رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

تحقیق درمورد ناهنجاری بدمینتون 9 ص

اختصاصی از رزفایل تحقیق درمورد ناهنجاری بدمینتون 9 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 9

 

 

واحد گرگان

 

ناهنجاریهای بدمینتون

استاد :

آقای دکتر بهلکه

دانشجو:

عاطفه حاج محمدعلی

تاریخچه

تاریخچة بدمینتون در جهان

از دوران بسیار قدیم در ژاپن بازی بدمینتون به نام آل بین وجود داشته است. آزتکها (از سرخپوستان مکزیک) و اینکاها نیز به این ورزش علاقه داشته‌اند و در دورة رنسانس، زمانی که این ورزش در اروپا به عنوان تفریح اوقات فراغت اشراف درآمده، آن را در قصرها، چمنزارهای تفریحی و حتی روی عرشه قایقهای بادبانی بازی می‌کرده‌اند.

انقلاب فرانسه به سال 1789 به این ورزش جنبه همگانی بخشید و آن را تبدیل به تفریح روزهای یکشنبه عدة زیادی از مردم نمود و سرانجام افسران انگلیسی مستقر در هندوستان با این بازی آشنا شدند و در سال 1869 آن را به انگلستان آوردند. دوک بیوفرت به این بازی علاقه‌مند شد و امکانات آن را در قصری به نام بدمینتون فراهم آورد و از میهمانان خود با این بازی پذیرایی کرد. نام بدمینتون از این کاخ گرفته شده است.

پس از آن مقررات خاص و قوانین لازم برای بدمینتون تدوین گردید و به شکل رسمی درآمد و بین باشگاهها و کشورهای جهان مسابقاتی برگزار گردید. اینک مدت بسیار زیادی است که بدمینتون جنبة جهانی گرفته است. در سال 1934 فدراسیون بین‌الملی بدمینتون (IBF) به وجود آمد و اکنون بیش از هفتاد کشور جهان در آن عضویت دارند.

در المپیک 1972 نمایشی از ورزش بدمینتون برگزار و از المپیک سال 1992 این رشته به طور رسمی وارد بازیهای المپیک گردید.

معتبرترین مسابقات تیمی مردان جهان از سال 1948 به نام توماس کاپ و تیمی بانوان از سال 1956 به نام اوبرکاب هر سه سال یک بار انجام می‌شود. سرجورج توماس اولین رئیس فدراسیون بین‌المللی بدمینتون بود. دیگر مسابقات مهم این رشته در سطح جهان عبارتند از:

مسابقات انفرادی (یکنفره و دونفره) قهرمانی جهان – مسابقات جایزه بزرگ – مسابقات آزاد جهانی انگلستان- مسابقات سودرمن – مسابقات اختصاصی هر قاره به صورت تیمی و انفرادی.

مسابقات یاد شد، در هر دو قسمت مردان و بانوان برگزار می‌شود.

علاوه بر آن، مسابقات بین‌المللی متعددی به مناسبتهای مختلف در سطح جهان انجام می‌گردد.

از صاحب نامان بدمینتون در سطح جهان، کشورهای چین، اندونزی، کره جنوبی، مالزی و اخیرا دانمارک را می‌توان نام برد.

تاریخچة بدمینتون در ایران

در ایران و در جنوب کشور به ویژه مسجد سلیمان و آبادان، اتباع انگلیسی بدمینتون بازی می‌کرده‌اند. از این رهگذر تعدادی از ایرانیان هم با آن آشنا شدند و آن را آموختند و به همین دلیل اولین قهرمانان ایران و تیم ملی در سالهای نخستین شروع فعالیت رسمی بدمینتون، بازیکنان این مناطق بودند.

فدراسیون بدمینتون ایران در سال 1351 تشکیل و فعالیت رسمی بدمینتون در ایران آغاز گردید. تیم بدمینتون ایران در مسابقات آسیایی تهران، سال 1353 به مقام هشتم آسیا دست یافت.

از استانهای صاحب نام بدمینتون کشور، می‌توان زنجان، تهران، اصفهان، یزد، گلستان و قم را نام برد. اولین دورة مسابقات قهرمانی ایران به صورت رسمی در سالن ورزش دانشگاه شهید بهشتی تهران با شرکت 24 تیم برگزار شد.

انجمن بدمینتون آموزشگاههای کشور در سال 1360 تشکیل گردید. اما بنا به دلایلی اولین دورة رسمی مسابقات آموزشگاهها در سال 1366 در شهر زنجان با شرکت شش تیم برگزار گردید. پس از آن، همه ساله مسابقات مذکور با کمیت و کیفیت بیشتر و بهتری برگزار می‌شود و تعداد تیمهای شرکت‌کننده هر یک از سه مقطع تحصیلی، در هر دوره از مسابقات بیش از بیست تیم از استانهای


دانلود با لینک مستقیم


تحقیق درمورد ناهنجاری بدمینتون 9 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد