رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مطالعات معماری استادیوم های فوتبال 43 صفحه فایل ورد

اختصاصی از رزفایل دانلود مطالعات معماری استادیوم های فوتبال 43 صفحه فایل ورد دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

دانلود مطالعات معماری استادیوم های فوتبال 43 صفحه فایل ورد


دانلود مطالعات معماری استادیوم های فوتبال 43 صفحه فایل ورد

دانلود مطالعات معماری استادیوم های فوتبال 43 صفحه فایل ورد

 

 

 

 

 

نور

الف ـ نور مناسب جهت فضای بازی : برای تأمین نور زمین مسابقه فوتبال و پیست دو و میدانی از نورافکن های قوی در استادیوم تعبیه می گردد استفاده می شود . این نورافکن ها باید در مکانی تعبیه گردند که میزان نور در تمام نقاط زمین به صورت یکسان باشد وهمچنین ارتفاع آن به اندازه ای باشد  که برای بازیکنان ایجاد خیرگی ننماید . ( سعی شود در ارتفاع بالا باشد ) بدین منظور معمولاً در چهار جهت استادیوم،برج هایی جهت استقرار نورافکن ها ساخته می شود .تعداد چراغ های هر برج به ارتفاع آنها از مرکز زمین و همچنین قدرت آنها بستگی خواهد داشت . نوری که توسط نورافکن های فوق به زمین مسابقه تابانده می شود ، علاوه بر تأمین نور لازم جهت انجام مسابقه باید به اندازه ای باشد که انجام فیلمبرداری از مسابقه به سهولت ممکن گردد .

در صورتی که نتوان از سطوح وسیع جهت نصب چراغ های نورافکن استفاده کرد می توان به جای 4 برج از 6 یا 8 برج کوچکتر در پیرامون استادیوم بهره گرفت .

ب ـ نور افکن در سایر فضاها : علاوه بر تأمین نور زمین مسابقه باید

کلیه فضاهای داخلی راهروها ، اتاقها و … دارای نور مناسب باشند که در این نور توسط چراغ های معمولی و یا فلورسنت تعبیه شده در سقف فضاها تأمین می گردد .

 

 صدا

در استادیوم های فوتبال همواره بلندگوهایی در پیرامون زمین و در مجاورت سکوهای تماشاچیان تعبیه می گردد . فاصله بلندگوها باید به گونه ای باشد که صدای گوینده استادیوم ضمن اینکه به راحتی به کلیه تماشاچیان می رسد ، ایجاد تشدید ( دو صدایی ) نکند . همچنین بلندگوها باید در مکانی قرار گیرند که مانع دید تماشاچیان نسبت به زمین مسابقه نباشند و فاصله آنها از تماشاچیان به حدی نباشد که باعث آزردگی آن ها گردد . به علت اینکه استادیوم فوتبال فضایی باز است استفاده از تایل های آکوستیکی ضرورتی نخواهد داشت .

 رسانه های همگانی

ورزش امروزه به یکی از پر طرفدارترین برنامه های رادیو تلویزیونی تبدیل شده است و صفحات زیادی از مطبوعات را هر روزه به خود اختصاص میدهد ، بنابراین توجه به رسانه های همگانی دراستادیوم ـ های ورزشی از ارزشی والا برخوردار است که ذیلاً به آن پرداخته می شود .

الف ـ جایگاه گزارشگران : مسابقات پر اهمیت ورزشی معمولاً مستقیماً توسط رادیو و تلویزیون برای علاقه مندانی که فرصت آمدن به ورزشگاه را ندارند گزارش می گردد.گزارشگران رادیو و تلویزیون باید دارای جایگاه مخصوصی باشند که ضمن تسلط مناسب بر زمین مسابقه ،بتوانند از فیلم های تهیه شده از مسابقه که مستقیماً در اختیارشان قرار می گیرد استفاده نمایند و برای بینندگان تلویزیونی و شنوندگان رادیویی گزارش دهند . جایگاه مخصوص گزارش مسابقه باید در مکانی مناسب از سکوهای  تماشاچیان در نظر گرفته شود و امکانات لازم رادیو تلویزیونی در آن تعبیه گردد .

ب ـ جایگاه خبرنگاران : علاوه بر گزارشات رادیو تلویزیونی مطبوعات نیز به اخبار و گزارشات ورزشی توجه نشان می دهند و همواره تعداد نسبتاً زیادی خبرنگار در محل انجام مسابقات حضور دارند . بدین منظور جایگاه مخصوصی نیز برای خبرنگاران مطبوعات در استادیوم ها در نظر گرفته می شود .

جایگاه خبرنگاران نیز باید مانند جایگاه گزارشگران از سر و صدای معمول در استادیوم دور بوده تا بتوانند با تمرکز کامل به تهیه اخبار و گزارش و خبر از مسابقه بپردازند .

ج ـ تابلوی نمایش استادیوم : به منظور اعلام نتایج ، معرفی اسامی و دادن پیام های مختلف به تماشاگران تابلوی بزرگی بر فراز استادیوم تعبیه می گردد . تابلوی فوق که مجهز به سیستم های الکترونیکی است در محلی قرار می گیرد که بیشترین تعداد تماشاچیان بتوانند از آن استفاده کنند . تابلوهایی که اخیراً در استادیوم ها مورد استفاده قرار می گیرند ، علاوه بر موارد ذکر شده قادرند فیلم هایی را که از جریان مسابقه تهیه می شود به صورت مستقیم برای بینندگان داخل استادیوم نمایش دهند .

 سرویس های تماشاچیان

سرویس دهی و خدمات رسانی به تماشاچیان با توجه به اینکه آنها ساعاتی از وقت خود را در استادیوم می گذرانند ، از اهمیت خاصی برخوردار است و بدین منظور فضاهایی مورد نیاز است که بطور خلاصه توضیح داده می شود .

الف ـ بوفه ها و فروش مواد غذایی : به علت اینکه تماشاچیان زمان نسبتاً زیادی از وقت خود را در استادیوم بسر می برند ، احتیاج به تهیه مواد غذایی ، نوشیدنی و …دارند . بدین منظور باید بوفه ـ هایی در استادیوم پیش بینی گردد .

بوفه ها باید پرانکندگی لازم را در استادیوم ، جهت دسترسی مناسب تمامی تماشاگران داشته و دارای فضای مناسب در کنار خود باشند تا از ایجاد سد معبر جلوگیری شود . معمولاً فضاهای زیر سکوهای فوقانی و در مجاورت راهروهای اصلی بهترین مکان برای قرارگیری بوفه ها می باشد تا تماشاگران بتوانند در هنگام ورود به استادیوم و قبل از استقرار در سکوها مواد مورد نیاز خود را تهیه کنند .

ب ـ آبخوری ها : آبخوری ها نیز که از اهمیت خاصی در جهت رفاه تماشاگران به عهده دارند به مانند بوفه ها باید در دسترس عموم باشند و تعداد آنها جوابگوی جمعیت باشد . رعایت مسائل بهداشتی ، پیش بینی شبکه فاضلاب و … از ضروریات آبخوری ها است .

ج ـ توالت ها : دستشویی ها و توالت ها باید به تمامی تماشاگران به سادگی سرویس دهد و در مکان هایی قرار گیرد که علاوه بر رعایت بهداشت

و آلوده نکردن محیط ، امکان تهویه مناسب آن وجود داشته باشد .

د ـ نمازخانه : به منظور امکان انجام فرایض دینی تماشاگران ، ضرورت دارد که چند فضا در بخش هایی از استادیوم جهت نمازخانه پیش بینی گردد .

ه ـ کمک های اولیه : به علت اینکه امکان وقوع حوادث برای تماشاچیان وجود دارد ، لذا باید کمک های اولیه برای آنها پیش بینی شود و فضاهایی برای این منظور در نظر گرفته شود .


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مطالعات معماری استادیوم های فوتبال 43 صفحه فایل ورد
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد