رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

قدمت سنگ دستگاه ادراری

اختصاصی از رزفایل قدمت سنگ دستگاه ادراری دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

قدمت سنگ دستگاه ادراری


قدمت سنگ دستگاه ادراری

فرمت فایل : word(قابل ویرایش)تعداد صفحات50

پیشگفتار:

قدمت سنگ دستگاه ادراری به قدمت انسان است.با وجود رشد تکنیکهای مدرن مشکل سنگ ادراری هم چنان برای اورولوژیست ها و بیماران باقی مانده است. هم اکنون میزان شیوع بیماری سنگ ادراری رو به افزایش می باشد .(1)
این سوال همیشه مطرح بوده است که سنگ ادراری موجب چه نوع تغییراتی در مخاط ادراری می شود؟ تا کنون مشخص شده است که مخاط ادراری در پاسخ به محرک هایی چون سنگ وعفونت دچار پرولیفراسیون،متاپلازی و دیس پلازی می شود.(1)
گزارشهایی موجود است که سنگ ادراری موجب بروز تومورهای لگنچه می شود بطوریکه در برخی مطالعات پیشنهاد شده است که همه بیمارانی که تحت عمل جراحی حذف سنگ قرار می گیرند از نظر تغییرات احتمالی اروتلیوم بیوسپی وبررسی می شوند.
اما مطالعه دیگری پیشنهاد بیوپسی را در بیماران مبتلا به سنگ شاخ گوزنی عفونی داده است.از طرفی اثر مدت زمان ابتلا بیماران به سنگ کلیه بر میزان ضایعات وعوارض ناشی از سنگ هنوز مشخص نشده است و در مطالعات مختلف نتایج مختلفی بدست آمده است. با توجه به پروگنوزبد تومورهای لگنچه وکلیه بسیار مهم است که این بیماران در مراحل اولیه بروز آن تشخیص داده شود. بنابراین هدف مطالعه بر این محور تنظیم شده است که آیا نیاز به انجام بیوسپی در هر عمل جراحی حذف سنگ می باشد؟ و در صورتیکه این پاسخ مثبت است آیا می شود زمان مشخصی را برای بیوسپی از مبتلایان به سنگ کلیه در نظر گرفت؟
کلیات: نقش اصلی دستگاه ادراری تولید و دفع ادرار وتنظیم آب واملاح بدن است برای اطلاع دقیق تر از روند تشکیل سنگ ادراری و عوارض سوء آن لازم است که در مورد آناتومی،فیزیوپاتولوژی وبافت شناسی دستگاه ادراری شناخت کافی داشته باشیم.قسمتهایی از دستگاه ادراری که می تواند مبتلا به سنگ شود شامل کلیه ها و لگنچه آن،حالب ها،مثانه و پیشابراه می باشد که در مورد آنها توضیح خواهیم داد.
کلیه ها
آناتومی ماکروسکوپی:یک جفت ارگان قهوه ای مایل به قرمز وسفت می باشد که در خلف صفاق و در دو طرف ستون فقرات قرار دارد.(شکل 1-1)
به عنوان یک عضو ترشح کننده ادرار نقش بزرگی در تنظیم آب و املاح،اسید وباز به عهده دارند علاوه بر این در اعمال دیگری همچون ساختن رنین و ویتامین D و هورمون اریتروپوتین مشارکت دارند.(2)


دانلود با لینک مستقیم


قدمت سنگ دستگاه ادراری
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد