رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درباره پروژه ارگونومی ( شرکت عصر صنعت شرق )

اختصاصی از رزفایل تحقیق درباره پروژه ارگونومی ( شرکت عصر صنعت شرق ) دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

پروژه ارگونومی ( شرکت عصر صنعت شرق )

بسمه تعالی

مقدمه :

پروژه ای که در دست شماست در مورد عوامل انسانی یا ارکونومی می باشد به عبارت ساده تو منظور از اصطلاح عوامل انسانی طراحی برای کاربوی انسان است .

تعریف عوامل انسانی : پیش از این تعریف باید چند اصطلاح راتعریف کنیم . عوامل انسانی اصطلاحی است که در ایالت متحده وچندکشور دیگر به کار می رود . اصطلاح ارگوندی اگر چه در ایالت متحده هم به کار می رود ولی در اروپا ودیگر کشورها رایجتر است بعضی ها سعی می کنند بین این دو تمایز قائل شوند اما به عقیده ما هر نوع تمایز قائل شدن اختیاری است ودر همه موارد علمی این دو اصطلاح متفاوتند . اصطلاح دیگری که گاهی در ارتش امریکا به کار می رود مهندسی انسانی است اما اهل فن این اصطلاح را زیاد نمی پسندند واین اصطلاح کم کم رواج می افتد اصطلاح دیگر روانشناسی مهندسی است که در نزد بعضی از روانشناسان در ایالات متحده رایج است بعضی روانشناسی مهندسی راتحقیق پایه در مورد قابلیتها ومحدودیتهای انسان می دانند و آنرا از عوامل انسانی که بیشتر به کاربرد اطلاعات در طراحی مربوط می شود می کند .

عوامل انسانی دوهدف مهم دارندهدف اول افزایش بازدهی و کارآیی انجام کار و فعالیتهای دیگر است وهدف دوم تقویت بعضی ارزشهای انسانی مطلوب از جمله افزایش ایمنی ، کاهش خستگی وتنش افزایش راحتی ، افزایش مقبولیت نزد کارگر ، افزایش میزان رضایت شغلی وبهبود کیفیت زندگی است .

که ما در این پروژه بیشتر در موردهدف دوم عوامل انسانی تحقیق کرده ایم . عوامل انسانی اطلاعاتی در مورد رفتار توانایی محدودیتها وسایر مشخصه های انسان کشف می کندواین اطلاعات رادرطراحی ابزارها دستگاهها سیستمها ، تکلیفها ، شغلها ، و محیطهای مختلف به کار می برد تا بیشترین بهره وری ایمنی راحتی و کارآیی رادر هنگام استفاده انسان داشته باشد .

معرفی کارخانه :

شرکت عطر صنعت شرق در شرکت صنعتی بهارستان درکمال آباد واقع شده است مساحت شرکت 1150 متر مربع می باشد دارای لوله تولید و واحد اداری است و 100 نفر پرسنل تولید و 10 نفر پرسنل واحدمهندسی در این شرکت مشغول به کار هستند .

محصولات تولیدی شرکت : کشاب و زیرکشاب کنتور گاز به سفارش شرکت ملی گاز ایران مجموعه دسته دنده اتومبیل کاروان ( ون) به سفارش شرکت سایپا کاسه نشیمن کمک فنر پراید به سفارش شرکت سایپا و....

توضیح مختصری از روش تولید محصولات :

کشاب وزیر کشاب : مواد اولیه این محصول با کالیت است که بعد از انبارش در انباردائمی وگاز گیری از آن برای تولید ارسال می شوند ، مواد با کالیتی در دستگاه پخت ( ماکروویو ) قرار می گیرند وبعد از گذشت مدت زمان مشخص وپخته شدن از دستگاه خارج شده وسریعا درداخل دستگاه پرس قرار می گیرد وپرس می شود وقتی زمان مشخص گذشت وقطعه خنک شد آنرا از دستگاه پرس خارج نموده وبه بخش پلیه گیری ارسال می کنند در بخش پلیه گیری کارگران به وسیله دستکش وشابلون مخصوص قطعه کشاب و زیر کشاب را پلیه گیری می نمایند وقطعات به بخش لپینگ منتقل می شوند دراین بخش محصول را در داخل دستگاه لپینگ قرار داده و به مدت 6 دقیقه لپینگ می کنند تا سطح محصول کاملا صیقل داده شود بعد آنها را شستشو می دهند وبه بخش مونتاژ بوش بدنجی می فرستند وبعد از عمل مونتاژ کنترل کیفیت می شود که اقلام معیوب برای دوباره کاری برگشت داده می شوند واقلام سالم بسته بندی شده وبرای ارسال به شرکت ملی گاز ایران آماده می گردند .

کاسه نشیمن کمک فنر پراید :

این محصول از دو قطعه فلزی به صورت ورق تشکیل شده است که ورق اول به شکل مربع و دارای طول وعرض cm 30 و cm 25 است وورق دوم دایره ای به قطر cm 5 می باشد ورق مربع شکل را در زیر پرس لیدورلیک 180 تنی وروی قالب شماره 1 کاسه نشیمن قرار می دهیم وقطعه را پرس می کنیم سپس قطعه پرس شده رازیر دستگاه پرس ضربه ای 60 تنی قرار می دهیم و دو سوراخ روی آن ایجاد می کنیم بعد مجددا قطعه را به پرس لیدرولیک 180 تنی برده ولی روی قالب شماره 2 که کسی بلند از قالب شماره 1 است قرار می دهیم ( دلیل این کار این است که اگر ورق را از ابتدا روی قالب شماره 2 قرار دهیم به علت نازکی ورق در اثر کشش پاره می شود ) بعد ازانجام عملیات پرس قطعه ساخته شده راهمراه با ورق دایره ای شکل به وسیله دستگاه نقطه جوش ، جوش می دهیم بعد قطعه را برای رنگ می فرستیم که پس از رنگ کنترل کیفیت می شود .


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درباره پروژه ارگونومی ( شرکت عصر صنعت شرق )
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد