رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره شبکه بیسیم 15 ص

اختصاصی از رزفایل تحقیق درباره شبکه بیسیم 15 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 15

 

مقدمه

شبکه‌های کامپیوتری بی‌سیم محلی (WLAN) و کاربرد آن در جامعه و بویژه محیط‌های عملیاتی خاص که در آنها برپائی شبکه‌های معمولی سیمی مقدور نمی‌باشد و یا برپائی آنها باعث کاهش کارائی تجهیزات کامپیوتری می‌گردد، موضوع این تحقیق می‌باشد. دربخش نخست این تحقیق تجهیزات نصب این نوع شبکه‌ها ، تکنولوژیهای مورد استفاده در آنها و همچنین مسائل امنیتی این شبکه‌ها مورد بررسی قرار گرفته اند.

در ادامه به معرفی استاندارد Bluetooth به عنوان یکی از انتخابهای جایگزین اتصالات کابلی قابل حمل پرداخته شده است . استاندارد Bluetooth به عنوان یک تکنولوژی که از طول موجهای رادیویی کوتاه استفاده میکند جهت کاربردهای طول موج کوتاه1 مطرح شده است وقابلیت استفاده بی سیم از ابزار آلات متفاوت را در یک شبکه به ما می دهد.

استفاده از این استاندارد، مزایای زیادی داردکه سادگی و ارزان بودن آن از جمله آنها می باشد و این استاندارد دسترسی بیسیم به شبکه های محلی و شبکه تلفن موبایل و اینترنت رابرای ما ممکن می سازد .

در این پروژه سعی گردیده تا به امکانات و قابلیتهای این استاندارد و معماری پایه ای و ظرفیت آن ولایه های مختلف آن بحث شود.

شبکه بی‌سیم محلی WLAN 2 مجموعه‌ای انعطاف پذیر برای مبادله اطلاعات است که جایگزین مناسبی برای شبکه‌های سیمی محسوب میگردد.

در این نوع شبکه با استفاده از امواج رادیوئی و برخی فن‌آوری‌های دیگر ، داده‌ها از طریق هوا ارسال و دریافت می‌گردند و با این کار نیاز به ارتباطات سیمی به حداقل می‌رسد. همچنین مزیت این شبکه ها اینست که ارتباطات داده‌ای در حال حرکت را برای ما امکان پذیر می‌سازند.

این شبکه‌ها محبوبیت خاصی در بین برخی مشاغل و مکانهای عمومی مانند خدمات انبارداری، خدمات بیمارستانی و دانشگاهها پیدا کرده‌اند. در این محیطها از پایانه‌های دستی و Note Book ها برای ارسال همزمان3 اطلاعات به کامپیوترهای مرکزی ، استفاده می‌کنند.

 برخی مزیتهای شبکه‌های بی‌سیم:

در این نوع از شبکه‌ها کاربران بدون نیاز به اتصال فیزیکی به شبکه می‌توانند به اطلاعات دست پیدا ‌کنند. مدیران این نوع از شبکه‌ها می‌توانند شبکه‌های بزرگی بدون نیاز به سیم‌کشی برپا کنند.

• قابلیت تحرک4 :

در این نوع شبکه کاربران قابلیت حرکت در عین متصل بودن به شبکه را دارند. این قابلیت مزایائی داردکه در شبکه‌های سیمی امکان پذیر نیست.

• انعطاف پذیری به هنگام نصب 5:

فن‌آوری بی‌سیم به ما امکان میدهد به سادگی شبکه را گسترش دهیم و شبکه در جاهائی که امکان سیم‌کشی وجود ندارد، قابل دسترس باشد.

• کاهش هزینه نگهداری6:

با وجود آنکه هزینه برپائی شبکه WLAN به مراتب از نمونه‌های سیمی بیشتر است ، ولی هزینه‌های نگهداری شبکه‌های بی‌سیم به مراتب کمتر است.

• مقیاس پذیری7:

تغییر پیکربندی شبکه‌های WLAN به سادگی قابل تغییر است و WLAN ها با توپولوژی های مختلف می‌توانند به یکدیگر متصل شوند. از شبکه‌های نظیر به نظیر تا شبکه8 Full Infrastructure که هزاران کاربر می‌توانند به شبکه متصل شوند.

 

برخی کاربردهای شبکه‌های محلی بی‌سیم در جامعه:

• برپائی شبکه کامپیوتری در محلهائی که امکان عبور سیم در آنها به دلیل مسائل محیطی وجود ندارد مانند اماکن تاریخی و باستانی

• هر سازمانی که به دلایلی نمی‌خواهد شبکه سیمی داشته باشد مانند داشتن فضای استیجاری یا سایتهای موقتی

• کاربرانی که دائما در حال حرکت می‌باشند مانند پزشکان و کادر درمانی

• شبکه‌های کامپیوتری بیمارستانها برای ارتباط با نقاط حساس و بیماران در حال حرکت

• فرودگاهها ، بنادر و ایستگاههای راه‌آهن برای نظارت کامپیوتری بر تردد بار و مسافر

• انبارها به منظور کنترل و خدمات انبارداری و بازرسی کالا


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره شبکه بیسیم 15 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد