رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله قطعات سخت افزاری کامپیوتر

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله قطعات سخت افزاری کامپیوتر دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مقاله قطعات سخت افزاری کامپیوتر


دانلود مقاله قطعات سخت افزاری کامپیوتر

 

مشخصات این فایل
عنوان: قطعات سخت افزاری کامپیوتر
فرمت فایل : word( قابل ویرایش)
تعداد صفحات: 40

این مقاله درمورد قطعات سخت افزاری کامپیوتر می باشد.

خلاصه آنچه در مقاله قطعات سخت افزاری کامپیوتر می خوانید :

حافظه اصلی
حافظه اصلی کامپیوتر از تراشه هایی از نیمه هادی ها که بر روی کیت هایی نصب شده اند ، ساخته شده است . این کیت ها را SIMM می گویند . برداصلی پنتیوم برای به کارگیری حافظه های 72 پین استاندارد ، طراحی شده است . اگر شما زبانه های فلزی انتهای حافظه 72 پین را بشمارید ، متوجه خواهید شد که چرا نام این مدل را 72 پین نهاده اند .
بیشتر بردهای اصلی پنتیوم دارای چهار سوکت 72 پین هستند . این چهار سوکت ، خود به دو دسته تقسیم میشوند : بانک 0 که شامل 2 سوکت ، و بانک 1 که باز هم شامل 2 سوکت است . شما باید حداقل 2 سوکت یعنی یک بانک را پرکنید . یعنی از حافظه بصورت جفت استفاده کنید . از یک حافظه تکی نمیتوانید استفاده کنید . همچنین به این نکته نیز توجه کنید که بانک 0 باید قبل از بانک 1 پر شود . به عنوان مثال برای اینکه به یک سیستم ، 16 مگابایت حافظه اضافه کنید ، باید دو حافظه 8 مگابایتی را در بانک 0 وارد کنید . البته راه دیگر این است که از چهار حافظه 4 مگابایتی استفاده کنید ، در این صورت هردو بانک 0 و 1 پر میشوند .
مقدار حافظه به کار رفته در SIMM
نشان دهنده مقدار حافظه ای است که یک ماژول حافظه ، به کامپیوتر اضافه میکند . این گنجایش به وسیله مقیاس  (مگابایت) اندازه گیری میشود (برای میلیون ها بایت) .
زمان دسترسی به اطلاعات
از این طریق میتوانید بفهمید که زمان موردنیاز برای دسترسی به اطلاعات ، چقدر است . واحد اندازه گیری این زمان ns است (یک بیلیونیوم ثانیه) . در مثال های بالا ، حافظه 4 مگابایتی ، 70 نانو ثانیه است ، درحالی که حافظه 8 مگابایتی 60 نانوثانیه میباشد . برای پنتیوم 133 مگاهرتز به بالا ، بهتر است از حافظه های 60نانوثانیه و یا سرع تر استفاده کنید . توجه کنید که بهتر است که همه حافظه های به کار رفته در کامپیوتر ، یک سرعت مشابه داشته باشند .

حافظه های با پریتی و یا بدون پریتی
همیشه به این نکته توجه کنید که آیا حافظه خریداری شده توسط شما ، دارای بررسی کننده پریتی است یا خیر .
پریتی جزئی از حافظه است که کارایی حافظه کامپیوتر را مورداعتماد میکند . هر یک بایت حافظه بدون پریتی شامل 8 بیت است ، درحالی که هریک بایت حافظه با پریتی ، شامل 9 بیت میباشد . این یک بیت اضافی ، آزمایش کننده پریتی است که به منظور بالا بردن ضریب اطمینان اطلاعات موجود در 8 بیت حافظه ، به کار برده شده استن . در صورتی که حروف زیر را بر روی حافظه مشاهده کردید ، می توانید پی ببرید که حافظه شما با پریتی است :
1X36 ، 2X36 و یا 8X36
توجه : بسیاری از بردهای اصلی امروزی به گونه ای طراحی شده اند که حافظه های بدون پریتی با آنها سازگار باشد . توجه داشته باشید که حافظه خریداری شده توسط شما ، باید با برداصلی همخوانی داشته باشد .
در صورتی که میخواهید به هنگام رد و بدل شدن اطلاعات در حافظه ، ضریب اطمینان بالا باشد ، یک برداصلی را انتخاب کنید که با حافظه با پریتی به خوبی سازگاری داشته باشد .
حافظه های EDO و یا غیر EDO
EDO 1 نوع جدیدی از حافظه SIMM است که 10 تا 15 درصد سریع تر از حافظه های معمولی عمل میکند . این حافظه درتمامی بردهای اصلی پنتیوم که دارای سوکت های 72 پین هستند ، قابل نصب است ، اما این 15 درصد سرعت اضافه ، تنها هنگامی به دست می آید که ما بردی را به کار برده باشیم که به خوبی با حافظه EDO سازگار باشد . به خاطر داشته باشید که حافظه SIMM را به صورت جفت خریداری کنید . همچنین توصیه میشود حافظه هایی خریداری کنید که توسط یک کارخانه ساخته شده و از یک مدل باشند . فراموش نکنید که برای برداصلی پنتیوم ، از حافظه EDO استفاده کرده و از سرعت بیشتر آن لذت ببرید .
16 مگابایت حافظه ، کمترین مقداری است که برای استفاده از توانمندی های پنتیوم ، باید به کار برده شود ، مخصوصا درصورتی که قصد دارید از سیستم عامل ویندوز 98 در کامپیوتر خود استفاده کنید . البته در این حالت ، حتی از 8 مگابایت حافظه نیز میتوان استفاده کرد ، ولی این مقدار میتواند تاثیر زیادی در کند شدن سرعت کامپیوتر شما داشته باشد . درصورتی که میخواهید علاوه بر ویندوز 98 ، از برنامه های طراحی نظیر فتوشاپ نیز استفاده کنید ، حافظه ای بیش از 32 مگابایت را توصیه میکنیم .

حافظه cache
حافظه cache انواع زیادی ندارد . هنگامی که برداصلی پنتیوم را تهیه میکنید ، ممکن است فروشنده این پرسش را که آیا میخواهید به برداصلی دو نوع حافظه بیافزایید یا خیر ، از شما بپرسد . بسته به نوع برداصلی ، میتوانید دو نوع حافظه cache به برداصلی خود اضافه کنید : حافظه cache به صورت IC های جدا و یا نوع cache به برداصلی خود اضافه کنید : حافظه cache بصورت IC های جدا و یا نوع COAST . کارخانجات سازنده برداصلی ، معمولا حافظه cache را نیز به برداصلی می افزایند ، البته در بیشتر بردها ، قابلیت افزایش این نوع حافظه ، درنظر گرفته شده است . معمولا برای اضافه کردن cache ، از نوع COAST استفاده میشود .
در صورتی که برداصلی شما قابلیت افزودن این حافظه را دارد ، برای افزایش سرعت کامپیوتر ، از آن استفاده کنید .
سرعت انتقال اطلاعات در این نوع حافظه بسیار بالا است (15 نانوثانیه) . به این ترتیب ، سرعت کامپیوتر شما به مقدار قابل ملاحظه ای بالا میرود . بطورکلی ، cache سرمایه گذاری خوبی برای یک کامپیوتر است .
کامپیوترهای قدیمی تنها دارای شکاف های توسعه از نوع ISA 1 بودند . سرعت انتقال اطلاعات در نوع ISA پایین است . به فکر خرید بردی که تنها شکاف توسعه گفته شده را دارا است ، نباشید . بعد از این گونه بردهای اصلی ، بردهایی وارد بازار شد که دارای شکاف های توسعه VL-bus 2 بودند . اصولا VL-bus به این منظور طراحی شد که داده ها و اطلاعات را بهتر و سریع تر انجام گیرد ، تاثیر مستقیم بر سرعت وکارایی کامپیوتر دارد .
نوع جدیدتر و بهتر شکاف های توسعه که  امروزه درتمامی برده های اصلی پنتیوم به کار برده میشود ، شکاف های توسعه که امروزه درتمامی بردهای اصلی پنتیوم به کاربرده میشود ، شکاف های توسعه PCI و VLB هستند که عمل انتقال اطلاعات را به مراتب بیشتر و پرسرعت تر از نوع VL-bus انجام میدهند . به این ترتیب ، سرعت کامپیوتر ، بازهم بیش از پیش افزایش مییابد . هیچگاه سعی نکنید که با خرید کارت های گرافیکی قدیمی ، در پول خود صرفه جویی کنید . همچنین به این نکته توجه داشته باشید که کارت گرافیکی PCI و یا VLB خریداری شده توسط شما ، باید با برداصلی ، سازگاری داشته باشد .
از آنجات که کارت های PCI مرسوم ترین کارت های گرافیکی هستند که در بردهای پنتیوم به کار برده میشوند ، لازم است توضیحات بیشتری آورده شود .
هنگام انتخاب یک کارت گرافیکی ، باید به 2 نکته توجه کنید .
1- نوع کارت گرافیکی
2- مقدار حافظه کارت گرافیکی
این دوعمل نشان دهنده سرعت و همچنین کیفیت تصویر کارت گرافیکی هستند . در کارت های گرافیکی معمولا دو نوع حافظه بکار برده میشود : DRAM و VRAM . نوع DROMA حافظه ای است که از آن میتوان بجای حافظه ای است که از آن میتوان بجای حافظه اصلی در راستای جهانی ، کارت گرافیکی همراه DRAM معمولا ارزانتر از کارت های هستند  که در آنها VRAM  به کار برده شده است . سرعت کارت های گرافیکی  PCI که در آنها از VRAM استفاده شده ، بیشتر است .
هرچه مقدار حافظه به کار رفته در کارت های گرافیکی PIC بیشتر باشد ، کیفیت تصویری که بر روی صفحه نمایش نشان داده میشود ، بهتر خواهد بود . برای برنامه هایی مانند واژه پردازها و یا برنامه های معمولی دیگر ، تنها 1 مگابایت حافظه در کارت گرافیکی نیاز خواهید داشت .
به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که بهترین کیفیت تصویر را هنگامی میتوانیم به دست آوریم که صفحه نمایش ، توانایی خوب نشان دادن تصویر ار داشته باشد .

برای کامپیوتر موردنظر شما یک کارت گرافیکی S3 به همراه 2 و یا 4 مگابایت حافظه را توصیه میکنیم .
در زیر معروفترین کارت های گرافیکی موجود در بازارهای جهانی ، آورده شده است :
Diamond                Cirrus Logic                ATI
Matrox                Hercules                Genoa
Number Nine             Orchid                Trident

صفحه نمایش
هنگام خرید صفحه نمایش ، باید به نکات زیادی توجه شود . امروزه کارخانجات گوناگون اقدام به تولید صفحه نمایش هایی در اندازه های مختلف میکنند ، از جمله صفحه نمایش های 14 اینچ و 15 و حتی 20 اینچ . درصورتی که شما قصد دارید در طول شبانه روز ، ساعت ها از کامپیوتر استفاده کنید ، بهتر است صفحه نمایشی را با اندازه بزرگتر به کار برید . البته با توجه به قیمت بسیار بالای صفحه نمایش های 20 و یا 17 اینچ ، توصیه ما استفاده از یک صفحه نمایش 15 اینچ است . به این ترتیب ، چشم شما کمتر احساس خستگی میکند .
از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید ، میزان تشعشع های صفحه نمایش است.
در اینجا نیز توصیه ما به کاربردن صفحه نمایشی با کمترین میزان تشعشع است . بهتر است که صفحه نمایش موردنظر شما با استاندارد MPR II هماهنگ باشد .
یک نکته دیگر ، توجه به میزان تولید الکتریسیته ساکن ، در روی صفحه نمایش است . بهتر است تولید الکتریسیته ساکن در صحفه نمایش بسیار پایین باشد .
خوشبختانه امروزه در بیشتر صفحه نمایش هایی که توسط کارخانجات مختلف ساخته میشوند ، مواغرد گفته شده رعایت میگردند . این صفحه نمایش ها دارای بهترین کیفیت تصویر با قدرت تفکیک پذیری بالا هستند .
پنکه خنک کننده پردازنده
حدود 3 منیلیون ترانزیستور در پردازنده پنتیوم و درحجمی درحدود 2 اینچ در 2 اینچ جای داده شده اند . تجسم کنید که حرکت الکترونها د راین ترانزیستورها با این حجم کوچک ، چه گرمای زیادی تولید میکند . همچنین پردازنده پنتیوم در حدود 15 وات انرژی مصرف میکند . به منظور پایین آوردن گرمای بسیار زیادی که تولید میشود ، استفاده از یک پنکه خنک کننده کوچک ، ضروری به نظر میرسد .
ساختمان پنکه خنک کننده پردازنده از دو بخش اصلی تشکیل شده است :
صفحه دفع کننده گرما و پنکه ای کوچک . صفحه دفع کننده گرما از یک فلز کوچک ساخته شده است که بر روی سطح پردازنده کامپیوتر قرار میگیرد . پنکه خنک کننده نیز به وسیله پیچ ها و یا گیره هایی به صفحه دفع کننده گرما متصل است کانکتورهایی در ینکه خنک کننده وجود دارد که به کانکتورهای موجود در برداصلی (اطراف پردازنده) وصل میشوند
....

بخشی از فهرست مطالب مقاله قطعات سخت افزاری کامپیوتر

قطعات کامپیوتر
CPU (پردازنده)
motherboard (برداصلی)
کارت گرافیکی
کارت I/O
دیسک سخت
درایو CD-ROM
مودم
نوارگردان
ماوس
قطعات دیگر
پردازنده
حافظه اصلی
حافظه های EDO و یا غیر EDO
حافظه cache
صفحه نمایش
پنکه خنک کننده پردازنده
کارت I/O
صفحه کلید
درایو فلاپی
دیسک سخت
کارت صدا
مودم

 


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله قطعات سخت افزاری کامپیوتر
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد