رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله و تحقیق درباره ورزش و تربیت ذهنی 7 ص

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله و تحقیق درباره ورزش و تربیت ذهنی 7 ص دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 8

 

ورزش و تربیت ذهنی (روانی)

میلیون ها ورزشکار ساعت ها به تمرین ورزش های انفرادی می پردازند . آن ها تکنیک ها ی مختلفی را آزمایش و تجربه می کنند ، مکمل های پیشرفته را امتحان می کنند و حتی از متخصصین آموزش دیده برای رسیدن به اهداف مورد نظرشان استفاده می کنند . در تجربه های شخصی ام با افراد زیادی روبرو زیادی روبرو شده ام که مطمئن اند که فقط برای تمرین های ورزشی متراکم ساخته نشده اند .

با این گفته ، خیلی فکر کردم که این افراد و در کجا مانع و سد را پیشرفت می شوند .

کمبود آمادگی ذهنی این را می دانم چون چندی پیش خویش را در چنین وضعیتی یافتم که منجر به صرف وقت برای خود اندیشی و تعیین راه فراری از رکود و نقصان که در آن گیر کرده بودم شد . من ادعا نمی کنم که دکترای آموزش ورزش دارم ، اما تحقیق و مهارت های فراوان به من ثابت کرده که آموزش همراه با تفکر و تامل نیمی از مبارزه است و مهم نیست در چه ورزشی می خواهید تجربه پیدا کنید .

خود انگیزی

یکی از ابعاد کلیدی آمادگی روانی صحیح از درون انسان ناشی می شود . بدون توانایی تحریک خود برای انجام یک کار خاص ، بهبود رو به پیشرفت در آن غیر ممکن است که در تمامی ابعاد زندگی مصداق دارد . مثلاً اگر می خواهید یک NFL linebacker شوید و در حال تماشای فوتبال در بعد از ظهر یک شنبه هستید ، نمی توانید در افکار خود براحتی تصمیم بگیرید .

مهم است که بتوانید روش هایی برای انگیزه یک تمرین یا یک کار ایجاد کنید . مطمئناً اگر با افراد زیادی که می خواهید آن ها را تحت تاثیر خود قرار دهید این تمرینات را انجام دهید به آسانی به نتیجه می رسید . البته ، آنچه در واقع یک ورزشکار با انگیزه را از دیگران جدا می سازد این است که در حالیکه احساس خوبی ندارند به پیشرفت و بهبود خود می پردازند ، برخاستن در هوایf ْ10 ، دویدن یا قدم زدن و ... به عقیده من خود انگیزش و اشتیاق به همراه همدیگر در تمرین و یادگیری موثراند . پس قبل از این که زمان و هزینه زیادی را برای آموزش یک رشته ورزشی صرف کنید از خود بپرسید آیا این همان چیزی است که واقعاً بدنبال آن هستم آیا می توانم خود را برای موفقیت 110% آماده سازم و آیا انگیزه دارم ؟ اگر جواب هر دو سئوال مثبت است پس بدنبال آن بروید . هیچگاه شک نکنید ، مثبت اندیشی باشید و پافشاری کنید ، هر انتخابی که کنید یک قدم به سوی دستیابی به اهدافتان برداشته اید . تنها کسی که می تواند مانع پیشرفتتان شود خود شمایید .

چند منبع رایج برای انگیزه :

وقتی تمرین می کنید به اهدافتان بندیشید . حالا تصور کنید به هدفتان رسیده اید ، چه احساسی دارید هر ذره انرژی مازاد که بگذارید ، آن را از دست خواهید داد .

وقتی تمرین می کنید به آنچه که خواهان رسیدن به آن نیستید فکر کنید . این تقویت منفی واقعاً می تواند در افزایش حجم کار موثر باشد . مثلاً کسی که از افزایش وزنی که در گذشته داشته رهایی یافته است مدام با این واقعیت که دیگر نمی خواهد به روز های گذشته باز گردد تحریک می شود .

دیگر نمی خواهد دوباره چاق شود . پدر یکی از دوستانم دلش می خواست همیشه خوش تیپ و خوش هیکل باشد و تا زمانی که بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت تمرینات روزمره خود را انجام می داد

آسانترین راه این است که بفهمید که در حال هل دادن خود به جلو هستید ، دارید سعی می کنید به عنوان یک انسان پیشرفت کنید . به نظر من کار بر روی اصول اخلاقی فقط در مورد تمرینات ورزشی بکار نمی رود بلکه کلیدی برای موفقیت شغلی و زندگی نیز هست در پایان این بخش دلم می خواهد در مورد ورزشکاری صحبت کنیم که یکی از با انگیزه ترین بازیکنان در رشته ورزشی خود باشد . Ray lewis . هیچ شکلی نیست که هیچ کس نمی تواند به جدیتی او بازی کند ، بازی کرده و مسابقه بدهد .

اگر چه او یک ورزشکار خیلی خوب است ، اما نمی گویم که با استعدادترین linebacker در NFL می باشد . به این ترتیب عجیب نیست که چرا او یک نیروی دفاعی مسلط شده و با 200 تکل

(tackes ) به NFL رسیدن . با اراده و شوقی که دارد خود را به نمونه جسمانی و یکی از linebacker های بزرگ روز رسانده است .

تصور ذهنی

این مفهوم اولین بار توسط پدرم به من ارائه شد ، که تجربه زیادی در مسابقات بسکتبال ، فوتبال و هاکی در طی سالهای متمادی داشت . وقتی در مورد این موضوع با دوستانم صحبت می کنم آن ها می خندند اما باید بگویم اگر روی این متد یک سال یا بیشتر کار شود تاثیر آن دیده می شود . کاری که باید کرد این است که قبل از وقوع یک اتفاق آن را در ذهن خود مجسم کنیم . مثل تصئر برنده شدن مسابقه قبل از هشدار توسط میشل جردن . و این مثالها باز هم وجود دارند اما این حقیقت که تصور ذهنی ناخود آگاهانه می تواند شما را برای موفقیت های غیر منتظره آتی آماده سازد همچنان استوار باقی می ماند . حالا ، بطور آشکار ما گلف باز با بسکتبالیست ها ی حرفه ای نیستیم اما این مفهوم در تمرینات ویژه ورزشی کاربرد دارد .

در مورد وزنه برداری ، توانایی تصویر سازی اینکه وزنه سنگین را برداشته اید می تواند تاثیری غیر قابل اندازه گیری بر شما و توانایی شما در برداشتن


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله و تحقیق درباره ورزش و تربیت ذهنی 7 ص
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد