رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

رزفایل

مرجع دانلود فایل ,تحقیق , پروژه , پایان نامه , فایل فلش گوشی

دانلود مقاله کامل درباره بانیدرها برای پوشهای پودری ترموست

اختصاصی از رزفایل دانلود مقاله کامل درباره بانیدرها برای پوشهای پودری ترموست دانلود با لینک مستقیم و پر سرعت .

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

فرمت فایل word  و قابل ویرایش و پرینت

تعداد صفحات: 24

 

بخش اول: بانیدرها برای پوشهای پودری ترموست

این بانیدرها شامل رزین اولیه و یک کراسنیک کننده (هاردنر) می باشد.

نوعی پوششهای پودری شامل bpa (بسفنول A) ورزین اپوکسی نورلاک و هاردنرهای آمین، فنول می باشد پوششهای هیبریدی همچنین حاوی رزین اپوکسی BPA با عامل کراسینگ کربوکسی پلی استر می باشد. پوششهای اکریلیکی حاوی اکریلیک رزین با کراسینکرهای مخصوص است.

عوامل مهم در رزین های ترموست: 1- Tg 2- Mn 3- ویسکوزیته

کنترل Tg و Mn بسیار مهم است و باید توجه کنیم که با فرآیندی مواجه هستیم که کمترین مقدار Tg برابر 400C می باشد. ویسکوزیته نیز در حدود 10 Pas می باشد. دمای کراسینگ در حدود 130-2000C و زمان 15min می باشد. Tg به نوع کراسینگ بستگی دارد.

رزینهای اپوکسی

قدیمی ترین و پراستفاده ترین رنگهای پودری ترموست می باشند. رنگهای دکوراتیو بر پایة اپوکسی بنفول (BPA)A می باشند و توسط پروسه های مخصوص ساخته می شوند. فیلم حاصل از آنها دارای ضخامت کمی می باشند. اغلب از کراسنکر دی سیان دی آمید یا اصلاح شده استفاده می گردد. واکنشهای پخت کمپلکس می باشد. dicy اصلاح شده در اپوکسی رزین بیشتر حل شده و فیلمهای یکنواخت در زمان کمتری بدست می آید.

از کاتالیزور 2- متیل ایمیدازول نیز بعنوان کاتالیست استفاده می شود.

در فیلمهای اپوکسی خواص مکانیکی خوب و چسبندگی خوب و خواص خوب مشاهده می شود و ضعف اپوکسی های پودری در خواص آب و هوائی آنهاست. موارد مصرف آنها در پوشش لوله ها، صنایع الکترونیک پرایمرها و حفره ها و درزها می باشد.

وقتی خواص شیمیائی و خورندگی مطرح است از رزینهای فلنولیک با کراسینکرهایشان استفاده می کنیم. از کاتالیست 2 متیل ایمیدازول نیز استفاده می کنیم.

استفاده از رزینهای اپوکسی نوولاک و BPA با هم نسبت به B{A ارجحیت دارد بعلت کراسینک بهتر اگر بخواهیم از ضعف اپوکسی ها بکاهیم باید از اسیدانیدریدهای پلی کربوکسیلیک مانند تری متیلیک انیدرید بهمراه BPA استفاده کنیم.

رزینی بنام دی گلیسیدیل اتربیفنول DGEBA A یا نورلاک در اپوکسی ها کاربرد بیشتری دارد که با ECH یا اپی کاروهیدرین شکل می گیرند.

در جدول 1 مقادیر مختلف n برای نقطه نرم شدن و ویسکوزیته ذوب شدن نشان داده شده است.

بعضی از رزینها در 2 مرحله ساخته می شوند به خاطر مشکل دمای ذوب بالای TPA و حلالیت کم آآن معمولا به جای آن از دی TPA و حلالیت کم آن معمولاً به جای آن از دی متیل ترفتالات استفاده می شود همچنین TGIC سمی است. در پوششهائی که تفاوا بیرونی نیاز است از تترابیس آمیدها (کراسلینکر) و کربوکسیلیک اسید و پلی اتر استفاده می کنند. این پوششها همچنین خواص فیزیکی – مکانیکی و جریان پذیری خوبی دارند. دیگر پلی استرهای استعمال شونده شامل: ایزوسیانات آلیفاتیک و عامل هیدروکسی و پلی اتر می باشند.

این پوششها تقریباً بهتر از پلی اترهای کراسنیک شده با TGIC می باشند و خواص مکانیکی و سایشی خوبی دارند. پوششهای پودری پلی استر با ایزوسیانات بلوکه عمدتاً بهتر از بسیاری از پوششهای پودری شناخته شده اند مورد استفاده آنها در چرخهای اتومبیل و تراکتورها می باشند.

این پوششها تقریباً بهتر از پلی استرهای کراسینک شده با TGIC می باشند و خواص مکانیکی و سایشی خوبی دارند. پوششهای پودری پلی استر با ایزوسیانات بلوکه عمدتاً بهتر از بسیاری از پوششهای پودری شناخته شده اند مورد استفاده آنها در چرخهای اتومبیل و تراکتورها می باشند.

مشتقات ایزوفورون دی ایزوسیانات (IPDI) شامل:

بیس متان (4-isocyanato cyclohexyl)، ایزوسیانورات و تترامتیل زایلین دی تیزوسیانات (TMXDI) می باشد.

ایزوسیاناتهای بلوکه مثل TMXDI دارای مزایایی نسبت به بلوکه نشده ها هستند یک عیب کاپرولاکتام (کاپرولاکتام عامل بلوکه شدن است) اینست که دمای CURE باید کم باشد. عامل دیگر بلوکه شدن اکسیم ها هستند که تفاوت yellowing ضعیفی دارند و خطر سمی بودن دارند. بعنوان مثال ساختار یک پلی استر به شرح زیر است: (4.2 mol , 436 Part)NPG، (3.3,552)TPA، (0.7,117)IPA سباسیک اسید (0.12 , 0.25) تری منیلول پروپان (0.2 , 28) TMP

35 mg KOH/gr = عدد هیدروکسیل رزین

بایندرهای هیبریدی: می دانیم رزینهای اپوکسی BPA بوسیلة رزین پلی استر + کربوکسیک اسید، نیز کراسلنیک می شوند به همچنین فرمولهائی پوششهای پودری هیبریدی گویند. به اصطلاح دیگر این پوششها بین پلی استرواپوکسی واسطه هستند. دارای حفظ رنگ خیلی خوبی بوده و تفاوت UV بالایی دارند. رزینهای پلی استر از نئوپنتیل گلایکول (NPG) نرفتالیک اسید (TPA) با تعداد کمی از مونومرهای دیگر تشکیل می شوند: (اسید آدیپیک AA) + (تری پلتیک انیدرید TMA) واکنش کراسینک اولیه شامل باز کردن گروههاذی اکسیران بوسیله کربوکسیک اسید می باشد واکنش استریفیکاسیون شامل گروههای هیدروکسی رزین


دانلود با لینک مستقیم


دانلود مقاله کامل درباره بانیدرها برای پوشهای پودری ترموست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد