رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله ابزارهای حسابداری مدیریت استراتژیک

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله ابزارهای حسابداری مدیریت استراتژیک دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

چکیده

امروزه با افزایش رقابت در بازارهای جهانی، شرکت­ها به دنبال دستیابی به مزیت رقابتی برای فتح بازارهای محصول خود می­باشند. در چنین محیطی، مدیران دیگر نمی­توانند تنها بر اطلاعات مرسوم ارائه شده از طریق حسابداری مدیریت تکیه نمایند بلکه نیاز به اطلاعاتی بلندمدت و با نگاهی به رقبا دارند. بنابراین مدیران، اطلاعات مورد نیاز در مورد بازارهای محصولات شرکت، بهای تمام شده رقبا، ساختار بهای تمام شده آنها و کنترل راهبردهای واحد تجاری در این بازارها طی چند دوره را از طریق حسابداری مدیریت راهبردی کسب می­نمایند. در این میان، نگاه مدیریت به سمت فنون این حوزه می­باشد تا بتواند به مزیت رقابتی دست یابد.

در این مقاله به طور مختصر، فنونی که در اکثر تحقیقات در این حوزه طبقه‌‌‌بندی شده است، مورد بحث و بررسی قرار می­گیرد.

واژه های کلیدی

حسابداری مدیریت راهبردی، بهایابی، فنون حسابداری مدیریت راهبردی.

 

مقدمه

معمولاً توسعه و بکارگیری فنون حسابداری مدیریت راهبردی به موضوع نیاز به اطلاعات خارجی برای مواجه­شدن با شرایط عدم اطمینان محیط و همچنین برای حمایت از تصمیمات راهبردی، مربوط می­شود. اگر ادبیات حسابداری را مورد بازنگری قرار دهیم، به خوبی می­توان جهت­گیری خارجی حسابداری مدیریت راهبردی را درک نمود. این جهت­گیری خارجی را می­توان به شیوه­های زیر تفسیر نمود:

  1. رقبا: سیموندز (1981) در چارچوب مفهومی خود، اهمیت اطلاعات رقبا را (در ارتباط با بهای تمام شده، قیمت­ها، سهم بازار و غیره) در توسعه و کنترل راهبرد واحد تجاری، مبنا قرار می­دهد. بعدها نویسندگان مختلفی، نقشی را که اطلاعات رقبا بازی می­کند و می­تواند ما را به مزیت رقابتی رهنمون سازد، شناسایی نمودند (برامویچ، 1990؛ وارد، 1992).
  2. فروشندگان و مشتریان: در رویکرد تحلیل ارزش، شانک و گوین­داراجان (1993)، مفید بودن اطلاعات خارجی که شرکت را قادر می­سازد تا به بهترین نحو از ارتباطات با فروشندگان و مشتریان استفاده کند، افشاء می­سازند.
  3. بازار: بر عرضه­ی محصول به منظور برآورده ساختن نیازهای مشتریان تمرکز می­کند؛ اما در این میان، هزینه­های مؤلفه­های محصول را نیز مورد توجه قرار می­دهد (برامویچ،1990).

همچنین ممکن است به عنوان ارضاء نیازهای مشتریان از طریق دستیابی به یک بهای تمام شده/سود مطلوب یا عملکرد تفسیر شود.

درنتیجه، بر طبق این معیارها، 14 فن حسابداری مدیریت راهبردی در کارهای تحقیقاتی گذشته شناسایی شده است (کراونز و گویلدینگ، 2001)*.

این فنون عبارتند از: بهایابی/ مدیریت بر مبنای فعالیت، بهایابی بر مبنای مؤلفه­های محصول، معیارسنجی و بهینه­کاوی، کنترل موقعیت رقابتی، اندازه­گیری یکپارچه­ی عملکرد، ارزیابی بهای تمام شده رقبا، ارزیابی عملکرد رقبا بر مبنای صورت­های مالی منتشر شده، حسابداری مشتری، بهایابی چرخه عمر، بهایابی کیفیت، بهایابی راهبردی، قیمت­گذاری راهبردی، بهایابی هدف، بهایابی زنجیره ارزش. باید تأکید شود که معیار پذیرفته شده برای تعیین اینکه آیا رویه حسابداری مدیریت واجد شرایط حسابداری مدیریت راهبردی است یا نه، به میزان ارتباط رویه حسابداری به نیازهای مدیرانی که مسئولیت مدیریت راهبردی شرکت را به عهده دارند ربطی ندارد بلکه به میزان مربوط بودن یک رویه حسابداری مدیریت به جهت­گیری راهبردی آن بستگی دارد.

در ادامه به شرح مختصری درباره هر یک از این فنون پرداخته می­شود:


 

مقاله به صورت ورد قابل ویرایش می باشد 
تعداد صفحات مقاله 10 صفحه می باشد 
فایل مقاله بعد از خرید قابل دانلود می باشد 

دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله ابزارهای حسابداری مدیریت استراتژیک
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد