رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پروژه اختلالات یادگیری

اختصاصی از رزفایل پروژه اختلالات یادگیری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

نوع فایل : word 2007 قابل ویرایش

تعداد صفحه:37

حجم فایل: 50 کیلوبایت

مقدمه
بسیارند کودکانی که ظاهری طبیعی دارند، رشد جسمی، قد و وزنشان حاکی از بهنجار بودن آنان است، هوش کم و بیش عادی دارند، به خوبی حرف می زنند و مانند سایر کودکان بازی می کنند، مثل همسالان خود با سایرین ارتباط برقرار می کنند، در خانه نیز خود یاری های لازم را دارند و کارهایی را که والدین به آنها می سپارند، به خوبی انجام می دهند، و از رفتار و اخلاق عادی برخوردارند، لیکن زمانی که به مدرسه می روند و می خواهند خواندن و نوشتن و حساب یاد بگیرند دچار مشکلات جدی می شوند، این کودکان به تدریج درمی یابند که سایر کودکان از نظر وضع درسی بهتر از آنها هستند و احساس حقارت را تجربه می کنند و کم کم بیزاری از درس و مدرسه در آنها به وجود می آید. والدین آنها که اغلب از دلایل ناتوانی یادگیری آنها بی خبر هستند، مشکل را بیشتر می کنند و با فشارهایی که به کودک وارد می آورند، دشواری را چند برابر می کنند (احدی ، 1382).
بدیهی است این کودکان در مراجعه به هر متخصصی، مشکلی تازه در خود می یابند. هر متخصص مشکل آنها را از دریچه چشم خود نگریسته و تنها بعدی از ابعاد پیچیده آن را زیر ذره بین تخصص خویش قرار می دهد. گفتنی است که در این میان، امر اساسی توجه به این نکته است که در این گونه موارد، ضرورتاً باید به جای تشخیص های انفرادی، از شیوه نظام چند رشته یی سود جست که در آن معمولاً مجموعه ای از تجربیات و تخصص ها توأمان مورد استفاده قرار می گیرد. بدین معنی که با همگام شدن عده ای از متخصصان و یک سو و یک جهت شدن تلاش های مختلفی که از طرف صاحبان فن و تجربه صورت می گیرد، راهی برای تحلیل، تشخیص و درمان اساس مسائل یادگیری گشوده می شود (فریار ، 1379) .
 
بیان مسئله:
ناتوانیهای یادگیری نمایانگر یکی از بزرگترین و شاید جنجال برانگیزترین مقوله های آموزش و پرورش ویژه است. فراگیر ناتوان در یادگیری در دوران تحصیل خود از یأس و دلسردی و ناکامی رنج می برد، احساس طرد شدگی، شکست و نومیدی همواره همراه اوست، هرچه اختلافات بین پیشرفت یادگیری و توانایی بالقوه اش عمیق تر باشد بیشتر به وی لطمه می خورد.
با توجه به اهمیت مسئله ناتوانیهای یادگیری و اهمیت آگاهی معلمان از این مسئله و تشخیص به موقع و بکارگیری روشهای درست آموزش، در این پژوهش سعی شده است میزان آگاهی و شناخت معلمان مدارس عادی از تواناییهای یادگیری مورد سنجش قرار گیرد همچنین به این سؤال پاسخ داده شود که چند درصد دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر بیرجند در معرض اختلال یادگیری می باشند.
 
تعریف اختلالات یادگیری
اصطلاح نارسایی در یادگیری[1] به وسیله روان شناسان و متخصصین تعلیم و تربیت مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که متخصصان پزشکی اختلال یادگیری[2] را ترجیح می دهند (گوتزمن، 2000) مثلاً بر طبق تعریف انجمن روان پزشکان آمریکا (1994) اختلال زمانی روی می دهد که پیشرفت درسی فرد بر اساس آزمون های استاندارد فردی در خواندن، حساب کردن، نوشتن یا بیان به طور چشمگیری پایین تر از سطح مورد انتظار سنی، درسی، و یا هوشی باشد اگر چه تلاش فراوانی برای یافتن یک تعریف جامع در زمینه اختلالات یادگیری...


فهرست مطالب
مقدمه
بیان مسئله
تعریف اختلالات یادگیری
ویژگی های کودکان دارای اختلالات یادگیری   
1- اختلالات حرکتی
2- اختلالات اجتماعی عاطفی
3- اختلالات ادراکی
4- اختلالات نمادسازی
5- اختلالات توجه
6- اختلالات حافظه
7- اختلالات زبانی
علل احتمالی اختلالات یادگیری
1- عوامل محیطی
الف محیط خانه
ب- محیط مدرسه
ج- محیط اجتماعی
د- محیط فرهنگی
ه- محیط فیزیکی
2- عوامل عاطفی
3- عوامل فیزیکی
ج- آسیب مغزی
د- چیرگی مغزی
ه- تفاوت های جنسی
و- مشکلات فیزیکی دیگر
4- عوامل هوشی
5- عوامل ژنتیکی
طبقه بندی تحصیلی کودکان دارای اختلال در یادگیری
الف: اختلال در خواندن(نارسا خوانی)
تعریف ناتوانی ویژه یادگیری در خواندن و ملاک های تشخیص آن
ب) اختلالات ویژه یادگیری در بیان نوشتاری و عوامل دخیل در آن
تعریف و ملاک های تشخیصی اختلال در نوشتن
ج)ناتوانی های ویژه یادگیری در ریاضیات
تعاریف و ملاک های تشخیصی اختلال  یادگیری  درریاضیات
حالات مرضی شایع همراه با اختلا لات یادگیری
راه حل ها
مداخله و درمان دانش آموزان با اختلال های یادگیری ویژه
پیشنهادهای تحقیق
الف- پیشنهادات نظری
ب-پیشنهادات کاربردی
منابع
باباپور، جلیل و صبحی قراملکی، ناصر، اختلالات یادگیری رویکرد تشخیصی و درمانی، چاپ اول 1380، انتشارات سروش.
داکرل،جولی و مک شین، جان، رویکرد شناختی به مشکلات یادگیری کودکان، ترجمه عبدالجواد احمدی و محود رضا اسدی، چاپ اول 1376، انتشارات رشد.
سیف نراقی، مریم و نادری، عزت الله، نارسائی های ویژه در یادگیری و چگونگی تشخیص و روش های بازپروری، چاپ اول 1379، انتشارات مکیال.
کریمی، یوسف، اختلالات یادگیری، چاپ اول بهار1380، نشر ساوالان.
مک نامارا، باری- م، کلیدهای برخورد با ناتوانی در یادگیری، ترجمه ترانه بهبهانی، چاپ اول1385، انتشارات صابرین،کتاب های دانه.
6.       نادری، عزت الله و سیف نراقی،مریم، اختلالات یادگیری،


دانلود با لینک مستقیم


پروژه اختلالات یادگیری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد