رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله درباره تاریخچه تربیت بدنی

اختصاصی از رزفایل مقاله درباره تاریخچه تربیت بدنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 10

 

تاریخچه تربیت بدنی

از سال 1306 هجری شمسی بر اساس قانونی که از تصویب مجلس شورای ملی وقت گذشت درس تربیت بدنی و ورزش به صورت اجباری جزء برنامه های درسی تمام دوره های تحصیلی قرار گرفت. به موجب این قانون هر روز یک ساعت از برنامه های دانش آموزان به درس تربیت بدنی اختصاص یافت اما اجرای این قانون به علت کمبود نیروی انسانی متخصص و امکانات اجرائی عملا با مشکل مواجه شد. بطوریکه در سال 1314 به منظور تامین معلم تربیت بدنی مورد نیاز آموزش و پرورش تاسیس شد تا اجرای درس تربیت بدنی درتمام پایه های تحصیلی از ابتدائی تا پایان دوره متوسطه توسط معلم تخصص تربیت بدنی تدریس شود اما با صدور بخشنامه 4628 ت-ن مورخ 3/6/1363 بدستور وزیر وقت بکارگیری معلم خاص تربیت بدنی در دوره ابتدایی حذف و تدریس تربیت بدنی به معلمان یا آموزگاران همان پایه محول شد که این موضوع به اعتقاد اکثر کارشناسان با توجه به اهمیت دوره ابتدائی زیانهای بزرگی به ورزش آموزشگاهی و ورزش کشور وارد کرد.تشکیلات تربیت بدنی و ورزش مدارس از سال 1323 در سطح کشور با عنوان اداره کل تربیت بدنی در سطح استان با عنوان کارشناسی مسئول و در سطح شهرستان با عنوان اداره کل تربیت بدنی در سطح استان با عنوان کارشناس مسئول و در سطح شهرستان با عنوان مسئول تربیت بدنی آموزشگاهها شروع به فعالیت نمود. ضرورت ارتقاء تشکیلات تربیت بدنی آموزشگاهها از سالهای قبل از انقلاب مطرح بود تا اینکه برای اولین بار در سال 1357 تشکیلات تربیت بدنی و ورزش مدارس از اداره کل به معاونت ارتقاء پیدا کند. اگر چه این ارتقاء تشکیلات باعث خشنودی جامعه ورزش کشورگردید اما کمتر از یک سال مجدداَ تشکیلات تربیت بدنی ازمعاونت در سطح وزارت آموزش و پرورش به یک اداره کل زیر نظر معاون پرورشی تنزل پیدا کرد. طی دو دهه اخیر موضوع ارتقاء تشکیلات همیشه توسط متخصصین و کارشناسان تعلیم و تربیت، تربیت بدنی مطرح بود تا اینکه درسال 1378 به پیشنهاد معاون پرورشی وقت، اداره کل تربیت بدنی به دو اداره کل تربیت بدنی دختران و پسران درسطح ستاد تفکیک و این تشکیلات در سطح استانها و شهرستانها نیز تحقق پیدا کرد. اگر چه این توسعه یک گام به جلو بود اما چنین حرکتی باعث رضایت متخصصین و کارشناسان تربیت بدنی و علوم ورزشی نشد بطوریکه درسال 1379 با انتصاب جناب آقای حاجی به عنوان وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد معاونت تربیت بدنی و تندرستی با تصویب سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور به عنوان یکی ا ز هفت معاونت وزارت آموزش و پرورش شروع به فعالیت نمود. این ارتقاء تشکیلاتی در سطح استانها به مدیریت و در سطح شهرستانها به کارشناس مسئول تغییر پذیرفت

تاریخ تربیت بدنی در فرانسه                           

اگر به تاریخ کشور فرانسه رجوع کنیم مشاهده می کنیم که ، این کشور از سال 1700 تا 1900 میلادی درگیر جنگهایی بوده که مهمترین آنها عبارتند از : انقلاب (1789) ، جنگ جهانی اول (1917) و جنگ جهانی دوم (1943). البته انقلاب سال 1848 فرانسه و جنگ پروس نیز در تاریخ فرانسه از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است. این جنگها تاثیر بسزایی در تعلیم و تربیت فرانسه داشت ، و قبل از آن ها سه نوع مرکز آموزشی به صورت 1- مدرسه دینی 2- علم و دانش و 3- تربیت بدنی دایر بود . اکثر نجیب زادگان به مدرسه علم و دانش می رفتند و در آن جا نقاشی ، موزیک ، شمشیربازی، و اسب سواری می آموختند.

در آن زمان تربیت بدنی عبارت بود ازپیاده روی وبازی های ساده با توپ ومردم علاقه فراوانی به کوه پیمایی و چوگان نشان می دادند و زمانی که هوا مساعد نبود به بازیهایی از قبیل شطرنج و کارت بازی می پرداختند.

ری گولیت (Reygolliet ) اولین کسی بود که تدریس تربیت بدنی را در مدارس فرانسه شروع کرد و یک ساعت به عنوان تربیت بدنی در برنامه مدارس در نظر گرفت و امتحان آخر سال دانش آموزان را به صورت مسابقه برگزار کرد و جوایز آنها به این صورت بود که نفر اول می توانست به کالج برود و تمام خرج او به عهده قسمت تعلیم و تربیت بود. در سال 1900ورزش های مختلفی به وجود آمد و رشد و تغییر کلی در امور تربیت بدنی در این سال پدیدار شد.

در سال 1920 قانونی به تصویب رسید که بر اساس آن هر کس در هر رشته علمی باید درس تربیت بدنی را نیز در کنار سایر درس ها بگذراند . در سال 1934 مامورانی برای رسیدگی به وضع تربیت بدنی و مسابقات انتخاب شدند و تمامی مسابقات دانش آموزی ، مسابقات اردویی و مسابقات قهرمانی کشور را زیر نظر گرفتند.

دانش آموزان از سن 14-6 سالگی در مراکز آموزشی دروس حساب، تربیت بدنی، تاریخ، جغرافیا و زیست شناسی را فرا می گرفتند . مدت تحصیل در دبیرستان 7 سال بود که این مدت بلافاصله پس از دوره کودکستان و دبستان آغاز و به 2و 3 ساله تقسیم می شد . در چهار سال اول دانش آموزان به طور عمومی دروس را فرا می گرفتند و در سه سال آخر درس ها را به طور کاملتر می آموختند . فارغ التحصیل دبیرستان باید یک سال درس های عمومی می خواند تا بتواند در دانشگاه شرکت کند و بعد از قبولی در کنکور وارد دانشگاه شود.

تاریخ شطرنج


دانلود با لینک مستقیم


مقاله درباره تاریخچه تربیت بدنی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد