رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله فرآیند سنگ زنی

اختصاصی از رزفایل مقاله فرآیند سنگ زنی دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

مقاله فرآیند سنگ زنی


مقاله فرآیند سنگ زنی

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

  فرمت فایل:word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

   تعداد صفحات:21

مقدمه

فرآیند سنگ زنی معمولا به عنوان پرداخت نهایی قطعه به خاطر توانایی آن در ارضای صافی سطح و تولرانس مطلوب به کار می رود. تولرانس و صافی سطح به هم مرتبط هستند. برای رسیدن به تولرانس مطلوب لازم است صافی سطح مناسب داشته باشیم . در اکثر طراحی ها . این تولرانس است که بر روی حداکثر زبری محدودیت اعمال می کند. در حالیکه عملکرد مناسب قطعه نیازمند سطح صاف است .

قابلیت اعتماد قطعات مکانیکی ، به خصوص برای کاربردهای پر مقاومت ، تا حد زیادی به کیفیت سطح ایجاد شده از فرآیند ماشینکاری بستگی دارد . کیفیت سطح از دو جنبه قابل بررسی است: درستی سطح و بافت آن . درستی سطح با خواص مکانیکی و متالوژیکی لایه های سطح ایجاد شده از ماشینکاری در ارتباط است. در سنگ زنی             مهم ترین مئسله درستی سطح ، خرابیهای ناشی از حرارت است. همان طور که در فصل قبل به آن اشاره شد. بافت سطح به توپوگرافی و هندسه سطح ماشینکاری شده بر می گردد. که معمولا بازبری سطح مشخص می شود.

این فصل راجع به تولرانس و بافت سطح صحبت می کند که هر دوی آنها مشخصاتی از سطح را در اختیار می گذارند. در ابتدا راجع به سطوحی که می تواند از عملیات سنگ زنی بدست آید صحبت می­شود. بعد از آن کمی سازی مشخصات سطح به طور خلاصه بحث خواهد شد. . بعد از آن رابطه ای بین زبری و تولرانس معرفی می شود. مدل های مختلف ک ایجاد سطح سنگ خورده ی ایده آل را توجیح می کند که توسط آنها می توان زبری سطح را پیش بینی کرد و نشان می دهد که ضرایب مختلف چه تاثیری روی سطح می گذارند. ولی روابط تئوری نیز وجود دارند که روی کاربردهای عملی محدودیت اعمال می­کنند، به هر حال برای بررسی تاثیر پارامترهای کاری ، باید آنها را به طور عملی تجربه کرد.

 - ریخت شناسی سطح ماشنیکاری شده

مورفولوژی ریز- سطح ایجاد شده از سنگ زنی شامل هم پوشانی خراشهای حاصل ذرات سائیده بر روی قطعه کار است . ؟؟؟؟ از سطح ایجاد شده در شکل 7-1 آمده است . در مثال سنگ زنی مستقیم Plunge همانند بقیه روشهای سنگ زنی ، حرکت نسبی دانه و قطعه کار ، توسط جهت خراشها و شیارها قابل تشخیص است .

خراشها برروی سطح پرداخت شده تنها وابسته به بخش پایینی مسیر برش دانه های بیرونی سطح چرخ سنگ است . در اینجا ضخامت براده تغییر شکل نیافته به طور قابل ملاحظه­ای کوچکتر از نفوذدانه هاست که این باعث ایجاد نیروی شخم می شود . درجه نیروی شخم بستگی به جنس قطعه ماشین کاری شده دارد. ؟؟؟ که بیشتر چسبنده باشند مثل تیتانیوم ، آلیاژهای پایه نیکل و فولاد ضدزنگ آستینتی تمایل بیشتری به ایجاد جریانهای کناری دارند. به همین دلیل ، سیال سنگ زنی که چسبندگی بین قطعه کار و سنگ را کاهش می دهد، باعث کاهش در نیروی شخص می شود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله فرآیند سنگ زنی
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد