رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مهمترین نقاط آسیب پذیر ویندوز

اختصاصی از رزفایل دانلود مهمترین نقاط آسیب پذیر ویندوز دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 81

 

مهمترین نقاط آسیب پذیر ویندوز ( بخش اول ) سیستم عامل، یکی از عناصر چهار گانه در یک سیستم کامپیوتری است که دارای نقشی بسیار مهم و حیاتی در نحوه مدیریت منابع سخت افزاری و نرم افزاری است . پرداختن به مقوله  امنیت سیستم های عامل ، همواره از بحث های مهم در رابطه با ایمن سازی اطلاعات در یک سیستم کامپیوتری بوده که امروزه با گسترش اینترنت ، اهمیت آن مضاعف شده است . بررسی و آنالیز امنیت در سیستم های عامل می بایست با ظرافت و در چارچوبی کاملا" علمی و با در نظر گرفتن تمامی واقعیت های موجود ، انجام تا از یک طرف تصمیم گیرندگان مسائل استراتژیک در یک سازمان قادر به انتخاب مستند و منطقی یک سیستم عامل باشند و از طرف دیگر امکان نگهداری و پشتیبانی آن با در نظر گرفتن مجموعه تهدیدات موجود و آتی  ، بسرعت و بسادگی میسر گردد .اکثر کرم ها و سایر حملات موفقیت آمیز در اینترنت ، بدلیل وجود نقاط آسیب پذیر در تعدادی  اندک  از سرویس های سیستم  های عامل متداول است . مهاجمان ، با فرصت طلبی خاص خود از روش  های متعددی بمنظور سوء استفاده از نقاط ضعف امنیتی شناخته شده ، استفاده نموده  و در این راستا ابزارهای  متنوع ، موثر و گسترده ای را بمنظور نیل به اهداف خود ، بخدمت می گیرند . مهاجمان ، در این رهگذر متمرکز بر سازمان ها و موسساتی می گردند که هنوز مسائل موجود امنیتی ( حفره ها و نقاط آسیب پذیر ) خود را برطرف نکرده و بدون هیچگونه تبعیضی آنان را بعنوان هدف ، انتخاب می نمایند . مهاجمان بسادگی و بصورت مخرب ،  کرم هائی نظیر : بلستر ، اسلامر و Code Red را در شبکه  منتشر می نمایند. آگاهی از مهمترین نقاط آسیب پذیر در سیستم های  عامل ، امری ضروری است . با شناسائی و آنالیز اینگونه نقاط آسیب پذیر توسط کارشناسان امنیت اطلاعات ، سازمان ها و موسسات قادر به استفاده از مستندات علمی تدوین شده بمنظور برخورد منطقی با مشکلات موجود و ایجاد یک لایه حفاظتی مناسب می باشند. در مجموعه مقالاتی که ارائه خواهد شد ، به بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر ویندور خواهیم پرداخت . در این راستا ، پس از معرفی هر یک از نقاط آسیب پذیر ، علت وجود ضعف امنیتی ، سیستم های عامل در معرض تهدید ، روش های  تشخیص آسیب پذیری سیستم و نحوه مقابله و یا پیشگیری در مقابل هر یک از نقاط آسیب پذیر ، بررسی می گردد .همزمان با  ارائه مجموعه مقالات مرتبط با ویندوز ( پنج مقاله ) ، به بررسی مهمترین نقاط آسیب پذیر در یونیکس و لینوکس  ، طی مقالات جداگانه ای خواهیم پرداخت .همانگونه که اشاره گردید ، اغلب تهدیدات و حملات ، متاثر از وجود نقاط آسیب پذیر در سیستم های عامل بوده که زمینه تهاجم را برای مهاجمان فراهم می آورد .  شناسائی و آنالیز نقاط آسیب پذیر در هر یک از سیستم های عامل ، ماحصل  تلاش و پردازش دهها کارشناس امنیتی ورزیده در سطح جهان است و می بایست مدیران سیستم و شبکه در یک سازمان بسرعت با آنان آشنا و اقدامات لازم را انجام دهند.نقاط آسیب پذیر موجود در هر سیستم عامل  که در ادامه به آنان اشاره می گردد ، سندی پویا و شامل دستورالعمل های لازم بمنظور برخورد مناسب با هر یک از نقاط آسیب پذیر و لینک هائی به سایر اطلاعات مفید و تکمیلی مرتبط با ضعف امنیتی است .

