رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

معدن سرچشمه

اختصاصی از رزفایل معدن سرچشمه دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 11

 

معدن سرچشمه

مجتمع مس سرچشمه در 160 کیلومتری جنوب غرب کرمان و 50 کیلومتری جنوب رفسنجان قرار دارد. ارتفاع این ناحیه از سطح دریا به‫طور متوسط 2600 متر و بلندترین نقطه آن 3000 متر است. کانسارهای سرچشمه در قسمت مرکزی سلسله جبال زاگرس قرار گرفته و متشکل از سنگهای چین خورده گسله، سنگهای رسوبی و مواد آتشفشانی اوایل دوران سوم است.

کانسار معدن مس سرچشمه از نوع پروفیری است. این معدن یکی از بزرگترین معادن روباز جهان به شمار می‫رود و ذخیره زمین شناسی آن، بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون تن سنگ سولفوری با عیار متوسط 7/0 درصد برآورد شده است.

استخراج در معدن سرچشمه بدین شرح است که پس از عملیات انفجار، سنگ معدن بر اساس نوع و مشخصات مربوطه توسط کامیونهای بزرگ معدنی به محل مناسب انتقال می‫یابد و از آنجا با توجه به برنامه تولید معدن جهت سنگ شکن اولیه(از نوع ژیراتوری) بارگیری می شود. پس از خردایش، خاک با دانه بندی 100 درصد زیر 8 اینچ در انبار درشت با ظرفیت 150 هزار تن ذخیره می‫شود.

در حال حاضر و پس از انجام فاز اول توسعه معدن، میزان سنگ سولفوری قابل انتقال به سنگ شکن اولیه به سقف 60 هزار تن در روز با عیار متوسط 9/0 درصد رسیده است که با اجرای فاز دوم توسعه، این میزان به حدود 80 هزار تن در روز با عیار متوسط 85/0 درصد خواهد رسید.

معدن چغارت

معدن سنگ آهن چغارت در 12 کیلومتری شمال شرقی شهرستان بافق و در 125 کیلومتری جنوب شرقی مرکز استان یزد واقع شده است. عملیات اکتشافی در این منطقه در سال 1341 آغاز شده است و از سال 1347 مطالعات ژئوفیزیکی، زمین شناسی، حفاری و نقشه برداری بطور گسترده ای آغاز گردید که نتیجه این فعالیتها اکتشاف بیش از 5,2 میلیارد تن سنگ آهن و منگنز در بافق و مناطق مختلف کشور می باشد که از این میان حدود 38 آنومالی آهن دار با ذخیره زمین شناسی بالغ بر 1,7 میلیارد تن در منطقه ایران مرکزی برآورد گردید. مهمترین کانسارهای این منطقه چغارت، چادرملو، چاه گز، آنومالی شمالی و سه چاهون می باشد. روش استخراج در این معدن، روباز و پلکانی بصورت انتخابی می باشد و ارتفاع پله های استخراجی 12,5 متر می باشد. سنگهای حاصل از انفجار پس از بارگیری توسط شاولها، بوسیله تراکهای 30 تنی به انبارهای مخصوص انتقال می یابد و سنگ آهن عیار بالا به بونکر کارخانه سنگ شکن با حجم 250 متر مکعب حمل می شود.

سنگ ارسالی به کارخانه در سه مرحله بوسیله سنگ شکنهای فکی، مخروطی درشت دانه و دو مخروطی ریزدانه خرد و سپس توسط سرندها به دو فراکسیون آگلومره(1تا 10 میلیمتر) و کوره بلند(10تا 25 میلیمتر) با شرایط فنی توافق شده با ذوب آهن اصفهان در انبارهای 35000 تنی به طور جداگانه انباشته و آماده حمل می گردد. در نهایت محصول توسط قطار به مراکز مصرف ( داخلی و خارجی ) انتقال می یابد. طرح توسعه مجتمع سنگ آهن مرکزی به نام کارخانه های تغلیظ چغارت و سه چاهون در کنار هم راه اندازی شده است. هر دو خط با مجموع تولید 3.2 میلیون در سال فعالیت می نمایند. تجهیزات کارخانه تغلیظ چغارت شامل استاکر، ریکلایمر، آسیای خودشکن، هیدروسیکلون، جداکننده های مغناطیسی، فیلتر نواری و سیلوهای ذخیره است. کارخانه تغلیظ سه چاهون نیز علاوه بر تجهیزات ذکر شده برای کارخانه تغلیظ چغارت دارای یک آسیای گلوله ای نیز است.

عمده مصرف کننده محصولات کارخانه دانه بندی چغارت، ذوب آهن اصفهان می باشد، با این وجود در حال حاضر با توجه به بازاریابیهای انجام شده بخشی از این محصولات به پاکستان صادر می شود.

از طرحهای در حال انجام این واحد می توان به طرح آگلومراسیون، تولید بالاست از باطله های معدن و پروژه طرح توسعه چغارت اشاره کرد. طرح توسعه چغارت شام

خوراک های کارخانه:

کانسنگ پرعیار کم عیار

کانسنگ پرعیار کم فسفر

دستگاه ها و ماشین آلات موجود در کارخانه

[سرند] [سنگ شکن فکی] [سنگ شکن مخروطی مرحله 2 KMD] [سنگ شکن مخروطی مرحله 2 KMDT] [سنگ شکن مخروطی مرحله اول KCD] [بونکر قبل از سنگ شکن فکی]

معدن چغارت یکی از معادن بزرگ سن گ آهن کشور م یباشد که به دلیل فرسودگی ناوگان حمل در این معدن طبق برنامه ریزی سال 83 ، بارگیری و حمل 68 درصد از تولید معدن به بخش خصوصی واگذار شده است. در این تحقیق با استفاده از تکنیک شبیه سازی و بهره گیری از نرم افزار ARENA عملکرد سیستم حمل و نقل معدن چغارت مورد مطالعه قرار گرفته است . نرم افزار ARENA نرم افزار شبیه سازی تو انمندی است که شی ءگرا بوده و مدل سازی در آن به صورت فرآیندگرا انجام م ی شود. در این تحقیق پس از مدلسازی سیستم موجود در معدن و تعیین عملکرد سیستم، با توسعه مدل پتانسیل افزایش تولید با ماشین آلات بارگیری فعال موجود در معدن و هزینه های واحد تولید مورد بررسی قرار گرفت. همچنین با تغییر پارامترهای مدل و منطبق کردن آن ب ا وضعیتهای مختلف پیشنهادی جدید برای معد ن از قبیل: جایگزینی کامیونهای با ظرفیت مختلف و ب هکارگیری ترکیبهای مختلف شاول - کامیون با فرض گسترش فعالیتهای معدنی به افق های پایینتر ، تعداد بهینه کامیون در هر مورد تعیین شد . همچنین با ب ه کارگیری مکانیزمی به منظور گسی ل کامیونها به روش دیسپچینگ در مدلهای فوق، تاثیر کاربرد روش بهینه گسیل کامیون بر تولید و هزینه های تولید بررسی شد.

گام برداشتن در شاهراه صنعت , نیازمند تخصص , پشتکار , عزم و اراده ای خلل ناپذیر است .

در جهان صنعتی امروز پویندگان مسیر تکنولوژی خود را با انواع و اقسام تجهیزات بگونه ای مهیا ساخته اند که بتوانند گوی سبقت را از دیگران بربایند.

رقابت تنگاتنگ بین کشورهای در حال توسعه برای گذار از مرحله صنعتی شدن گواهی بر این مدعاست . در این مسیر برخی آنچنان از دیگران پیشی می گیرند که از آنها به عنوان کشوری پیشرفته یاد شده و توانسته اند خود را از جرگه نام کشورهای عقب مانده یا جهان سوم « در بدترین حالت نامگذاری » و یا کشورهای در حال توسعه « در بهترین حالت آن » جدا ساخته و به جرگه کشورهای توسعه یافته بپیوندند.

پیشرفت رشد اقتصادی در این مجامع معلول تلاش و کوشش مردان متخصص و صنعتکار آنان است که با پشتکار , عزم و اراده ای مثال زدنی گامهای صنعتی شدن را هر چه بلندتر و استوارتر برداشته اند.


دانلود با لینک مستقیم


معدن سرچشمه
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد