رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

اقدام پژوهی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان متوسطه اول را در هنگام تدریس درس علوم اجتماعی بهبود بخشم

اختصاصی از رزفایل اقدام پژوهی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان متوسطه اول را در هنگام تدریس درس علوم اجتماعی بهبود بخشم دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

اقدام پژوهی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان متوسطه اول را در هنگام تدریس درس علوم اجتماعی بهبود بخشم


اقدام پژوهی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان متوسطه اول  را در هنگام تدریس درس علوم اجتماعی بهبود بخشم

لینک پرداخت و دانلود *پایین مطلب*

   فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

   تعداددصفحه:34

وقتی پای انضباط به میان می آید رفتارهای آرام بهتر از کلام موثر واقع می شود. همه شاگردان کلاس باید برای رشد مهارت های کلامی، آزادانه در یک بحث کنترل شده مشارکت داشته باشند. (انضباط بدون اشک، ردولف، پرل کاسل، ص 46)

برخی مشکلات ساده انضباطی عبارتند از: دانش آموزی که به هنگام تدریس معلم، مداد خود را می تراشد وقوع نزاع میان دو دانش آموز، صحبت های مخل محیط کلاس درس، رد و بدل کردن کاغذهای یادداشت، بی اعتنایی به درخواست معلم، رابطه عناد آمیز بین گروه های دانش آموزی و ... . (مدیریت کلاس درس، دکتر محمد نریمانی، صفحه 34)

روشن است که مشکلات انضباطی موجب تعارض وکشمکش درونی اکثر والدین(بین دوشیوه سخت گیری واسانگیری می شود(زندی 1377 ص 13) در خصوص مشکلات انضباطی در بعد آموزشی باید یادآورشد که دو مؤلفه اساسی برای ایجادنظم درفعالیت وفرایند یادگیری در کلاس،انضباط واموزش موثر وگیراست.(کریاکو1998،ص55)

هدف انضباط از بین بردن آزادی نیست بلکه اعطای حداکثر آزادی در حدود تربیت به دانش آموز است. پس نوع انضباط بر حسب نوع یادگیری و از درسی به درس دیگر فرق می کند. چنانکه به عنوان مثال هرگاه دانش آموزان به نوشتن انشاء مشغولند یا به یک سخنرانی گوش می دهند باید کلاس آرام و ساکت باشد تا نتیجه مطلوب بدست آید ولی اگر درس کارهای دستی باشد در این صورت انضباط شامل حرکت و سر و صدا خواهد بود و سکوت و آرامش جایز نیست.بهترین شیوه تسلط بر کلاس آن است که بر احترام متقابل بین معلم و دانش آموزان مبتنی باشد. به عبارت دیگر معلم باید در دل دانش آموزان نفوذ کند نه اینکه وسیله ی ارعاب باشد و چوب و فلک را نعمت بهشتی بداند (ماهنامه آموزشی، خبری، شماره 175، ص 16)

مشاهده

اولین جرقّه ای که باعث شد احساس کنم به یک سری اقدامات برای پیشگیری از رفتار های نامناسب نیاز است تا بتوانم دانش آموزان موفق تری داشته باشم مشاهده رفتار بچه ها  بودکه از بدو ورود من به کلاس شروع می شد در ابتدا می بایست آن ها را تشویق می کردم که چیدمان کلاس را مرتب کنند چون آنها به محض ورود به کلاس روی نیمکت ها در هر جایی که قرار داشتند،  می نشستند . در هنگام ورود معلم به کلاس تعداد کمی از بچه ها در جایشان نشسته بودند و بقیه یا در حال نوشتن روی تخته سیاه بودند و یا اینکه وسط کلاس در حال حرکت کردن و حتی دست زدن و پایکوبی بودند. و نماینده کلاس در حال داد زدن و به میز کوبیدن و بعضی وقت ها درگیری لفظی با بچه ها بود . که البته بعضی از تنش های که بین همکاران و بچه ها اتفاق می افتاد از همین جا شروع می شد که این رفتار ها را بی احترامی به خود می دانستند و همان ابتدای ساعت یا کار بچه ها به دفتر می کشید و یا به شدّت با آن ها برخورد می کردند ، بدین ترتیب محیط کلاس متشنّج می شد و این رفتار اصلاً شروع خوبی برای یک تدریس موفق نخواهد بود.


دانلود با لینک مستقیم


اقدام پژوهی چگونه می توانم انضباط دانش آموزان متوسطه اول را در هنگام تدریس درس علوم اجتماعی بهبود بخشم
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد