رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

پاورپوینت درباره شبکه های حسگر بی سیم Wireless Sensor Networks

اختصاصی از رزفایل پاورپوینت درباره شبکه های حسگر بی سیم Wireless Sensor Networks دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

شبکه های حسگر بی سیم Wireless Sensor Networks

40اسلاید

شبکه های حسگر بی سیم : مجموعه ای از گره های حسگر که بصورت تصادفی در محل توزیع گشته تا میحیط یا اهداف مورد نظر را شناسایی و اطلاعات را دریافت ، ذخیره و پردازش و ارسال نمایند و برای اندازه ‌گیری گروهی برخی از کمیت‌های فیزیکی یا شرایط محیطی مانند دما، صدا، لرزش، فشار، حرکت یا آلاینده‌ها، در مکان‌ های مختلف یک محدوده کاربرد دارد.

 

 

ذره میکا نمونه ای از یک گره

 

 

هرگره بطور مستقل و بدون دخالت انسان کار میکند و نوعا از لحاظ فیزیکی بسیار کوچک است ودارای محدودیت هایی در قدرت پردازش, ظرفیت حافظه, منبع تغذیه, ... میباشد.

 

این شبکه های حسگر نوعا تک منظوره هستند.

کاربردها:

(1پزشکی و درمانی: آموزش پزشکی و body sensor network
(2نظامی و دفاعی:مانیتور کردن دشمن ، میدان مین هوشمند
(3کشاورزی : مثلا در تنظیم آب و هوای گلخانه
(4صنعتی و تجاری : تنظیم روشنایی سیستم های امنیتی تشخیص و مقابله با سرقت, آتش سوزی(درجنگل), سیستم های ردگیری, نظارت وکنترل وسایل نقلیه و ترافیک, کنترل کیفیت تولیدات صنعتی
 
ساختمان گره

هر گره شامل واحد حسگر/ کارانداز ,  واحد پردازش داده ها ,  فرستنده/گیرنده بی سیم  و  منبع تغذیه می باشد. بخشهای اضافی  واحد متحرک ساز ,  سیستم مکان یاب و تولید توان نیز ممکن است بسته به کاربرد در گره ها وجود داشته باشد.

واحد پردازش داده شامل یک پردازندة کوچک و یک حافظه با ظرفیت محدود است داده ها را از حسگرها گرفته بسته به کاربرد پردازش محدودی روی آنها انجام داده و از طریق فرستنده ارسال می کند. واحد پردازش مدیریت هماهنگی و مشارکت با سایر گره ها در شبکه را انجام می دهد.

واحد تامین انرژی, توان مصرفی تمام بخشها را تامین می کند که اغلب یک باطری با انرژی محدود است. محدودیت منبع انرژی یکی از تنگناهای اساسی است که در طراحی شبکه های حس/کار همه چیز را تحت تاثیر قرار می دهد. در کنار این بخش ممکن است واحدی برای تولید انرژی مثل سلول های خورشیدی وجود داشته باشد

 

در گره های متحرک واحدی برای متحرک سازی وجود دارد. مکان یاب موقعیت فیزیکی گره را تشخیص می دهد. تکنیکهای مسیردهی  و وظایف حسگری به اطلاعات مکان با دقت بالا نیاز دارند. یکی از مهمترین مزایای شبکه های حس/کار توانایی مدیریت ارتباط بین گره های در حال حرکت می باشد.

 

 


دانلود با لینک مستقیم


پاورپوینت درباره شبکه های حسگر بی سیم Wireless Sensor Networks
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد