رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

مقاله LLDشرح فرآیند

اختصاصی از رزفایل مقاله LLDشرح فرآیند دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 42

 

شرح فرآیند واحد

Linear Low

Density Poly

Ethylene

قرارداد پروژه واحد Linear low Density poly Ethylene در سال 2000 با شرکت British Petroleum بسته شده و ساخت این واحد از سال 1380 آغاز شده است.

مساحت آن 7.5 هکتار و ارتفاع آن از سطح دریا 3.5 متر می باشد. شرکت BP ظرفیت گارانتی شده را 260 000 ton / year پیش بینی کرده که با توجه به تمهیداتی این ظرفیت تا 300 000 ton/ year نیز خواهد رسید. کارکرد این پروژه 8300 ساعت در سال می باشد و گریدهای HDPE و LLDPE را تولید خواهد کرد.

در قسمت پلیمریزاسیون اتیلن به عنوان مونومروبوتن -1 به عنوان کومونومر در بستر سیال راکتور با استفاده از کاتالیست زیگلر و کوکاتالیست تری اتیل آلومینیوم واکنش می دهد و پودر اتیلن تولید می شود. بعد از آن مواد هیدروکربنی و مونومرهای موجود در پودر بازیابی شده و کاتالیست باقیمانده در پودر غیرفعال می شود. سپس پودر به قسمت اکسترودر می رود و در آنجا Additive به آن افزوده می شود و بعد به صورت گرانول به قسمت بسته بندی حمل می شوند.

شرح فرآیند LLDPE

بخش آماده سازی خوراک ( FPU ):

خالص سازی اتیلن:

مراجعه شود به :

AKPC-114-01-PR-601 / 611

براساس مشخصات ارائه شده از طرف BP ( BRITISH PETROLIUM ) بایستی ترکیبات زیر از اتیلن ورودی به واحد حذف گردند.

اکسیژن

رطوبت

CO 2 و CO

حذف O 2 و CO:

O 2 و CO در راکتورهای 30-D-101 A/B که در آنها از کاتالیست برپایه مس استفاده می کنند ، حذف می شوند.

O 2 براساس واکنش زیر ،

Cu + ½ O 2 → CuO

و CO 2 براساس واکنش زیر :

CuO + CO → Cu + CO 2

درجه حرارت اتیلن ورودی به واحد ، ابتدا در مبدل 30-E-101 تا 40 0 C و سپس در مبدل E-102 به 100 0 C می رسد.

در راکتورهای D-101 A/B اکسیژن موجود در خوراک توسط اکسید شدن مس بطور تقریبا کاملی حذف می شود و اکسید مس تولید شده ( CuO و Cu 2 O ) توسط مقادیر بسیار کمی از C O موجود در خوراک به حالت اولیه ( C u ابتدایی) برگشته و CO به CO 2 تبدیل می شود و به این ترتیب مقدار C O موجود به کمتر از 0.1 ppm می رسد.

هرکدام از این بسترها بصورت اسمی برای مدت سه ماه قابل استفاده می باشد که پس از گذشت این مدت باید بازیافت شوند.

( این زمانی برای 31900 تا 38800 گرم بر ساعت در شده است) در حالت عادی TREATER ها بصورت سری مورد استفاده قرار می گیرند ولی در هنگام بازیافت یکی از آنها ، دیگری می تواند با ظرفیت کامل در سرویس قرار بگیرد و اختلالی در فرآیند بوجود نمی آید.

عمل بازیافت ( REGENARATION ) توسط مخلوط گازهای هیدروژن و نیتروژن داغ به نسبت حجمی 1.2 تا 5 درصد انجام می شود که این نسبت براساس حالت نهایی کاتالیست می باشد.

حذف رطوبت و اکسیژن و ترکیبات اکسیژن دار:

گاز پس از خروج از D-101 A/B در E-101 خنک می شود و سپس برای رسیدن به دمای 40 0 C از E-103 عبور می کند. این مبدل توسط آب COOLING خنک می شود.

دو عدد DRIER در ادامه جریان هستند. هر DRIER دارای سه لایه مواد پرکننده می باشد :

لایه اول در بالای مخزن ، جاذب های مولکولی ( MOLECULAR SIEVES ) با قطر 3 0 A قرار میگیرند که قابلیت حذف رطوبت به کمتر از 0.1 PPM را دارند.

لایه دوم در وسط : جاذب ACTICEUARD 600 PC برای حذف CO 2 و COS و رساندن غلظت اینگونه ناخالصی ها به کمتر از 0.1 PPM .

لایه سوم در ته مخزن : جاذب ACTICU VARD SPC . برای حذف متانول در ترکیبات اکسیژن دار هر بستر براساس ظرفیت اسمی برای یکماه کارکرد با ظرفیت 31900 تا 38800 کیلوگرم بر ساعت خوراک در نظر گرفته شده است.

در حالت نرمال DRIER ها بصورت سری بکار می روند ولی اگر بخواهند یکی از آنها را بازیابی کنند دیگری می تواند با تمام ظرفیت در سرویس قرارگرفته و هیچ اختلالی در فرآیند ایجاد نمی شود. عملیات بازیافت ( REGENARATION ) توسط نیتروژن داغ صورت میگیرد. اتیلن تصفیه شده وارد کمپرسور C-101 A/B شده و فشار آن به مقدار موردنظر میرسد. این کمپرسورها بصورت رفت و برگشتی ( RECIPROCATING ) می باشند. میزان فشار توسط یک سیستم کنترل SPILLBACK که بر خروجی کمپرسور قرار گرفته است ، کنترل می شود. اتیلن خروجی از کمپرسور توسط مبدل E-104 تا 40 0 C خنک شده و به سمت قسمت پلیمراسیون فرستاده می شود.

2-1) تصفیه هیدروژن:

به PED های شماره AKPC-114-01-PR-602/612 مراجعه شود.

مقدار H2 موجود باید مطابق با مشخصات گرفته شده در BP باشد.

30-D-103 A/B در اینجا پیش بینی شده است. هر DRIER با یک لایه از مولکولارسیوها با قطر 3 0 A پر شده تا آب موجود را بازیابی کنند و مقدار آن را به کمتر از 0.1 PPmv برسانند. بازیافت مجدد با استفاده از نیتروژن داغ صورت می گیرد.

هیدروژن بازیافت شده سپس به واحد پلیمریزاسیون فرستاده می شود یک قسمت کوچک از آن برای کمک به بازیافت مواد ذکر شده در D-101 A/B و D-570 A/B به این مخازن فرستاده می شود.

3-1) خشک کردن بوتن-1:

به AKPC-114-01-PR-603/613 PFD مراجعه شود.


دانلود با لینک مستقیم


مقاله LLDشرح فرآیند
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد