است که برخی، واژة «یونیورسیته» را به عنوان عمارتی به کار می‌بردند که خوب است در کنار عمارتهای دیگر، در باغ جلالیه تهران ساخته بشود. عمارتی که نقشه‌اش از کلمبیا گرفته شده بود. (صدیق، 1352، 31-39)

از همین رو در طی چندین دهه، دانشگاه و آموزش عالی ایران، قادر به رصد کردن خود نشده است و نتوانسته است ساختارهای درونزا و کارآمدی از ارزشیابی کیفیت به وجود بیاورد، مستقر سازد و توسعه بدهد. این در حالی است که به دنبال رشد کمّی پرشتاب در سالهای اخیر و تحت تأثیر تحولت جهانی پیش گفته، دانشگاه و آموزش عالی ایران نیز بیش از گذشته با پرسش کیفیت، مواجه شده است. بهرامی (1374) با تأکید بر ضعفها و نارسایی‌های موجود در فرایندهای یاددهی و یادگیری و نیز فعالیتهای پژوهشی دانشگاههای کشور، آن را نشانی از فقدان سازوکارهای مناسب برای تضمین کیفیت آموزش عالی دانسته است. خلیجی (1376،84-85) وضعیت کیفیت در آموزش عالی ایران را به شدت بحث‌انگیز یافته است که ضعفِ بنیه ورودیها به دلیل غلبۀ یکجانبۀ پاسخگویی به تقاضای اجتماعی، عدم تناسب خروجی‌ها با تقاضای بازار کار و نیازهای متحول و متنوع جامعه، مدرک‌گرایی و فقدان بهره‌وری از منابع محدود عمومی در آموزش عالی، نمونه‌ای از شواهد آن است. بازرگان و همکاران 1379 ،1-27) معتقدند که هر چند از دیرباز، بازرسی‌هایی از آموزش عالی توسط دولت صورت می‌گرفت ولی این فعالیتها با نگاه کل‌گرا و سیستمی همراه نبوده و اثربخشی مورد  انتظار را نداشتند. ابیلی (1376 ،54-61) دربارۀ موسمی بودن و پراکندگی فعالیتهای نظارت و ارزیابی در آموزش عالی بحث کرده است. محمدی و همکاران (1384 ،13) معتقدند که فعالیتهای ارزشیابی آموزش عالی در کشور، نوعاً به صورت غیر علمی انجام می‌گرفتند، روشها و ابزارها از اعتبار لازم برخوردار نبودند و فرایندها غالباً به ایجاد جوّ بدبینی و نارضایتی می‌انجامیدند و اثربخشی مطلوب و مورد انتظار نداشتند.

مقالة حاضر به روش تحلیل تاریخی - اسنادی[1] و با رویکرد انتقادی[2] به بررسی فعالیتهایی می‌پردازد که در طی نزدیک به صد سال گذشته در آموزش عالی و دانشگاه ایرانی، در ارتباط با ارزشیابی کیفیت صورت گرفته است. هدف مقاله، کمک به فراهم شدن شناخت تحلیلی نسبت به این پرسش است که چرا دانشگاه و آموزش عالی ایران نتوانسته است ساختارهایی درونزا و کارآمد برای رصد کردن کیفیت خود ایجاد بکند و نظام مطلوبی از تضمین کیفیت مستقر بسازد و چالش‌های اصلی آن در این مسیر چه بوده است.

 

چون فقط تکه هایی از متن برای نمونه در این صفحه درج شده است ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود، ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل می‌باشد.
متن کامل با فرمت
word را که قابل ویرایش و کپی کردن می باشد، می توانید در ادامه تهیه و دانلود نمائید.

دانلود با لینک مستقیم


چالش کیفیت آموزش عالی در ایران - زمینه کاوی تاریخی

دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ t111 ورژن xxuaoc2 با لینک مستقیم (تک فایل)

اختصاصی از رزفایل دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ t111 ورژن xxuaoc2 با لینک مستقیم (تک فایل) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

موضوع :

دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ t111 ورژن xxuaoc2 با لینک مستقیم (تک فایل)

مشخصه فایل : 

t111xxuaoc2_t111ojvaoc1 _4.2.2_unitedarab_home.zip 

 

اندروید:4.2.2

تست شده و بدون اشکال

این رام زبان فارسی را پشتیبانی می کند

میتوانید فایل فلش این مدل گوشی را از طریق لینک مستقیم دانلود نمایید

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود فایل فلش فارسی سامسونگ t111 ورژن xxuaoc2 با لینک مستقیم (تک فایل)

مقاله کامل در مورد خلاصه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س)

اختصاصی از رزفایل مقاله کامل در مورد خلاصه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله کامل در مورد خلاصه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س)


مقاله کامل در مورد خلاصه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س)

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*
فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)
تعداد صفحه: 18
فهرست و توضیحات:

خلاصه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه

 

از ولادت تا هجرت

 

سفر مقدس به شهر مقدس

 

غروب مهتاب در شهر ستارگان

 

مراسم دفن

 

ویژگی های حضرت فاطمه معصومه(س)

 

1 ـ شفاعت گسترده

 

2 ـ عصمت

 

3 ـ فداها ابوها

 

4 ـ بـارگـاه حضـرت معصـومه(س) تجلیگـاه حضـرت زهـرا(س)

 

5 ـ پیشگوئى امام صادق(ع)

 

6 ـ رمز قداست قم

 

7 ـ تنها خواهر امام هشتم

 

8 ـ نامه دعوت

 

فضـائل و منـاقب و ویژگیهاى حضـرت معصـومه علیها السلام

 

شرافت خانوادگى

 

عبادت آن حضرت

 

او معصومه است

 

کریمه اهل بیت علیهم السلام

 

مقام شفاعت آن حضرت

 

 

خلاصه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه

نام شریف آن بزرگوار فاطمه و القاب ایشان ((معصومه)), ((ستى)), و ((فاطمه کبرى)) است. پدرش حضرت موسى بن جعفر علیه السلام و مادرش نجمه خاتون مادر حضرت رضا علیه السلام است.

از ولادت تا هجرت

آن حضرت اول ذى القعده سال 173هـ.ق در مدینه منوره به دنیا آمدند. و در سن 28 سالگى در روز دهم(وسیله المعصومیه,ص 65, به نقل از نزهه الابرار) یا دوازدهم (مستدرک سفینه البحار, ج 8, ص 258) ربیع الثانى سال 201هـ.ق در شهر قم از دنیا رفتند.

سفر مقدس به شهر مقدس

در سال 200هـ.ق و یک سال پس از سفر تبعیدگونه حضرت رضا علیه السلام به شهر ((مرو)) حضرت فاطمه معصومه علیها السلام همراه عده اى از برادران خود براى دیدار برادر و تجدید عهد با امام زمان خویش راهى دیار غربت شد. در طول راه به شهر ساوه رسیدند, ولى از آنجا که در آن زمان مردم ساوه از مخالفین اهل بیت بودند با ماموران حکومتى همراهى نموده و با همراهان حضرت وارد نبرد و جنگ شدند که عده اى از همراهان حضرت در این حادثه غم انگیز به شهادت رسیدند.(زندگى حضرت معصومه, نوشته آقاى منصورى, ص 14. (به نقل از ریاض الانساب, تالیف ملک الکتاب شیرازى).) حضرت در حالى که از غم و حزن بسیار مریضه بود با احساس ناامنى درشهر ساوه فرمود: مرا به شهر قم ببرید, زیرا از پدرم شنیدم که فرمود: شهر قم مرکز شیعیان ما مى باشد;(دریاى سخن, تالیف سقازاده تبریزى (نقل از ودیعه آل محمد, نوشته آقاى انصارى), ص 12) سپس حضرت به طرف قم حرکت نمود.
بزرگان قم وقتى از این خبر مسرت بخش مطلع شدند به استقبال آن حضرت شتافتند و در حالى که ((موسى بن الخزرج)) بزرگ خاندان ((اشعرى)) زمام شتر آن مکرمه را به دوش مى کشید; ایشان در میان شور و احساسات مردم قم وارد آن شهر مقدس شد و در منزل شخصى ((موسى بن الخزرج)) اجلال نزول فرمود.(تاریخ قدیم قم, ص 213) آن بزرگوار هفده روز در شهر ولایت و امامت به سر برد و در این مدت مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار متعال بود و واپسین روزهاى عمر پربرکت خویش را با خضوع و خشوع در برابر ذات پاک الهى به پایان رساند.

غروب مهتاب در شهر ستارگان

سرانجام آن همه شوق و شور و شعف ((از اجلال نزول کوکب ولایت و توفیق زیارت بانویى از تبار فاطمه اطهر)), با افول نجمه آسمان عصمت و طهارت, مبدل به دنیایى از حزن و اندوه شد, و این غروب غم انگیز عاشقان امامت و ولایت را در سوگ و عزا نشاند.
در رابطه با علت مریضى نابهنگام حضرت و مرگ زودرس آن بزرگوار گفته شده است (وسیله المعصومیه, نوشته میرزا ابوطالب بیوک, ص 68, الحیاه السیاسیه للامام الرضا علیه السلام, نوشته جعفر مرتضى العاملى, ص 428) که زنى در شهر ساوه ایشان را مسموم نمود که این مطلب با توجه به درگیرى دشمنان اهل بیت با همراهان حضرت و شهادت عده اى از آنها ((در ساوه)) و جو نامساعد آن شهر و حرکت نابهنگام آن بزرگوار در حال مریضى به سوى شهر قم, مطلبى قابل قبول مى تواند باشد.
آرى آن حضرت که مى رفت زینب وار با سفر پربرکتش سند گویایى بر حقانیت امامت رهبران راستین و افشاگر چهره نفاق و تزویر مامونى باشد, و همانند قهرمان مربلا پیام آور خون سرخ برادرى باشد که این بار مزورانه به قتلگاه (بنى عباس) برده مى شد, ناگاه تقدیر الهى بر این شد که مرقد آن بزرگ حامى خط ولایت و امامت براى همیشه تاریخ, فریادگر مبارزه با ظلم و بى عدالتى ستم پیشگان دوران و الهام بخش پیروان راستین تشیع علوى در طول قرون و اعصار باشد.

مراسم دفن

بعد از وفات شفیعه روز جزا آن حضرت را غسل داده و کفن نمودند سپس به سوىقبرستان ((بابلان)) تشیع کردند ولى به هنگام دفن آن بزرگوار ((به خاطر نبودن محرم)) ((آل سع)) دچار مشکل شدند و سرانجام تصمیم گرفتند که پیرمردى به نام ((قادر)) این کار را انجام دهد.

 این فقط قسمتی از متن مقاله است . جهت دریافت کل متن مقاله ، لطفا آن را خریداری نمایید  


دانلود با لینک مستقیم


مقاله کامل در مورد خلاصه ای از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س)

دانلود مقاله اورانیوم و کانسارهای اورانیوم و کاربردهای مختلف آن

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله اورانیوم و کانسارهای اورانیوم و کاربردهای مختلف آن دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله اورانیوم و کانسارهای اورانیوم و کاربردهای مختلف آن


دانلود مقاله  اورانیوم و کانسارهای اورانیوم و کاربردهای مختلف آن

دانلود مقاله  اورانیوم و کانسارهای اورانیوم و کاربردهای مختلف آن

ص 115

فرمت ورد

مقدمه  

اورانیوم یکی از عناصر شیمیایی جدول تناوبی است که نماد آن ، U و عدد اتمی آن 92 می‌باشد. اورانیوم که یک عنصر سنگین ، سمی ، فلزی ، رادیواکتیو و براق به رنگ سفید مایل به نقره‌ای می‌باشد، به گروه آکتیندها تعلق داشته و ایزوتوپ 235 آن برای سوخت راکتورهای هسته‌ای و سلاحهای هسته‌ای استفاده می‌شود.
معمولا اورانیوم در مقادیر بسیار ناچیز در صخره‌ها ، خاک ، آب ، گیاهان و جانوران از جمله انسان یافت می‌شود.

خصوصیتهای قابل توجه

اورانیوم هنگام عمل پالایش به رنگ سفید مایل به نقره‌ای فلزی با خاصیت رادیواکتیوی ضعیف می‌باشد که کمی از فولاد نرم‌تر است. این فلز چکش‌خار ، رسانای جریان الکتریسیته و کمی Paramagnetic می‌باشد. چگالی اورانیوم 65% بیشتر از چگالیسرب می‌باشد. اگر ااورانیوم به‌خوبی جدا شود، بشدت از آب سرد متاثر شده و در برابر هوا اکسید می‌شود. اورانیوم استخراج شده از معادن ، می‌تواند به‌صورت شیمیایی به دی‌اکسید اورانیوم و دیگر گونه‌های قابل استفاده در صنعت تبدیل شود.

گونه‌های اورانیوم در صنعت

اورانیوم در صنعت سه گونه دارد:

  • آلفا (Orthohombic) که تا دمای 667.7 درجه پایدار است.
  • بتا (Tetragonal) که از دمای 667.7 تا 774.8 درجه پایدار است.
  • گاما (Body-centered cubic) که از دمای 774.8 درجه تا نقطه ذوب پایدار است. ( این رساناترین چکش‌خوارترین گونه اورانیوم می‌باشد.)

دو ایزوتوپ مهم ان U235 و U238> می‌باشند که U235 مهمترین برای راکتورهای و سلاحهای هسته‌ای است. چرا که این ایزوتوپ تنها ایزوتوپی است که طبیعت وجود دارد و در هر مقدار ممکن توسط نوترونهای حرارتی شکافته می‌شود. ایزوتوپ U238 نیز از این جهت مهم است که نوترونها را برای تولید ایزوتوپ رادیواکتیو جذب کرده و آن را به ایزوتوپ Pu239 پلوتونیوم تجزیه می‌کند. ایزوتوپ مصنوعی U233 نیز شکافته شده و توسط بمباران نوترونی بوجود می‌آید.
اورانیوم اولین عنصر یافته شده بود که می‌توانست شکافته شود. برای نمونه با بمباران آرام نوترونی ایزوتوپ U235 آن به ایزوتوپ کوتاه عمر U236 تبدیل شده و بلافاصله به دو هسته کوچکتر تقسیم می‌شود که این عمل انرژی آزاد کرده و نوترونهای بیشتری تولید می‌کند.
اگر این نوترونها توسط هسته U235 دیگری جذب شوند، عملکرد حلقه هسته‌ای دوباره اتفاق می‌افتد و اگر چیزی برای جذب نوترونها وجود نداشته باشد، به حالت انفجاری در می‌آیند.

 

اولین بمب اتمی با این اصل جواب داد (شکاف هسته‌ای). نام دقیقتر برای این بمبها و بمبهای هیدروژنی(آمیزش هسته‌ای) ، سلاحهای هسته‌ای می‌باشد.

کاربردها

فلز اورانیوم بسیار سنگین و پرچگالی می‌باشد.اورانیوم خالی توسط بعضی از ارتشها برای ساخت....


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله اورانیوم و کانسارهای اورانیوم و کاربردهای مختلف آن

دانلود مقاله گزارش بازدید از افیولیت های منطقه سورک

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله گزارش بازدید از افیولیت های منطقه سورک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله گزارش بازدید از افیولیت های منطقه سورک


دانلود مقاله  گزارش بازدید از افیولیت های منطقه سورک

دانلود مقاله  گزارش بازدید از افیولیت های منطقه سورک

ص 52

فرمت ورد

فهرست

 

منطقه : منطقه سورک و توضیحاتی پیرامون افیولیت.

موقیت منطقه.................................................................................................................. 7

تشکیل منطقه و افیولیت................................................................................................ 7

معرفی افیولیت ها.......................................................................................................... 7

افیولیت در منطقه مورد بررسی و موقعیت آن در ایران.......................................... 10

مشخصات کلی افیولیت ملانژها ایران....................................................................... 11

 

منطقه : معدن سنگ آهن و منطقه آذرین.

ایستگاه 1: سنگ آهن ............................................................................................... 17

ایستگاه 2: چاه بورن هلم........................................................................................... 17

ایستگاه 3: اپیدوسیت.................................................................................................. 19

ایستگاه 4: سینه کار.................................................................................................... 20

ایستگاه 5: زیپس......................................................................................................... 20

ایستگاه 6:..................................................................................................................... 21

ایستگاه 7: دپوی ماده معدنی و باطله....................................................................... 21

ایستگاه 8: رسوبات پلاسری آهن............................................................................. 22

ایستگاه 9: سنگ آهن لیمونیتی شده......................................................................... 23

ایستگاه 10: پریدوتیت آلتره شده............................................................................. 24

ایستگاه 11: لیستونیت................................................................................................. 24

 

ایستگاه 12: سنگ گابرو............................................................................................ 25

ایستگاه 13: رگه های هیدرو ترمال سیلیسی.......................................................... 25

ایستگاه 14: پریدوتیت............................................................................................... 27

ایستگاه 15: چرت آهندار.......................................................................................... 27

ایستگاه 16: پریدوتیت آلتره شده............................................................................. 29

ابستگاه 17: برنزیت.................................................................................................... 30

ابستگاه 18: لرزولیت یا ورلیت................................................................................. 30

ابستگاه 19: ترانشه...................................................................................................... 31

ایستگاه 20: ایستگاه نقشه برداری (بنچ مارک)....................................................... 33

 

منطقه : قدیمیترین سازند منطقه و توضیحاتی پیرامون آن.

بررسی منطقه از نظر چینه شناسی و معرفی سازند های آن.................................. 36

مشخصات سازند لالون............................................................................................... 36

ایستگاه 1: سطح کنتاکت سازند لالون و زاگون....................................................... 37

ایستگاه 2: کوارتز آرنایت پوششی سازند لالون..................................................... 38

موقییت و مشخصات سازند میلا................................................................................ 40

ایستگاه 3:..................................................................................................................... 41

ایستگاه 4: دولومیت حاصل آلتراسیون..................................................................... 42

 

 

منطقه : محدوده سرب و روی هفتهر.

ایستگاه 1: گوگرد........................................................................................................ 44

ایستگاه 2:..................................................................................................................... 45

ایستگاه 3: چرت......................................................................................................... 45

ایستگاه 4: کالامین...................................................................................................... 47

ایستگاه 5: لیمونیت...................................................................................................... 48

ایستگاه 6: اکسید منگنز.............................................................................................. 48

ایستگاه 7: اکسید آبدار آهن و مگنتیت.................................................................... 49

ایستگاه 8: اکسید آهن همراه با لیمونیت.................................................................. 50

ایستگاه 9: اکسید آهن همراه با کالامین.................................................................. 51

ایستگاه 10 : منطقه آلتراسیون................................................................................... 51

منابع..........................................................................................................52.

 

 

 

 

 

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله گزارش بازدید از افیولیت های منطقه سورک