مهمترین نقاط آسیب پذیر ویندوز : ویندوز ، یکی از سیستم های عامل رایج در جهان بوده که امروزه در سطح بسیار وسیعی استفاده می گردد . تا کنون حملات متعددی توسط مهاجمین متوجه سیستم هائی بوده است که از ویندوز ( نسخه های متفاوت )  بعنوان سیستم عامل استفاده می نمایند . با توجه به حملات متنوع و گسترده انجام شده ، می توان مهمترین نقاط آسیب پذیر ویندوز را به ده گروه عمده تقسیم نمود :

Internet Information Services (IIS)

Microsoft SQL Server (MSSQL )

Windows Authentication

Internet Explorer (IE )

Windows Remote Access Services

Microsoft Data Access Components (MDAC)

Windows Scripting Host (WSH)

Microsoft Outlook Outlook Express

Windows Peer to Peer File Sharing (P2P)

Simple Network Management Protocol (SNMP)

در بخش اول این مقاله ، به بررسی IIS  وMSSQL  (موارد یک و دو)  ، خواهیم پرداخت .

اولین نقطه آسیب پذیر :  ( Internet Information Services (IISنصب  برنامه IIS با تنظیمات و پیکربندی پیش فرض ، آسیب پذیری خود را در موارد متعددی به اثبات رسانده و می تواند زمینه تهدیدات زیر را فراهم نماید :

غیر فعال نمودن سرویس ( DoS )

نمایش و بمخاطره انداختن  فایل ها و داده های حساس

اجراء دستورات خودسرانه ( اختیاری )

بمخاطره انداختن کامل سرویس دهنده

IIS از پتانسل  شناخته شده ISAPI ( فایل هائی با انشعاب DLL که به آنان فیلترهای ISAPI هم گفته می شود ) بمنظور همبستگی  و ارتباط با  فایل هائی که دارای انشعاباتی خاص می باشند ، استفاده می نماید . پیش پردازنده هائی نظیر ColdFusion و PHP از ISAPI استفاده می نمایند.IIS ، از فیلترهای  ISAPI  دیگر برای انجام عملیات مرتبط با ASP)Active Server Pages ، ( SSI)Server Side Includes) و اشتراک چاپ مبتنی بر وب ، استفاده می نماید.تعداد زیادی از فیلترهای ISAPI ، مستلزم عملیات خاص و جداگانه ای برای نصب نبوده و عملا" بصورت پیش فرض و در زمان نصب IIS  بر روس سیستم مستقر ( نصب ) می گردند . اکثر فیلترهای فوق ، قابل سوء استفاده توسط مهماجمان می باشند. Code red و Code Red 2  ، نمونه هائی از برنامه های مخرب می باشند که از ضعف فوق در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نموده اند .  IIS نیز نظیر سایر سرویس دهندگان وب ، شامل برنامه های نمونه ای است  که بمنظور اثبات توانائی سرویس دهنده وب ، طراحی شده اند . در طراحی برنامه های فوق ، عملکرد آنان با لحاظ نمودن مسائل امنیتی در یک محیط عملیاتی و تولیدی مورد توجه قرار نگرفته است . برخی ازنمونه برنامه های ارائه شده بهمراه IIS ، امکان مشاهده و بازنویسی فایل های دلخواه  ویا دستیابی  از راه دور به اطلاعات حساس نظیر رمز عبور مدیریت سیستم را فراهم می نمایند .عدم بهنگام سازی و نگهداری مناسب IIS پس از نصب اولیه ، از دیگر مواردی است که زمینه تهاجم برای مهاجمان را فراهم می آورد .مثلا" نقاط آسیب پذیر WebDAV ntdll.dll   در IIS 5.0 ، امکان حملات از نوع  DoS ( غیرفعال نمودن سرویس )  را فراهم و مهاجمان در ادامه قادر به  ایجاد و اجرای اسکریپت های مورد نظر خود بر روی سرویس دهنده می گردند . در مواردی دیگر  و با توجه به نقاط آسیب پذیر موجود ، مهاجمان قادر به اجرای دستورات دلخواه خود بر روی سرویس دهنده می باشند (  درخواست دقیق و ماهرانه آدرس های URL  ) .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مهمترین نقاط آسیب پذیر ویندوز
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد