مبانی مدیریت در رسانه
93اسلاید
فهرست
تعاریف سازمان و مدیریت
مکاتب مدیریت
مدیریت و وظایف آن
رفتار سازمانی
مدیریت در رادیو و تلویزیون
•موضوع مدیریت در سه حوزه با رسانه پیوند دارد.
.1مدیریت بر رسانه
.2مدیریت در رسانه
.3مدیریت رسانهای
مدیریت بر رسانه در حوزه حکومت و مدیریت کلان کشور است و سیاستهای کلان، اهداف اصلی، خطوط قرمز و اصول حاکم بر رسانه را تعین میکند.
مدیریت در رسانه درحوزه سازمان رسانه و محیط پیرامون آن است و اداره رسانه را به عهده دارد. وظیفه مدیریت در رسانه اداره بهینه سازمان و تحقق اهداف است.
مدیریت رسانهای در حوزه تبلیغات و ارتباطات است، این حوزه از مدیریت موضوعی اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و یا فرهنگی را با استفاده از رسانهها و جهت نیل به اهداف از پیش تعین شده مدیریت میکند.
مدیریت
مدیریت علم وهنر سازمان دهی، هماهنگی، رهبری و کنترل فعالیتهای گروهی برای دستیابی به هدفهای مطلوب با بیشترین کارایی میباشد.
مدیریت عبارت است از هماهنگ کردن منابع انسانی و مادی برای نیل به هدف.
وظایف مدیریت
لوتر گولیکLuther Gulick وظایف هفتگانهای به شرح زیر برای مدیریت تعریف کرده است:
.1برنامه ریزی Planning
.2سازماندهیOrganizing
.3تامین نیروی انسانی Staffing
.4هدایتDirecting
.5هماهنگیCoordinating
.6تهیه گزارشReporting
.7بودجه بندیBudgeting
نخستین بار آدام اسمیت (Adam Smith) با معرفی مفهوم ”تقسیم کار“ در1776 بحث مدیریت را آغاز کرد.
در 1832 چارلز بابیج(Charls Babbage) ریاضیدان انگلیسی برای اولین بار موضوع اختلاف در مهارت و نقش آن در تعیین مقدار دستمزد را به بحث گذاشت.
آنچه که به صورت مدون در زمینه مدیریت تهیه و ارائه شد توسط فردریک تیلور انجام گرفت که به عنوان بنیانگذار مکتب کلاسیک در مدیریت شناخته شده است.
پاورپوینت درباره مبانی مدیریت در رسانه