رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با محیط فلش

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با محیط فلش دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 19

 

فصل اول : آشنایی با محیط فلش

خصوصیات سیستم مورد استفاده :

- حداقل سیستم مورد نیاز پنتیوم 233 - 16 مگابایت Ram - حدود 600 مگا بایت فضای آزاد - کارت گرافیکی 64 گیگا بایت

 

آشنایی با انواع فایلهای Flash

فایلهای Flash با سه نوع پسوند قابل ذخیره سازی است : 1-fla 2-swf 3-exe1- پسوند fla هنگام ذخیره سازی یک فایل در Flash ، به طور اتوماتیک فایل با پسوند fla ذخیره می شود. از خصوصیات این پسوند این است که صرفاً در محیط نرم افزار قابل باز شدن و ویرایش است . یعنی اینکه اگر فایل مورد نظر ما نیاز به ویرایش داشته باشد ، تنها باید با پسوند fla ذخیره سازی گردد . آیکون فایلهای fla را به این شکل می توانید بشناسید .

2- پسوند swfاین پسوند حاصل اجرای فایل fla می باشد ، و بطور خودکار یک بار پس از اجرای فایل fla در کنار این پسوند (در همان مسیر) ساخته می شود . این فایل که حجمی به مراتب کمتر از فایل fla داشته ، قابلیت اجرا توسط برنامة Flash Player را دارد . نکته : برای ایجادپسوند swf باید قبلاً فایل را به شکل fla ذخیره کرده باشید . نکته :در گذشته برای پویا نمایی از برنامه Shock Wave Flash استفاده می شده است . پسوند swf از این برنامه گرفته شده است . آیکون فایلهای swf را به این شکل می توانید بشناسید .  

3- پسوند exeاین پسوند که از فایلی با پسوند swf ساخته می شود، بدون نیاز به نرم افزار Flash و همچنین Flash Player قابل اجرا است . البته باید توجه داشت که حجم این فایل بیشتر از بقیه پسوندهای دیگر Flash بوده و استفاده چندانی بر روی وب ندارد . برای ایجاد کردن این فایل حتما باید از نسخه swf فایل استفاده کرد ضمن اینکه مسیر اجرای آن از منوی File گزینه ی Creat Projector و سپس swf می باشد . نکته : برای استفاده بر روی وب حتماً باید از نسخه swf فایل استفاده کنیم . آیکون فایلهای exe را به این شکل می توانید بشناسید .

آشنایی با ابزارها :ابزارهای flash به چهار دسته تقسیم می شوند : 1- Drawing Selection (ابزارهای رسم)2- View Selection (ابزرهای نمایش)3- Color Selection(رنگها)4- Option Line Tool :این ابزار برای رسم خطوط آزاد استفاده می شود ، کلید گرم آن (N) می باشد . نکته : هر کدام از ابزارهای این نرم افزار دارای Option , Properties خاص خود می باشند . البته بعضی ابزارها ممکن است Option یا properties را نداشته باشند . ابزار line Tool ، فقط Properties دارد ، که در زیر به شرح آن می پردازیم :

 

Stroke Color : برای تغییر رنگ خط رسم شده ، از این ابزار استفاده می شود . رنگهای موجود در این Pallet ،رنگهای تحت وب اند که به صورت RGB (حدود 216 رنگ) بوده ، و نسبت به رنگهای CMYK محدودیت دارند . Stroke Style :به کمک این گزینه می توان ضخامت خط رسم شده را مشخص کرد . اعدادی که می توان در این جعبه وارد کرد بین1/0 تا 10 است . برای تغییر این عدد می توانیم عدد مورد نظرمان را وارد کنیم یا از لغزنده کنار جعبه استفاده کنیم . Custom : در این گزینه تمام آیتم های Line قرار دارد . با زدن این کلید پنجره Stroke Style باز می شود ، که گزینه های آن به شرح زیر است :

Type : نوع خط مورد نظر را انتخاب می کنید .( که البته در این قسمت نیز متناسب با نوع خطی که انتخاب می کنید ، باز هم می توانید تنظیمات ظریفتری را بر روی کار خود انجام دهید ، که این مساله از توانمندیهای نرم افزار Flash است. )Sharp Corners : این گزینه برای پر کردن فضاهای خالی در زاویه های ایجاد شده در شکل خطوط است . (در واقع انتخاب این گزینه باعث می شود که گوشه های خط به هم بسته شوند.)

 

Oval Toolاین ابزار برای رسم دایره و بیضی استفاده می شود و به طور پیش فرض بیضی رسم می کند ، که با پایین نگه داشتن Shift می توانیم اقدام به رسم دایره کنیم . (توجه کنید که خط دور دایره با مشخصات همان خطی رسم می شود که در Line Tool مشخص شده است .) کلید گرم این ابزار (O) است . فضای بیرونی شکل رسم شده را Stroke تشکیل می دهد و فضای داخلی شکل Fill است ، که این قاعده برای تمامی اشکال بسته برقرار است . در Properties این ابزار ، دو ناحیه تعیین رنگ وجود دارد ، یکی برای Line Stroke و دیگری برای Fill Stroke و این تفاوتی است که Properties ابزار Oval با Line دارد .

 

Rectangle Tool این ابزار برای رسم چهارضلعی استفاده می شود و در صورتی که بخواهیم یک چهارضلعی با اضلاع هم اندازه رسم کنیم ، باید از کلید Shift کمک بگیریم . کلید گرم آن ، کلید (R) است . این ابزار فقط دارای Option بوده و Properties ندارد .

Round Rectangle Radius با کلیک بر روی این Option ، پنجره ای باز می شود که می توان با دادن عدد 0 تا 999 میزان گرد بودن گوشه های شکل را تنظیم کرد . (هر چقدر این عدد بزرگ تر باشد ، شکل به دایره شبیه تر می گردد. ) نکته : هنگامی که از این ابزار استفاده می کنیم ، می توانیم با کلیدهای جهت نمای بالا و پایین نیز میزان گرد بودن و یا نوک تیز بودن زاویه های چهار ضعلی مان را همراه با فشردن دکمه ماوس انجام دهیم . در این روش این عمل با دقت چشم انجام می گیرد نه انتخاب عدد. Arrow Toolبرای انتخاب اشیاء و نیز جابجایی آنها از این ابزار استفاده می شود . دقت داشته باشید که وقتی شکلی را به حالت انتخاب می بریم به صورت مشبک مشاهده می شود . کلید گرم این ابزار (V) است .نکته : برای اینکه تمام قسمتهای (Fill , Stroke) انتخاب شوند ، بایستی دابل کلیک کنیم . این ابزار چهار حالت دارد ، که این حالات دقیقاً بستگی به موقعیت قرار گرفتن بر روی شکل دارند : 1- در حالتی که به نشانگر ماوس شکل یک + فلش دار اضافه می شود ، برای جابجایی یک شکل استفاده می شود . 2- در حالتی که به نشانگر ماوس شکل یک مستطیل نقطه چین اضافه می شود ، امکان انتخاب کل شکل در اختیار کاربر است . 3- در حالتی که به نشانگر ماوس یک فلش به همراه یک زاویه 90 درجه اضافه و مشاهده می شود ، می توان مربع یا مستطیل را از یکی از گوشه های آن تغیر شکل داد . (کشیدگی یا فرورفتگی ایجاد کرد.)4- و حالت آخر وقتی است که به دنبال نشانگر ماوس یک فلش به همراه یک منحنی کوچک دیده می شود ، در این حالت می توان دایره یا بیضی را از یک گوشه تغییر شکل داد

Pencil Tool

به کمک این ابزار می توانیم خطوطی را طبق حرکت دست رسم نماییم ،Properties این ابزار دقیقاً مانند Line Tool است. کلید گرم این ابزار (Y) است . البته Option آن دارای سه گزینه است که در زیر توضیح آن را مشاهده می کنید : Straighten : در این حالت خطور رسم شده با زاویه های 90 درجه رسم می شود .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره آشنایی با محیط فلش
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد